Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@10:32:46 GMT

عراقچی: توافق موقت نداریم

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۵۹۳۲

عراقچی: توافق موقت نداریم

سید عباس عراقچی رئیس هیأت مذاکره‌کننده کشورمان در وین، گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها در خصوص گام نهایی جهت رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران گفتگو می‌کند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره‌کننده کشورمان در وین، در واکنش به برخی گزارش‌های کذب رسانه‌های غربی، تأکید کرد به هیچ وجه بحثی تحت عنوان «توافق موقت» یا موضوعاتی از این دست در گفتگوهای ایران و گروه ۱+۴ مطرح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عراقچی تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران تنها در خصوص گام نهایی جهت رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران گفتگو می‌کند و شایعاتی نظیر طرح‌های گام به گام یا توافق موقت، بی‌پایه و اساس است. ایران، همانگونه که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند، به هیچ وجه اجازه فرسایشی شدن مذاکرات را نخواهد داد و در عین حال برای رسیدن به نتیجه شتاب و تعجیل نیز نخواهد کرد و تصریح دارد که گفتگوها باید با دقت و با حفظ منافع و مواضع قطعی کشور انجام شود.

عراقچی در پایان اشاره کرد که هرگونه تصمیمی در خصوص روند و نتایج گفتگوها، در تهران اتخاذ خواهد شد و تیم مذاکره‌کننده گزارش خود را از وضعیت مذاکرات به طور مستمر به مقامات عالی رتبه ارائه می‌کند.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای نظامی نیجر توافق نظامی با آمریکا را «یک جانبه» لغو کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی شورای نظامی حاکم در نیجر از اقدام این شورا در لغو فوری توافقنامه همکاری نظامی با آمریکا پس از گذشت نزدیک به ۱۲ سال از امضای آن میان دو کشور خبر می‌دهد.

بر پایه این گزارش، شورای حاکم در نیجر روز شنبه، یک روز پس از سفر سه روزه مقامات ارشد آمریکایی به نیامی، پایتخت این کشور توافقنامه همکاری نظامی (۲۰۱۲) خود با واشنگتن را «به طور یک جانبه» لغو کرد.

پایگاه خبری روسیا الیوم گزارش داد که شورای حاکم در نیجر موسوم به «شورای ملی حفاظت از میهن»، توافقنامه همکاری نظامی با واشنگتن را لغو کرده و حضور نیروهای آمریکایی در خاک نیجر را غیر قانونی و مغایر با منافع این کشور برشمرده است.

در همین ارتباط، آمادو عبدالرحمان، سخنگوی شورای محافظت از وطن با انتشار بیانیه‌ای که شامگاه شنبه در تلویزیون ملی این کشور قرائت شد، گفت: «دولت نیجر با تمسک به آرمان‌ها و منافع ملی این کشور، با مسئولیت کامل خود تصمیم گرفته است به شکل فوری و یکجانبه توافق نظامی خود را درباره حضور نظامی نیروها و پرسنل اداری وابسته به وزارت دفاع آمریکا در خاک این کشور را لغو کند.»

کد خبر 6056834

دیگر خبرها

  • چین بدون روسیه، مذاکرات صلح اوکراین را تحریم می‌کند
  • خط و نشان دو وزیر تندرو کابینه ضد نتانیاهو درباره مذاکرات آتش بس
  • ۲۴ ساعته شدن ارایه خدمات در گمرکات مرزی مشترک با ترکیه
  • ارایه خدمات در گمرکات مرزی مشترک با ترکیه ۲۴ ساعته شد
  • نیجر: آمریکا حضور نظامی خود را به ما تحمیل کرده بود
  • با درآمدهای کنونی نمی‌توان مطالبات پیمانکاران را پاسخ داد/ مذاکره با سازمان برنامه
  • شورای نظامی نیجر توافق نظامی با آمریکا را «یک جانبه» لغو کرد
  • نشست مشترک روسای کل گمرکات ایران _ترکیه و ۱۲ برنامه عملیاتی
  • روان‌سازی مبادلات تجاری بین تهران و آنکارا
  • به چیزی کمتر از شروط خود راضی نمی‌شویم | هرگز از موضع ضعف مذاکره نمی‌کنیم