Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@06:38:59 GMT

ورود خیل عظیم کودکان مهاجر به نواحی مرزی شمال مکزیک

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۵۹۶۶

ورود خیل عظیم کودکان مهاجر به نواحی مرزی شمال مکزیک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «صندوق کودکان سازمان ملل متحد» (یونیسف) روز دوشنبه اعلام کرد که کشور مکزیک شاهد ورود خیل عظیمی از کودکان مهاجری است که از ابتدای سال میلادی جاری به سمت مرزهای این کشور روانه شده‌اند و هشدار داد که در اردوگاه‌های بسیار شلوغ در نزدیکی مرز این کشور با ایالات متحده، تعداد زیادی از این کودکان مهاجر نگهداری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یونیسف در بخشی دیگر از بیانیه خود افزود که از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی، شمار این کودکان از ۳۸۰ تن به ۳،۵۰۰ نفر (نزدیک به ۹ برابر) رسیده است.

این نهاد بین‌المللی همچنین اعلام کرد نیمی از کودکانی که از هندوراس، گوآتمالا، السالوادور و مکزیک به سمت شمال روانه شده‌اند، بدون والدین خود سفر می‌کنند- و ا ین «یکی از بالاترین شمار مهاجرانی است که تاکنون در مکزیک ثبت شده است».

لازم به ذکر است که کودکان تقریباً ۳۰ درصد از مهاجرانی را تشکیل می‌دهند که هم اکنون در برخی اردوگاه‌های پناهجویان مکزیکی نگهداری می‌شوند.

به گفته مدیر منطقه آمریکای لاتین و کارائیب در یونیسف، اکثریت اردوگاه‌های پناهجویان در مکزیک بسیار شلوغ بوده و از این‌رو قادر به اسکان شمار فزاینده کودکان و خانواده‌هایی که به سوی شمال مهاجرت می‌کنند، نیستند.

گفتنی است، در ماههای اخیر هزاران مهاجر و پناهجو از منطقه آمریکای مرکزی به ویژه کشورهای «مثلث شمالی» شامل السالوادور، هندوراس، گوآتمالا- و جنوب مکزیک به امید راه یافتن به خاک ایالات متحده به سمت شمال این قاره سفر کرده‌اند.

کد خبر 5193353

منبع: مهر

کلیدواژه: مکزیک ایالات متحده امریکا یونیسف کودکان مهاجر پناهجو اردوگاه پناهجویان ایالات متحده امریکا عراق روسیه ایران رژیم صهیونیستی فلسطین افغانستان سوریه عربستان سعودی برجام لبنان اوکراین جو بایدن کمیسیون ویژه برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه‌ای قوی و ناپایدار به کرمانشاه

سعید قاسمی رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : سامانه‌ای قوی و ناپایدار از امروز تا روز چهارشنبه، به تناوب سبب وزش باد به نسبت شدید، بارندگی، آذرخش با احتمال رگبار تگرگ در استان خواهد شد.

سعید قاسمی افزود: بارش که به‌تدریج موجب آبگرفتگی معابر، رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها در استان می‌شود، از عصر دوشنبه تا پایان وقت سه‌شنبه، به ویژه در نیمه شمالی و نواحی شرقی، از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی اضافه کرد: با ورود این سامانه، بارش باران سراسر استان، به ویژه نیمه شمالی و نواحی شرقی شامل شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی، اسلام آبادغرب، دالاهو، کرمانشاه، سنقر، کنگاور، صحنه و هرسین را فرا خواهد گرفت.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: پیامد فعالیت این سامانه آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب، سیلاب‌های محلی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، لغزندگی جاده ها، کاهش میدان دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، احتمال وقوع خسارت به دلیل وزش باد به نسبت شدید، آذرخش و رگبار تگرگ خواهد بود.

قاسمی افزود: پاکسازی کانال‌ها و آبراهه ها، پرهیز از کوهنوردی و قرار گرفتن در مناطق مرتفع، محافظت از تجهیزات برقی در برابر آذرخش، استحکام سازه‌ها در مقابل وزش باد، آمادگی دستگاه‌های اجرایی، احتیاط در رانندگی، اجتناب از تردد‌های غیرضرور و اطلاع رسانی به موقع از طریق رسانه‌های محلی توصیه می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ورود سامانه‌ای قوی و ناپایدار به کرمانشاه
  • شهادت بیش از ۱۳ هزار کودک در تجاوزات اسرائیل به غزه
  • یونیسف: ۱۳ هزار کودک در غزه جان خود را از دست داده‌اند
  • یونیسف: کودکان غزه از گرسنگی و ضعف حتی توان گریه کردن ندارند
  • ادامه جنایتهای اسرائیل در غزه/شمار شهدا به 31 هزار و 645 شهید رسید
  • آمار تکان‌دهنده از سوءتغذیه میان کودکان غزه که تبدیل به پوست و اسکلت شده‌اند
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور
  • یونیسف: سوء تغذیه شدید در میان کودکان شمال غزه طی یک ماه ۲ برابر شد
  • تعداد کودکانی که در شمال غزه دچار سوء تغذیه هستند ۲ برابر شده است