Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@09:01:20 GMT

تابستان؛ زمان بهره برداری از کارخانه تولید واکسن

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۵۹۵۵

تابستان؛ زمان بهره برداری از کارخانه تولید واکسن

به گزارش تابناک به نقل از خانه ملت، جمعی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دیروز ( یکشنبه ، 29 فروردین ماه ) از گروه دارویی برکت (شرکت شفا فارمد) به منظور بررسی آخرین اقدامات انجام شده برای تولید واکسن کرونا بازدید کردند.

عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی در جریان این بازدید در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت، گفت: در بهمن ماه 99 بازدیدی را از این پروژه داشتیم و روند پیشرفت پروژه نسبت به 2 ماه گذشته اعجاب‌آور و شگفت انگیز است؛ در گذشته یک بخش پروژه در حال نصب تجهیزات که امروز در حال تولید بود و بخشی که فاز اول صنعتی در شفاف فارمد برکت بود در مرحله ساخت اسکلت قرار داشت اما اکنون در حال نصب تجهیزات بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته غذا و دارو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: بخشی از پروژه با ظرفیت قابل قبولی تولید میلیونی واکسن در ماه را دارد و برای توسعه خطوط و ظرفیت ها به جد مشغول کار هستند البته پروژه هرچقدر گسترده تر می شود تامین نیروی انسانی و زنجیره تامین مواد و منابع سخت تر می شود امیدواریم با همتی که امروز از آن ها دیدیم در پروژه های بعدی موفق باشند و مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت اخذ کنند و نتایج مراحل کارآزمایی و مطالبات قانونی در فاز 2 و 3 که گسترده می شود رضایت بخش باشد تا بتوان بخشی از مردم را در تابستان با واکسن ایرانی واکسینه کرد.

نماینده ویژه مجلس در کمیته واکسن وزارت بهداشت ادامه داد: البته تا آن زمان باید از مسیرهای ممکن واردات واکسن برای پوشش گروه های در معرض خطر و مسن انجام شود، دولت در این زمینه همت لازم را پیدا کرده و با اینکه در دنیا کمبود واکسن وجود دارد و تقاضا زیاد است تامین واکسن کار دشواری است.

وی یادآور شد: امیدواریم با همت متخصصان و دانشمندان ما در شرکت های داخلی به ویژه برکت، پاستور، رازی و میلاد دارو در حوزه تولید داخل بتوانیم نیازها را رفع کنیم؛ چنین زیرساخت هایی مورد نیاز کشور است و اگر در سال های آینده با ویروس کرونا یا موارد دیگر درگیر شویم با مشکل مواجه نمی شویم و با توسعه شرکت ها بازار خوبی برای صادرات تولیدات و محصولاتمان خواهیم داشت.


نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ادامه کار بحث تولید واکسن کرونا پروژه های عظیمی را شروع کردند که سقف و حجم تولید واکسن در سطح کشور به گونه ای باشد که علاوه بر تامین واکسن موردنیاز بتوان واکسن را به کشورهایی که همراه با ایران هستند صادر کرد.

یحیی ابراهیمی در جریان این بازدید در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت با یادآوری بازدید میدانی از پروژه تولید واکسن شفا فارمد، گفت: فعالیت های بسیار خوبی تاکنون و از زمان شروع فعالیت پروژه که از آذرماه سال گذشته انجام شد صورت گرفته است و گروه های جهادی توانسته اند به خوبی پروژه را پیش ببرند به گونه ای که بحث تولید واکسن در ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) براساس روندی که دارند در اوایل خردادماه می تواند به تولید صنعتی برسد که به طور تقریبی 4 میلیون دوز تولید خواهند داشت.

سیدمرتضی خاتمی در جریان این بازدید در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت، گفت: امروز از شرکت شفا فارمد که در حال تولید واکسن موردنیاز کشور است بازدید کردیم، بخشی از پروژه مختص تولید صنعتی است و کار بسیار شگفت انگیزی در این بخش انجام شده، دستگاه ها در مدت زمان کوتاهی نصب شده اند و کار با قوت پیش می رود.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود و دهستانهای بوغداکندی و قلتوق در مجلس شورای اسلامی افزود: این نوید را به مردم می دهیم که ایران به عنوان یکی از کشورهای تولیدکننده واکسن در دنیا به زودی خواهد درخشید و می توانیم در پایان سال 1400 واکسیناسیون همگانی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به پلتفرم های مختلفی که 19 شرکت در فازهای تحقیقاتی و تولیدی مانند شفا فارمد که وابسته به برکت است خوشبختانه انواع واکسن‌ها را در داخل خواهیم داشت که هیچ سوش جدیدی نمی‌تواند از شکار و مهار واکسن‌های ما خارج باشد بنابراین دستاورد بزرگی است که به عنوان تولید دانش بنیان به صورت شگفت انگیزی نتیجه خواهد داد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم یادآور شد: در بازدید امروز تمامی ناممکن ها به واقعیت پیوسته و مردم به زودی شاهد واکسیناسیون امن خواهند بود.

حسن جلیلی مدیر پروژه واکسن سازی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در جریان این بازدید در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت، گفت: پروژه ای که در حال بازدید آن هستیم فاز صنعتی یا 2 تولید واکسن با ظرفیت 12 تا 15 میلیون تن است؛ این پروژه 27 آذرماه کلنگ خورد و رکوردی را در کشور در پیشرفت ثبت کرده است.

بیش از 90 یا 100 درصد تاسیسات کارخانه تولید واکسن نصب شده است

وی ادامه داد: در حال حاضر به طور تقریبی بیش از 90 یا 100 درصد تاسیسات نصب شده و همچنین 20 تا 30 درصد تاسیسات موردنیاز تولید واکسن در حال نصب است و مابقی تاسیسات یا در شرف حمل به سمت کارخانه و یا در انبار موجود هستند و پیش بینی ما این است که این کارخانه در تابستان به بهره برداری برسد.

جلیلی افزود: ظرفیت کارخانه بین 12 تا 15 میلیون دوز واکسن و فاز یک این پروژه که در واقع نیمه صنعتی است با ظرفیت تولید 3 میلیون دوز واکسن در ماه است این فاز دارای دو نیمه است که نیمه اول آن راه اندازی شده و در حال تولید واکسن است. پیش بینی می شود که نیمه دوم آن تا 15 روز آینده به اتمام برسد و تولید آزمایشی را شروع کند البته پیش بینی ما تولید ماهانه 3 میلیون دوز واکسن است./

منبع: تابناک

کلیدواژه: گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان غنی سازی اورانیوم دعای روز ششم رمضان سردار حجازی روح الامینی واکسن کرونا برکت گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان غنی سازی اورانیوم دعای روز ششم رمضان سردار حجازی تولید واکسن میلیون دوز شفا فارمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از تقاطع‌های غیرهمسطح تبریز بر اساس روزشمار تعیین شده

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب هوشیار در بازدید از پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح اظهار کرد: تسریع در اجرا و تکمیل پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح باید همراه با رعایت شاخصه‌های کیفی و استاندارد باشد.

وی نگاه کارشناسی همراه با دقت و سرعت در اجرای پروژه‌ها را موجب افزایش کیفیت اجرا خواند و در رابطه با پل قراملک خاطرنشان ساخت: با توجه به پیشرفت این پروژه در چند ماه اخیر، باید اقدامات لازم جهت تکمیل و بهره‌برداری از آن در سوم خرداد ماه سال ۱۴۰۳ و با توجه به روزشمار تعیین شده صورت گیرد.

هوشیار پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک را یکی از پروژه‌های مهم ترافیکی سال جاری شهرداری تبریز دانست و خاطرنشان کرد: با تکمیل این پروژه شاهد تسهیل تردد شهروندان در غرب تبریز و روان‌سازی ترافیک در این مسیر خواهیم بود.

شهردار تبریز در بازدید از تقاطع غیرهمسطح معلم نیز اظهار کرد: تقاطع غیرهمسطح معلم به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های ترافیکی شهر در سال جاری با بهره‌گیری از روش سگمنتال در دست اجرا است و خرداد سال آینده مطابق برنامه‌ریزی قبلی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در خصوص اجرای پروژه‌های ترافیکی شهر به روش نوین سگمنتال اعلام کرد: استفاده از روش سگمنتال مزایای زیادی همچون ارتقای کیفیت اجرا و تسریع در اجرای پروژه دارد.

هوشیار با اشاره به ترافیک روان در محدوده اجرای پروژه‌های ترافیکی به روش سگمنتال ابراز داشت: موضوعی که در اجرای این پروژه‌ها اهمیت بالایی دارد عدم نیاز به مسدودسازی مسیر در هنگام اجرا است که ترافیک موجود در مسیر پروژه طبق روال عادی جریان دارد.

گفتنی است شهردار تبریز از پل‌های شهید حیدری، حیدرآباد و خلعت پوشان نیز بازدید و در جریان آخرین وضعیت عملیات عمرانی این پروژه‌ها قرار گرفت.

کد خبر 6058332

دیگر خبرها

  • ۶ پروژه ورزشی استان اردبیل در سال جاری افتتاح شد
  • بهره‌برداری بیشتر از پساب تصفیه شده در دستور کار است
  • بهره برداری از تقاطع‌های غیرهمسطح تبریز بر اساس روزشمار تعیین شده
  • بازدید استاندار آذربایجان‌غربی از تصفیه‌خانه و خط انتقال پساب به دریاچه ارومیه
  • بازدید استاندار آذربایجان‌غربی از تصفیه‌خانه و خط انتقال پساب این تصفیه‌خانه به دریاچه ارومیه
  • ساخت کارخانه کشتی‌سازی در گیلان
  • بهره‌برداری از انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان در نوروز
  • ۲۷ پروژه شهری منطقه ۲ آماده بهره‌برداری شد
  • ۵۱۵ واحد مسکونی در قزوین به بهره برداری رسید
  • ۲۷ پروژه شهری منطقه ۲ تهران آماده بهره‌برداری شد