Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@08:23:10 GMT

داستانی برای همه اعصار

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۵۸۲۹

داستانی برای همه اعصار

فیلم راه‌های افتخار به کارگردانی استنلی کوبریک که یک فیلم سیاه و سفید است بسیار فیلم خوبی است و در هر برهه و زمانی این ماجرا اتفاق می‌افتد. این فیلم محصول 1957 است و یکی از ضد جنگ‌ترین فیلم‌هـــــــای تاریـــــــــخ سینماست. این فیلم داستان یک جنگ شکست خورده است که روایت زندگی دو ژنرال خودمحور فرانسوی است که نقشه حمله‌ای را به آلمانی‌ها می‌کشند که از همان ابتدا محکوم به شکست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اما نکته مهم این داستان این است که‌ این دو ژنرال به‌دنبال پوشاندن اشتباه خود هستند و به‌جای اینکه اشتباهشان را قبول کنند یک سری سربازهای بی‌گناه را به‌عنوان جاسوس و دشمن اعدام می‌کنند تا حقیقت گم شود. نکته جالب اینجاست که این فیلم در زمان خود هیچگاه اکران نشد نه در امریکا و نه در اروپا. نمایش فیلم «راه‌های افتخار» در فرانسه به‌دلیل نشان دادن چهره‌ منفی از ارتش فرانسه و در آلمان هم به‌دلیل حفظ روابط با فرانسه ممنوع شد. در اسپانیا به‌دلیل نمایش تصویر ضد نظامی از سوی ژنرال فرانسیسکو فرانکو ممنوع شد و 11 سال بعد ازمرگ فرانکو این فیلم در اسپانیا به نمایش در‌آمد. این فیلم که با بازی خوب کرک داگلاس و رالف میکرجورج مکریدیوین موریس ساخته شده است بعد از سال‌ها که بیشتر عوامل فیلم از دنیا رفتند اکنون در دسترس عموم قرار گرفته است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ عنوان فیلم بلند داستانی پروانه ساخت گرفت

در جلسات اخیر شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی، با ساخت فیلم‌های کوتاه داستانی‌: «قصه پری‌ها» به تهیه‌کنندگی و نویسندگی پریناز کنگاوری و کارگردانی سید فرزانه امیری، «آرزوت را نقاشی کن» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی مهدی بهمن‌پور، «الکترون» به تهیه‌کنندگی سالار نسبی طهرانی، نویسندگی و کارگردانی مهران رنج‌بر، «از دو که حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی حسین آشفته، «ترسوها» به تهیه‌کنندگی محمد متین کهن ترابی، نویسندگی و کارگردانی سحر محمودی، «سکوت بین دو فکر» به تهیه‌کنندگی علی قربان‌زاده دهاقانی، نویسندگی و کارگردانی زامیاد سعدوندیان، «پیک» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی حسن پیله‌چیان، «شب اجرا» به تهیه‌کنندگی قاسم بهشتی، نویسندگی و کارگردانی عطیه بهشتی، «فال حافظ» به تهیه‌کنندگی پروانه زبان فهم، نویسندگی و کارگردانی امیرعلی محبوب جهانیان، «مشعل سرخ» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی سیامک چاردولی، «تاجی» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی مهدی برجیان، «قضاوت پوشالی» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی سید وحید جبارزاده تولون و «منتظران عاشق» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی احمد اسماعیلی صالحاتی موافقت شد.

گفتنی است فیلم‌های بلند داستانی «چرخش» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی ژیلا محمد شاهی، «کافه فرار ۲» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی نبی قلی‌زاده، «سقوط آخر» به تهیه‌کنندگی و نویسندگی محمد عنبری و کارگردانی علی عنبری و «ثار» به تهیه‌کنندگی اسعد بدوی‌پور، نویسندگی علی رستمی‌زاده و کارگردانی ماجد رستمی‌زاده موفق به کسب پروانه ساخت غیرسینمایی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • بهترین مقاصد اروپایی برای تعطیلات
  • ژنرال صهیونیست: اسرائیل جنگ را به حماس باخت
  • نشریه‌ای برای داستان کوتاه نداریم
  • دیدنی های امروز؛ از جشنواره بهاره مسکو تا جشنواره زنان آتشین در اسپانیا
  • ۴ عنوان فیلم بلند داستانی پروانه ساخت گرفت
  • ۸ کشته و ۹ زخمی در حمله نیروهای پشتیبانی سریع سودان
  • حضور ۵ پویانمایی کانون در اسپانیا/ «در سایه سرو» راهی فرانسه شد
  • «نیمه دیگر زندگی» و «شریف جان شریف جان» به بازار آمدند
  • نمایش ۵ پویانمایی ایرانی در اسپانیا
  • نمایش ۵ انیمیشن ایرانی در اسپانیا