Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا مهرجو در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با وقوع زلزله ۹.‏۵ ریشتری در شهرستان گناوه اعضای ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان فراخوان داده شدند و جلسه اولیه تشکیل شد.

فرماندار گناوه افزود: بلافاصله دستگاه‌های اصلی به منطقه آسیب دیده اعزام شدند و کار ارزیابی اولیه صورت گرفت و اکیپی از گروه امداد و نجات جمعیت هلال احمر و بنیاد مسکن شهرستان به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: عمده مناطق تحت تأثیر این زلزله روستاهای بخش مرکزی شهرستان گناوه گمارون، بهمنیاری شرقی، بهمنیاری غربی، تاج ملکی، فخر آوری، شول، کلر و کمالی و احمد حسین و چشمه بودند.

وی تصریح کرد: اولین اقدام این بود که واحدهایی که از لحاظ ایمنی برای سکونت دچار مشکل شده‌اند با واگذاری چادر شرایط امن اسکان ایجاد شود.

وی ادامه داد: در مرحله بعد، ۱۰ اکیپ از سوی بنیاد مسکن تشکیل شد تا نسبت به شناسایی دقیق و تخصصی واحدهای آسیب دیده در روستاهای زلزله زده اقدام کردند و فرم‌های مربوطه را تکمیل کردند تا بعد از عادی سازی و اسکان افراد و ساکنین اقدامات بعدی در حوزه تعمیر و احداث صورت خواهد گرفت.

مهرجو بیان کرد: یکی از مؤثرترین اقدامات که طی نظام جمهوری اسلامی در سطح کشور و استان و شهرستان انجام شده است مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی بوده است.

وی گفت: در سطح شهرستان گناوه تعداد ۶۶ روستا با شش هزار و ۲۰۰ خانوار وجود دارد و جمعیتی بالغ بر ۲۲ هزار و ۷۵۰ نفر را در بر می‌گیرد.

مقاوم‌سازی ۶۰ درصدی در روستاها

وی افزود: نزدیک به ۶۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در سطح شهرستان مقاوم سازی شده است و ۴۰ درصد در مرحله مقاوم سازی است که جمعیتی بالغ بر ۳ هزار و ۷۲۰ نفر را در بر می‌گیرد.

وی یادآور شد: از مردم درخواست می‌کنیم با استفاده از شرایط ایجاد شده نسبت به مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود با استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن اقدام کنند.

فرماندار گناوه گفت: در این زلزله مشاهده شد که یکی از موارد کاهش خسارت مقاوم سازی واحدهای مسکونی بود که طی این مدت در روستاها انجام شده است و واحدهای مقاوم سازی شده از نزدیک بازدید شد که خساراتی نداشتند و خسارات بیشتر روی دیوارها، ابنیه و واحدهای فرسوده بوده است.

وی گفت: برای حفظ سرمایه ملی کشور و مردم باید با جدیت و سرعت بالا به سمت مقاوم سازی واحدهای مسکونی گام برداشت و مردم نیز در این طرح‌ها مشارکت کنند.

مهرجو ادامه داد: در این زلزله مشاهده شد واحدهای مسکونی که مقاوم سازی شده به راحتی از واحدهای خود استفاده می‌کنند و در بازدیدها کارشناسان نیز مشاهده شد که آسیبی ندیده‌اند و خسارات در واحدها و بناهایی است که مالکان با وجود تسهیلات ارائه شده اقدامی برای مقاوم سازی آنها نکرده‌اند.

مقاوم‌سازی با جدیت پیگیری شود

وی تصریح کرد: مردم با با توجه به احتمال وقوع حوادثی گوناگون مانند سیل و زلزله به سمت مقاوم سازی واحدهای مسکونی را با جدیت بیشتری دنبال کنند تا از واحدهای مسکونی با استاندارهای لازم استفاده کنیم.

فرماندار گناوه گفت: ۲۲۵ واحد مسکونی محرومین مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به شهرستان ابلاغ شده است که اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است و تسهیلاتی با بهره پنج درصد است و مبلغی معادل شش میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بلاعوض است که از امتیازات مهم و تأثیرگذار در حوزه مسکن روستایی است که می‌تواند برای مسکن به ویژه کسانی که از نظر وضعیت مالی در شرایط تنگنای شدید هستند صاحب مسکن استاندار می‌شوند و اقدام خوب و مؤثری در راستای حرکت به سمت توسعه پایدار خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه زلزله نیز با هماهنگی‌ها و اقدامات اولیه که به وسیله دستگاه‌های اجرایی و اکیپ‌هایی که بلافاصله در منطقه حضور یافتند فضای آرامی و تعامل خوبی در شهرستان حاکم است و کارها در بستر مناسبی در حال پیشروی است.

وی گفت: قطعاً در مراحل اولیه هر کاری نواقص و نارسایی‌هایی ممکن است وجود داشته باشد ولی به گونه‌ای که برخی در فضای مجازی بیان می‌کنند نیست از همه مردم درخواست می‌شود که به شایعات و حاشیه سازی های فضای مجازی توجه نکنند و انتظار می‌رود که با همکاری و همیاری مردم هر چه زودتر مشکلات ناشی از زلزله نیز رفع شود.

کد خبر 5193324

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه مسکن مقاوم سازی مسکن روستایی ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه زلزله بوشهر ماه مبارك رمضان روز ارتش گناوه ماه رمضان ۱۴۰۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران واکسن کرونا شیراز زمین لرزه مقاوم سازی واحدهای مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم سالانه و نقطه به نقطه مسکن تهران کاهش یافت

نرخ تورم سالانه و نقطه به نقطه آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در بهمن کاهش و تورم ماهانه افزایش یافت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نرخ تورم سالانه بهمن ماه 1402 آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٧٧,٨ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل(٨٢.٨ درصد)، ٥ واحد درصد کاهش داشته است.

در بهمن ماه 1402 شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٢٩١,١ رسیده است که نسبت به ماه قبل (280.4)، ٣.٨ درصد افزایش داشته است.

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به ماه قبل می‌باشد. در بهمن ماه 1402 تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ٣,٨ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (٢.٢ درصد)، ١.٦ واحد درصد افزایش داشته است.

کاهش تورم نقطه به نقطه

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. در بهمن ماه 1402 تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان­های مسکونی شهر تهران به عدد ٣٦,٤ درصد رسیده است؛ یعنی خریداران بایستی برای خرید یک واحد مسکونی مشخص در شهر تهران نسبت به بهمن ماه 1401، به ­طور متوسط ٣٦.٤ درصد بیشتر پرداخت کنند. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (٤٦.٥ درصد)10.1 واحد درصد کاهش داشته است.

کاهش تورم سالانه

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل می‌باشد. نرخ تورم سالانه بهمن ماه 1402 آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٧٧,٨ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل(٨٢.٨ درصد)، ٥ واحد درصد کاهش داشته است.

متوسط قیمت آپارتمان­های مسکونی شهر تهران به تفکیک منطقه

در بهمن ماه 1402 متوسط وزنی و حسابی قیمت آپارتمان­های مسکونی فروش رفته در شهر تهران به ترتیب به ٨٣٣١٢٤ و 798710 هزار ریال رسیده است. در این ماه منطقه ١ با متوسط وزنی قیمت 1704717 هزار ریال بیشترین و منطقه ١٨ با متوسط وزنی قیمت 453106 هزار ریال کمترین قیمت را در بین مناطق ٢٢گانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌­اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت هزارمیلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای زلزله زده خوی
  • کاهش تورم نفطه به نقطه و سالانه مسکن در بهمن ماه
  • کاهش تورم نقطه به نقطه و سالانه مسکن در بهمن ماه
  • نرخ تورم سالانه و نقطه به نقطه مسکن تهران کاهش یافت
  • مدیرعامل بانک سپه در جلسه شورای عالی مسکن: تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود
  • بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی الگوی خوب مدیریتی است
  • تشریح روند ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی
  • مقاوم سازی ۳۲درصد از خانه های روستائیان چالدران
  • سرلشکر باقری روند ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی را تشریح کرد
  • ۵۹۱۹ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل احداث و تحویل داده شده است