Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-19@04:38:35 GMT

جدیدترین نقشه کرونایی کشور/ چند شهر قرمز و نارنجی شدند؟

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۵۹۸۷

جدیدترین نقشه کرونایی کشور/ چند شهر قرمز و نارنجی شدند؟

به گزارش جماران؛ با اعلام رنگ بندی جدید کرونایی در کشور، ۳۰۱ شهرستان در وضعیت قرمز و ۹۵ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

رنگ‌بندی رسمی و جدید شهرستان ها در ۳۰ فروردین در اپلیکیشن ماسک اعلام و در کانال وبدا منتشر شد.

طبق نقشه جدید کرونایی کشور، در حال حاضر  ۳۰۱ شهرستان در وضعیت قرمز، ۹۵ شهرستان نارنجی، ۴۵ شهرستان زرد و ۷ شهرستان آبی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرهایی که وضعیت بیماری در آنها شدیدتر با رنگ قرمز تیره تر مشخص شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 ماسک جماران شهر کشور قرمز سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح قرمز و نارنجی هواشناسی در برخی از ۲۴ استان‌

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین ظفری، در خصوص هشدار سطح قرمز و نارنجی هواشناسی برای روزهای سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ و چهارشنبه اول فروردین ۱۴۰۳ در برخی از استان‌های کشور، گفت: استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، خوزستان، لرستان در وضعیت هشدار سطح قرمز هستند و همچنین استان‌های تحت تأثیر هشدار نارنجی شامل؛ مرکزی، قم، سمنان، اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، فارس، اردبیل، گیلان، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، قزوین، تهران، البرز، همدان، مازندران، بوشهر، گلستان، خراسان شمالی (۲۴ استان) هستند.

وی از اعلام آماده‌باش کامل به استان‌های سطح قرمز خبر داد و افزود: مرخصی اعضا ستاد مدیریت بحران این استان‌ها لغو و موارد لازم به استان‌های تحت تأثیر ابلاغ شده است.

ابلاغ دستورالعمل استقبال ایمن بهار و آمادگی تمامی دستگاه‌های موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران؛

تشکیل ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استان‌ها و شهرستان‌ها؛

ابلاغ و اطلاع رسانی هشدارهای هواشناسی به همراه توصیه‌های ایمنی از طریق ادارات کل مدیریت بحران استان‌ها، صداوسیما و مطبوعات محلی، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و غیره؛

با توجه به هماهنگی به عمل آمده با وزارت نیرو مدیریت سدها و آب بندها با درصد پرشدگی بالا با رهاسازی آب از چهارشنبه هفته گذشته در حال انجام است.

وی در ادامه توصیه‌هایی را به شهروندان عزیز این استان‌ها نمود که عبارتند از: اجتناب از سفرهای غیر ضروری در بازه زمانی هشدار، عدم استقرار در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مناطقی که مستعد وقوع سیلاب، زمین لغزش و رانش‌اند.

ظفری افزود: توجه عشایر عزیز و دامداران به هشدارهای صادره و عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراه‌ها، عدم حضور کوهنوردان در کوهستان و عدم اعزام تورهای تفرجی و گردشگری به مناطق کوهستانی و مستعد سیلاب باشد.

وی ادامه داد: توجه به دستورات پلیس و دستگاه‌های عملیاتی از جمله؛ راهداری، اورژانس، جمعیت هلال احمر و عدم تردد از مسیرهای فرعی به دلیل انسداد جاده‌های اصلی در صورت نیاز الزامی است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه توصیه‌ها گفت: عدم استقرار در زیر درختان و یا مکان‌هایی که احتمال سقوط اجسام وجود دارد. همچنین عدم عبور از سازه‌های تقاطعی و پل‌های رودخانه‌های سیلابی الزام به رعایت است.

وی افزود: مدیریت زمان، مسیر در سفرهای نوروزی توسط هموطنان عزیز با توجه به هشدارهای صادره قرار گرفته شود.

ظفری با توجه به رها سازی آب سدها و آب بندها گفت: ساکنین پایین دست از استقرار در مسل‌ها خودداری کنند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در پایان از هموطنان درخواست کرد که، اطلاعات شرایط جوی را از طریق رسانه ملی و سایر کانالهای ارتباطی مطمئن اخذ کنند.

کد خبر 6057815

دیگر خبرها

  • افشاگری مقام عالیرتبه امنیتی؛ آنچه از اهداف داعش نگفتند تا مردم نگران نشوند | جزئیات نقشه ضدانقلاب برای انفجار در روز انتخابات | وضعیت ۲۷ شهرستان...
  • بهبهان در وضعیت قرمز آلودگی هوا/ ۸ شهر در وضعیت نارنجی
  • گزیده عملکرد اقتصادی دولت در سال «مهار تورم، رشد تولید» | جدیدترین وضعیت تورم، نرخ بیکاری و تولید را ببینید
  • هشدار سطح قرمز و نارنجی هواشناسی در ۲۴ استان‌
  • هشدار سطح قرمز و نارنجی هواشناسی در برخی از ۲۴ استان‌
  • صدور هشدار سطح نارنجی و قرمز هواشناسی/ احتمال کاهش میدان دید
  • وضعیت هوای اصفهان در ۱۳ منطقه قرمز و نارنجی است
  • شاخص هوای اصفهان در ۱۳ منطقه قرمز و نارنجی است
  • هوای یک ‌شهر خوزستان «قرمز»، یک شهر «سبز»
  • هوای هندیجان در وضعیت قرمز قرار گرفت