Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-19@11:46:35 GMT

توصیه‌هایی برای داشتن خواب بهتر در ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۵۹۴۷

عادات خواب در ماه رمضان با بیدار ماندن در شب تحت تأثیر قرار می‌گیرد و رعایت برخی نکات در ماه رمضان باعث ایجاد خواب بهتر می‌شود.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران به نقل از الکوثر نوشت: عادات خواب در ماه رمضان با بیدار ماندن در شب تحت تأثیر قرار می‌گیرد که منجر به تغییر در عادات غذایی نیز می‌شود و بر ساعت بیولوژیکی و سلامت عمومی فرد تأثیر منفی می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش چند نکته وجود دارد که با رعایت آن می‌توان در ایام ماه مبارک رمضان خواب بهتری داشت:

ساعت‌های زیادی بخوابید

دوره‌های طولانی‌تر خوابیدن برای استراحت کافی مفیدتر از چرت کوتاه است. سعی کنید بعد از افطار و قبل از بیدار شدن برای سحر حداقل ۴ ساعت بخوابید، سپس سعی کنید بعد از سحر نیز چند ساعت بخوابید.

تنظیم الگوی خواب

سعی کنید یک برنامه خواب منظم را در ماه رمضان برنامه ریزی کنید تا زمان دقیق خواب و بیدار شدن شما تحت تأثیر قرار نگیرد. این موضوع به بدن کمک می‌کند تا برنامه خود را تنظیم کرده و خواب بهتری داشته باشد.

چرت بزنید

توصیه می‌شود در طول بعدازظهر ۲۰ دقیقه چرت بزنید تا انرژی و میزان تمرکز بدن شما احیا شود. مراقب باشید که بیش از حد نخوابید تا دچار سردرد و خواب آلودگی نشوید.

حفظ روال خوردن و آشامیدن

از خوردن غذا‌های چرب یا شیرین در وعده افطاری خودداری کنید، زیرا غذا‌های غنی از چربی و پر ادویه می‌توانند مشکلاتی را برای خواب شما ایجاد کنند؛ به گونه‌ای که باعث تولید گاز و سوزش معده می‌شوند. از این رو توصیه می‌شود چندین ساعت قبل از خواب از خوردن کافئین خودداری کنید تا یک خواب آرام داشته باشید.

اطمینان از یک محیط خواب مناسب

فضای تاریک و آرام برای خوابیدن مناسب است. از استفاده وسایل الکترونیکی مانند تلفن همراه، لپ تاپ و تلویزیون در نزدیکی زمان خواب خودداری کنید، زیرا مطالعات نشان می‌دهد که نور آبی از صفحه نمایش‌ها می‌تواند کیفیت خواب را مختل کند.

بیشتر بخوانید: روزه تاثیری بر مبتلا شدن افراد به کرونا ندارد

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: خواب اخبارسلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خواب ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه تحویل سال ۱۴۰۳ کی است؟

سال ۱۴۰۳ در ساعت ۶ و ۳۶ دقیقه و ۲۶ ثانیه روز چهارشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۳ شمسی تحویل می‌شود. آن زمان تقریباً دو ساعت از اذان صبح گذشته و مردم با زبان روزه پای سفره هفت سین نشسته‌اند و یک تجربه متفاوت برای آنها رقم خورده است.

آخرین بار که ایرانیان همزمانی لحظه تحویل سال با ماه رمضان را تجربه کردند به ۳۱ سال قبل و تحویل سال ۱۳۷۲ برمی‌گردد و از این رو نسل جوان در روز اول فرودین امسال برای نخستین بار تقارن این دو مناسبت مهم را تجربه می‌کند و احتمالاً این از آن دست موضوعاتی است که تا مدت‌ها در اذهان باقی خواهد ماند.

البته آخرین بار که لحظه تحویل سال صبح و همزمان با ماه رمضان بود به سال ۱۳۷۰ برمی‌گردد و تحویل سال ۱۴۰۳ از این حیث بسیار مشابه ۲۳ سال قبل است. سال ۱۳۷۰ در ساعت ۶ و ۳۲ دقیقه و ۴ ثانیه تحویل شد که با روز چهارم رمضان همزمان بود و در آن سال مردم پس از خوردن سحری سال جدید را تحویل کردند و بعد دید و بازدیدها را که این‌بار بدون پذیرایی و متفاوت از هر سال بود آغاز کردند. البته عموم دید و بازدیدها به بعد از افطار موکول می‌شد و احتمالاً امسال نیز چنین شرایطی حاکم خواهد بود.

سال گذشته بخشی از ایام نوروز با ماه مبارک رمضان تقارن داشت اما امسال کل ایام عید نوروز با ماه رمضان در تقارن خواهد بود. روز اول فروردین امسال برابر با ۲۰ مارس (مارچ) ۲۰۲۴ میلادی و ۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری است.

گفتنی است، سال ۱۴۰۳ سال اژدها خواهد بود و اژدها نماد نیرو و شور نشاط زندگی است و تا هنگامی که جان در بدن دارد، از پستی، ناجوانمردی، دورویی و شایعه‌پردازی فاصله می‌گیرد و در وجود او نشانی از حیله‌گری و دسیسه‌پردازی یافت نمی‌شود.

منبع: خبر آنلاین

دیگر خبرها

  • قوانین طلایی برای جبران کمبود خواب؛ چرا خواب زیاد صبحگاهی خوب نیست؟
  • چرا خواب زیاد صبحگاهی خوب نیست؟
  • لحظه تحویل سال ۱۴۰۳ کی است؟
  • بهترین صدای زنگ برای بیدار شدن در صبح چیست؟
  • چرا مدام خواب «مرگ» می‌بینیم؟
  • رانندگان نوروزی از سفر بدون استراحت پرهیز کنند
  • نیم قرن با قرآن + عکس
  • شیر و ماست خواب‌آور هستند؟
  • اتفاق جالب در تیم لیگ برتری؛ کمی دیر بیدار نمی‌شوید؟
  • چگونه می توان هشت ساعت بدون وقفه خوابید