Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@13:45:54 GMT

جراحی تعویض مفصل زانو، رهایی از زانو درد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۵۹۷۵

جراحی تعویض مفصل زانو، رهایی از زانو درد

ذبیح الله حسن زاده، متخصص بیماری‌های استخوان و جراح ارتوپد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: همه‌ آدم‌ها با استفاده از استخوان‌ها و عضلات و مفاصل می‌توانند فعالیت فیزیکی روزمره در حد یک انسان کامل را انجام دهند ولی به دلایل مختلفی این مفاصل به ویژه در اندام تحتانی مثل لگن و زانو، که وزن را تحمل می‌کند، دچار آرتروز یا آسیب زودرس می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بنابراین مفصل زانو که می‌تواند روزانه فعالیت‌های زیادی انجام دهد و تحمل کننده وزن است، در سن ۴۵ و ۵۰ سالگی دچار آرتروز یا آسیب دیدگی سطح غضروف‌های زانو می‌شود و این غضروف‌ها دچار آسیب دیدگی و ساییدگی و خوردگی می‌شوند و نیاز به انجام اقداماتی در راستای بهبود این مشکل دارند.

حسن زاده ادامه داد: از جمله اقدامات موثر برای پیشگیری از حاد شدن مشکل و بهبود شرایط، کاهش وزن و اصلاح سبک زندگی و استفاده از توالت فرنگی و کاهش استفاده از پله‌ها و انجام کار‌هایی که فشار را از روی زانو‌ها بردارد. این مراقبت‌ها همزمان با استفاده از دارو و انجام فیزیوتراپی و تقویت عضلات می‌تواند در روند بهبودی، کمک کننده باشد.

او بیان کرد: مفاصل اندام تحتانی مثل زانو، مچ پا و لگن، مثل تایر ماشین هستند که بعد از مدتی آج‌هایشان را از دست می‌دهند و در عین حال گاهی سیم‌هایی که مابین آن‌ها هست از جا درمی آیند.

این متخصص بیماری‌های استخوان و جراح ارتوپد گفت: آرتروز معمولا در سطوح غضروفی مفصل زانو و لگن می‌تواند آسیب‌ها و درد‌های جدی و ناتوانی در راه رفتن برای فرد ایجاد کند.

او ادامه داد: افرادی که دیگر قدرت تحمل درد را ندارند و مُسکن‌ها برایشان تاثیرگذار نیست و راه رفتنشان سخت شده است باید جراحی تعویض مفصل را انجام دهند، در این جراحی از پروتز‌هایی استفاده می‌شود که به آن‌ها پروتز‌های مصنوعی گفته می‌شود.

حسن زاده بیان کرد: این پروتز‌ها زانو را با برش‌های مناسبی جایگزین می‌کند و طول عمر دوباره‌ای را به فرد می‌دهد، توانایی مجدد برایش ایجاد می‌کند و تقریبا می تواند شبیه یک انسان معمولی راه برود و فعالیت و زندگی راحت و بدون درد را تجربه کند.

او ادامه داد: پروتز‌های زانو مفاصل پایداری هستند که جنسشان از کروم، کبالت یا تیتانیوم است و یک لایه پلی اتیلن در بین این مفاصل قرار می‌گیرد و نقش غضروفی را انجام می‌دهد.

این متخصص بیماری‌های استخوان و جراح ارتوپد گفت: این عمل جراحی تعویض مفصل، علاوه بر کاهش درد بیمار، باعث ایجاد شادابی برای او می‌شود و از افسردگی اش جلوگیری کرده و به او کمک می‌کند تا بتواند فعالیت‌های فیزیکی را در حد مناسب انجام دهد.

او افزود: به طور کلی تعویض مفصل و پروتز‌های زانو و لگن نسل جدیدی از جراحی هستند که کمک زیادی به بیمارانی که از مشکلات مفصل رنج می‌برند، می‌کند.

این متخصص بیماری‌های استخوان و جراح ارتوپد بیان کرد: برخی از این پروتز‌ها به ویژه نسل جدیدشان، کاربرد‌های مفید و زیادی دارد برای مثال در مفاصلی که سر استخوان در آن‌ها سیاه می‌شود و یا غضروف آن‌ها از بین رفته است و باعث ناتوانی شدید فرد شده است می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

بیشتر بخوانید 

۱۰ مورد مهمی که باید قبل از عمل زانو بدانید برنامه ورزشی برای افرادی که جراحی تعویض مفصل زانو انجام داده اند

انتهای پیام / 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مفصل زانو جراحی زانو درمان بیماری جراحی تعویض مفصل مفصل زانو پروتز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما باید در ماه رمضان استخوان‌های فلسطینیان را خرد کنیم ؛ نباید به آن‌ها رحم کرد (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خاخام اسرائیلی: مجبور به جنگیدنمان کنید از اینجا می‌رویم (فیلم) غذای ساده نیروهای فلسطینی زیر بمباران (فیلم)

دیگر خبرها

  • نیفلو؛ تسکین درد زانو در کمتر از 15 دقیقه (+فیلم و عکس)
  • انجام ۳۳۰ عمل جراحی در بیمارستان‌های استان فارس در هشتمین روز نوروز
  • آرنولد زیر تیغ جراحی رفت! + عکس | عمل خطرناک آرنولد برای تعویض دوباره دریچه قلبش!
  • آخرین وضعیت سعید راد در بیمارستان | چندین جراحی انجام شده اما هنوز بهبودی کامل پیدا نکرده است
  • انجام ۱۳ مورد عمل جراحی در ایام نوروز در بیمارستان امام حسین هریس
  • رهایی محکوم به قصاص از دار مجازات در شهرستان تویسرکان
  • ما باید در ماه رمضان استخوان‌های فلسطینیان را خرد کنیم ؛ نباید به آن‌ها رحم کرد (فیلم)
  • مشخصات بهترین قرص پوکی استخوان و تقویت مفصل
  • شناسایی و دستگیری سارق کارت‌های عابر بانکی در نیشابور
  • انجام عمل جراحی پیچیده شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان