Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-19@10:28:12 GMT

۵ اسانس مفید برای کنترل آلرژی

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۵۹۵۲

برای بهره مندی از این روغن‌های ضروری که علائم آلرژی را کنترل می‌کنند، شما باید مطمئن شوید که این روغن با کیفیت بالا و ارگانیک هستند.

خبرگزاری میزان - ایرنا نوشت: برای بهره مندی از این روغن‌های ضروری که علائم آلرژی را کنترل می‌کنند، شما باید مطمئن شوید که این روغن با کیفیت بالا و ارگانیک هستند.

آلرژی یک وضعیت شایع است و زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی بدن شما به عوامل خارجی مانند گرد و غبار، واکنش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق زمانی می‌افتد که بدن شما هیستامین تولید می‌کند؛ ماده‌ای که موجب التهاب و تحریک در قسمت‌های تنفسی شما می‌شود.

آلرژی یک بیماری جدی نیست، ولی علائم آن می‌تواند آزاردهنده باشد و حتی مشکلات بینایی ناشی از آن انجام برخی امور روزمره را برای شما مشکل می‌کند.

خوشبختانه، درمان‌های طبیعی برای رفع علائم آلرژی وجود دارد. به عنوان مثال، اسانس‌های ضروری به واسطه خاصیت آنتی هیستامینی و ضد التهابی به کنترل علائم آلرژی کمک می‌کنند:

روغن نعنا: مطالعات نشان داده است که روغن نعنا ضد التهاب است. این ماده سبب کاهش علائم اختلالات التهابی مزمن مانند رینیت (التهاب مخاط بینی) و آسم برونشی می‌شود. همچنین این ماده به عنوان یک خلط آور می‌تواند در درمان آلرژی، سینوزیت، سرفه و سرماخوردگی موثر باشد. روغن نعنا با آرام کردن ماهیچه‌های بینی باعث بیرون آمدن مخاط و مواد حساسیت زا می‌شود. برای کاهش التهاب می‌توانید مستقیما یک یا دو قطره خالص از آن را میل کنید. روغن نعناع کمی را به آب جوش اضافه کنید و بخارات را به مدت پنج دقیقه وارد سیستم تنفسی خود کنید.

روغن بابونه: دارای خواص ضد التهابی و آرامبخش است. این روغن به مبارزه با علائم آلرژی کمک می‌کند. مصرف روغن بابونه باعث کاهش احتقان و از بین رفتن قرمزی چشم می‌شود و تحریکات پوستی و خارش را از بین می‌برد. می‌توانید این روغن را روی پشت، سینه و گردن ماساژ دهید. یک قاشق چای خوری از روغن بابونه را می‌توانید به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و روزی دو بار آن را بنوشید.

روغن اوکالیپتوس: این اسانس یکی از درمان‌های موثر برای مشکلات و بیماری‌های تنفسی است. ترکیبات فعال روغن اوکالیپتوس منجر به تسکین احتقان بینی می‌شود و از تنفس شما در برابر عفونت‌های ویروسی و باکتری‌ها حمایت می‌کند. قدرت آنتی هیستامینی این اسانس باعث کاهش حساسیت فصلی می‌شود. مقدار کمی روغن اوکالیپتوس را به آب جوش اضافه کنید. سپس، بخارات را برای مدت پنج دقیقه وارد ریه کنید.

اسانس لیمو: این ماده می‌تواند سیستم لنفاوی بدن را بهبود بخشد و شرایط تنفسی را بهتر کند. طبق مطالعات روغن لیمو می‌تواند از رشد باکتری در محیط جلوگیری کرده و سیستم ایمنی را تقویت کند. با اسپری کردن این ماده در خانه می‌توانید عوامل حساسیت زا و باکتری‌ها را نابود کنید. یک یا دو قطره از عصار این گیاه را با یک لیوان آب مخلوط کرده و آن را بنوشید تا میزان متعادل PH را در بدن خود حفظ کنید. همچنین می‌توانید در هنگام شستشوی لباس‌ها آن را به مواد شوینده خود اضافه کنید یا چند قطره از آن را روی پرده، ملحفه و فرش اسپری کنید تا باکتری‌ها را از بین ببرد.

روغن اسطوخدوس: یک محصول آرامشبخش است که به کاهش التهاب راه‌های هوایی شما کمک می‌کند. مصرف این اسانس بخصوص زمانی که دچار عفونت‌های ویروسی هستید، توصیه می‌شود. مصرف روغن اسطوخدوس منجر به کاهش تراکم عطسه می‌شود و برای کاهش خارش ناشی از آلرژی و حساسیت مفید است. وقتی احساس کردید که آلرژی به سراغتان آمده، چند قطره از این گیاه را به کف دستانتان بمالید، دستانتان را جلوی بینی خود گرفته و نفس عمیق بکشید. برای فصل‌های حساسیت زا بهتر است همیشه مقداری پنبه آغشته به عصاره اسطوخودوس را به همراه داشته باشید.

بیشتر بخوانبد: توصیه‌هایی برای مصرف مواد خوراکی در فاصله افطار تا سحر

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: آلرژی اخبارسلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آلرژی علائم آلرژی اضافه کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران به ماموریت هادر حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی عمل کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان کامرانی در هفتمین جلسه شورای اجتماعی استان، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و سال نو، با اشاره به اهمیت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: برنامه ریزی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی زمینه سازی برای کاهش هزینه ها در بسیاری از حوزه ها را در پی دارد.

وی تصریح کرد: آثار مخرب آسیب های اجتماعی ضرورت برنامه ریزی برای کاهش این آسیب ها را دو چندان کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: کاهش کنترل و آسیب‌های اجتماعی اولویت و مطالبه جدی مقام معظم رهبری از همه قوا است و با حساسیت ویژه این حوزه را دنبال می کنند.

کامرانی اظهار داشت: کلیه دستگاه های اجرایی هرمزگان که در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی مسئولیت دارند با حساسیت ویژه ماموریت های خود را دنبال کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان، گفت: با توجه به اهمیت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، سازمان امور اجتماعی منابع خوبی را در اختیار استان ها قرار داده است که ضروری است دستگاه های اجرایی اعتبارات ابلاغی سازمان امور اجتماعی در محل خود برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هزینه کنند.

وی با اشاره به اهمیت جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل، تصریح کرد: جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل با توجه به آسیب های بسیاری که دارد نیازمند اهتمام ویژه است و ضروری است اداره کل آموزش و پرورش با همکاری فرمانداران برنامه مدونی را برای جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در دستور کار قرار دهند.

کامرانی با اشاره به اهمیت راه اندازی مرکز تخصصی سلامت روان سراج، افزود: با توجه به اهمیت سلامت روان جامعه دانشگاه علوم پزشکی، راه اندازی مرکز تخصصی سلامت روان سراج در شهرستانهای استان را به صورت ویژه دنبال کند.

کد خبر 6057963

دیگر خبرها

  • توصیه‌هایی برای کاهش حساسیت بهاری
  • چند توصیه برای کاهش حساسیت بهاری
  • تقاضای ارز در پایان سال به خوبی تامین شد
  • مدیران به ماموریت هادر حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی عمل کنند
  • توصیه‌های تغذیه‌ای برای «روزه دارانِ دیابتی»
  • زیان سنگین سالانه صنایع از خرابی ماشین‌آلات | نقش مخرب روغن آلوده در خرابی ماشین آلات
  • وضعیت اورژانسی؛ دولت می‌تواند تورم را کنترل کند؟
  • رژیم آب مفید یا مضر است؟
  • ۵ نوشیدنی مفید برای چربی‌سوزی
  • فشار خون بالا را با این خوراکی‌ها کنترل کنید