Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-19@07:05:07 GMT

انتخابات مستقیم برگزار شود

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۶۰۰۳

انتخابات مستقیم برگزار شود

حزب کمونیست کوبا دوشنبه در آخرین روز کنگره خود میگل دیاز کانل رئیس جمهوری این کشور را بعنوان رهبر جدید خود انتخاب کرد.

به گزارش برنا، به نقل از رویترز، فیدل کاسترو از انقلاب سال ۱۹۵۹ کوبا و بعد از وی برادرش رائول کاسترو رهبری این کشور را در دست داشتند. انتخاب میگل دیاز کانل به معنای انتقال ۶ دهه حکومت و رهبری برادران کاسترو به نسلی جوان‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیاز کانل ۶۰ ساله بعد از انقلاب کوبا متولد شده و در سال ۲۰۱۸ رئیس جمهوری این کشور شد.

وی از زمان رسیدن به ریاست جمهوری بر تداوم انقلاب کوبا تاکید کرده و انتظار نمی‌رود که تغییرات گسترده‌ای در نظام تک حزبی کمونیستی ایجاد کند. با این حال، وی تحت فشار است اصلاحاتی اقتصادی انجام دهد.

رائول کاسترو جمعه در سخنرانی افتتاحیه حزب کمونیست کوبا گفت: دیاز کانل ثمره انتخابات متفکرانه و یک انقلابی جوان است که همه ویژگی‌های لازم برای ارتقا برای جایگاه‌های بالاتر را دارد.

به نوشته ال پائیس، همزمان با کناره‌گیری رائول کاسترو ۸۹ ساله، سایر اعضای این نسل تاریخی انقلابیون کهنه‌کار از جمله رامون ماچادو وِنتورا دبیر دوم حزب که در ماه اکتبر (مهر) ۹۱ ساله خواهد شد، رامیرو بالدِس و گیِرمو گارسیا، ۸۸ و ۹۲ ساله از فرماندهان با سابقه نیز عقب‌نشینی خواهند کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عربستان سرکوب دیاز کانل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۶۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو نامزد انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا شد

نیکولاس مادورو برای سومین دوره پیاپی با هدف تضمین یک دوره شش ساله ریاست جمهوری، برای انتخابات ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۴ کاندیداتوری خود را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ۶۱ ساله ونزوئلا توسط معاون خود «دیوسدادو کابیو» به عنوان کاندیدای حزب سوسیالیست معرفی شد و در یک ورزشگاه ورزشی بزرگ برای حامیانش سخنرانی کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، مادورو گفت: این فقط یک نتیجه است. پیروزی مردم در ۲۸ ژوئیه رقم می‌خورد. آنها نمی‌توانند ما را متوقف کنند و قادر به انجام چنین کاری هم نیستند.

نتایج نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که ۱۳.۹ درصد از ونزوئلایی‌ها قصد دارند به مادورو رای بدهند، در حالی که این میزان برای ماریا کورینا ماچادو، کاندیدای اپوزیسیون ۵۴.۵ درصد است.

البته با توجه به اینکه ماچادو از تصدی پست‌های دولتی توسط دیوان عالی ونزوئلا منع شده، بعید است که بتواند در رای‌گیری حضور داشته باشد. کاندیداهای ریاست جمهوری ونزوئلا تا ۲۵ مارس وقت دارند تا ثبت‌نام کنند و هنوز هم مشخص نیست که آیا اپوزیسیون کاندیدای دیگری را معرفی می‌کند یا خیر.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مادورو: پوتین کل امپراطوری غرب را شکست داد
  • پوتین برای پنجمین بار رئیس جمهور روسیه شد
  • رئیسی، پیروزی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را تبریک گفت
  • پیروزی پوتین در انتخابات روسیه قطعی شد
  • «مادورو» رسماً نامزد شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا شد
  • «مادورو» رسما نامزد شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا شد 
  • مادورو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا شد
  • مادورو نامزد انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا شد
  • مشارکت ۵۷ درصدی در روز دوم انتخابات ریاست جمهوری روسیه
  • مشارکت ۵۰ درصدی روس ها در انتخابات ریاست جمهوری