Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-19@06:08:20 GMT

طرح درمان در منزل برای بیماران کرونایی اجرایی می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۵۹۹۵

طرح درمان در منزل برای بیماران کرونایی اجرایی می شود

به گزارش فارس، ایرج حریرچی، معاون‌کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسهٔ ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین که روز دوشنبه در محل محوطهٔ استانداری قزوین برگزار شد، گفت: به منظور کاهش مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان ها، طرح جدیدی بنام درمان در منزل در کل کشور اجرایی می شود.

وی افزود: در این طرح، همه امکانات درمانی و داروهای مورد نیاز در منزل در اختیار بیماران قرار داده می شود و داروهای بیماران تحت پوشش بیمه نیز خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حریرچی با اشاره به تصمیمات اخذ شده در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: علاوه بر این طرح، فرانشیز(خودپرداخت) سایر اقدامات درمانی مقابله با کرونا نیز از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش یافته است تا فشار مالی کم تر به مردم وارد شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودکان زیر هفت سال دستاورد بزرگ دولت سیزدهم است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ به شمار می‌رود.

به گزارش مشرق، بهرام عین‌اللهی اظهار داشت: بهترین خبر خوشی که می‌توانیم در آستانه سال جدید به مردم ارائه دهیم، رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال است تا از این طریق بتوانند خدمات مورد نیاز را در مراکز درمانی و بیمارستانی دولتی به خوبی دریافت کنند.

وی ادامه داد: معتقدیم کودکان زمانی که بیماری‌های آنان در دوران کودکی درمان شود، امکان زندگی کردن تا ۷۰ سال پس از آن را خواهند داشت. در واقع این اقدام پیشگیری و درمان انواع بیماری‌ها با قابلیت درمان در این کودکان به شمار می‌رود.

درمان کودکان زیر هفت سال برای ۷۰ سال زندگی نکردن با بیماری

وزیر بهداشت اضافه کرد: زمانی که کودکی در سنین زیر هفت سال بیماری تنبلی چشم داشته باشد با درمان آن می‌توان از عمری هزینه‌های درمانی برای این کودک جلوگیری کرد زیرا اگر در این دوره درمان نشود دیگر نه تنها اصلاح نمی‌شود بلکه باید ۷۰ سال با تنبلی چشم زندگی کند.

وی تصریح کرد: درمان در همه بیماری‌ها به همین شیوه است و به عنوان نمونه در صورتی که کودکی با مشکلات در ناحیه گوش مواجه شود و اگر پیوند حلزون برای این کودک انجام نشود علاوه بر هزینه‌های سنگین درمانی، ۷۰ سال کرولال می‌شود.

عین‌اللهی افزود: بزرگترین و بهترین خبری که وزارت بهداشت در مجامع جهانی مطرح کرد و آن هم در شرایطی که در غزه کودکان کشته می‌شوند، رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال است که همه خانواده‌ها باید از این فرصت برای درمان بیماری‌ها در کودکان خود استفاده کنند.

وی معتقد است: بسیاری از بیماری‌ها در سنین زیر هفت در کودکان خود را نمایان می‌کند بنابراین تشخیص و درمان آن در این بازه زمانی بسیار دارای اهمیت است به همین دلیل این موضوع در هیات دولت تصویب و از اول اسفند سال جاری در همه بیمارستان‌های دولتی این طرح اجرایی شده است.

رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال کشور

سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۵ بهمن از رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال کشور در مراکز درمانی دولتی خبر داد و گفت: این موضوع در هیات دولت مصوب شد و بزودی به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی دولتی ابلاغ می‌شود.

محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور مصوبه رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال(به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از مجموعه ابزار(کیت) تولید داخل غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی را روز نهم اسفند ابلاغ کرد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان زیر هفت سال دستاورد بزرگ دولت سیزدهم است
  • تمهیدات ویژه مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی در تحویل سال نو
  • سفرهای درمانی به تهران به علت کمبود متخصص در شهرستان‌ها است
  • بازگشت ۹۰درصد هزینه‌های درمانی به بیماران خاص
  • تاخیر در پرداخت هزینه‌های درمان توسط بیمه دانا فرهنگیان را گلایه‌مند کرد
  • زوج جوان قربانی پیدا کردن پزشک شدند!
  • مرگ تلخ زوج جوان کنار یک بیمارستان در تهران؛ ماجرا چه بود؟
  • بیمارستان سیار: انقلابی در دسترسی به خدمات درمانی
  • ارائه خدمات گردشگری سلامت در ۴۵ مرکز درمانی خراسان رضوی
  • پرداخت ۱۳۰ میلیارد تومان به بیش از یک‌هزار مرکز و موسسه درمانی کرمانشاه