Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-19@02:22:47 GMT

دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۶۰۰۹

دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان

در دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان آمده است: «برای عبادت در ماه مبارک رمضان دعا کنید که خداوند توفیق عبادت را به ما بدهد، در این ماه از خداوند بخواهیم که بتوانیم روزه خاص بگیریم یعنی اعضا و جوارحمان هم روزه باشند.»

به گزارش برنا؛ شرح و ترجمه دعای روز هفتم  ماه مبارک رمضان به شرح ذیل است :

«اللهمّ اعنّی فیهِ علی صِیامِهِ وقیامِهِ وجَنّبنی فیهِ من هَفَواتِهِ وآثامِهِ وارْزُقْنی فیهِ ذِکْرَکَ بِدوامِهِ بتوفیقِکَ یا هادیَ المُضِلّین»

«خدایا یاری کن مرا در این روز بر روزه گرفتن و عبادت و برکنارم دار در آن از بیهودگی و گناهان و روزیم کن در آن یادت را برای همیشه به توفیق خودت ای راهنمای گمراهان»

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ماه رمضان دعای روز هفتم ماه رمضان ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۶۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعای روز ششم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

به گزارش خبرنگار مهر، اوقات شرعی ششمین روز از ماه مبارک رمضان مصادف با یکشنبه ۲۷ اسفند ماه به افق تهران بدین شرح است:

اوقات شرعی امروز تهران:

اذان صبح طلوع آفتاب اذان ظهر غروب آفتاب اذان مغرب نیمه شب شرعی
۰۴:۴۷:۵۲ ۰۶:۱۱:۲۹ ۱۲:۱۲:۳۶ ۱۸:۱۳:۴۳ ۱۸:۳۱:۴۷ ۲۳:۳۰:۴۸

دعای روز ششم

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ لا تَخْذِلْنی فیهِ لِتَعَرّضِ مَعْصِتِکَ ولا تَضْرِبْنی بِسیاطِ نَقْمَتِکَ وزَحْزحْنی فیهِ من موجِباتِ سَخَطِکَ بِمَنّکَ وأیادیکَ یا مُنْتهی رَغْبةَ الرّاغبینَ.

خدایا، مرا در این ماه به خاطر نزدیک شدن به نافرمانی ات وامگذار و با تازیانه‌های انتقامت عذاب مکن و از موجبات خشمت دورم بدار، بحق احسان ونعمتهای بی شمار تو ای حد نهایی علاقه واشتیاق مشتاقان.

تفسیر دعای روز ششم ماه مبارک رمضان به این شرح است:

«اللّٰهُمَّ لَاتَخْذُلْنِی فِیهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِیَتِکَ، وَلَا تَضْرِبْنِی بِسِیاطِ نَقِمَتِکَ، وَزَحْزِحْنِی فِیهِ مِنْ مُوجِباتِ سَخَطِکَ، بِمَنِّکَ وَأَیادِیکَ یَا مُنْتَهیٰ رَغْبَةِ الرَّاغِبِینَ.»

«خدایا، مرا در این ماه در معرض نافرمانی‌ات وامگذار و با تازیانه‌های انتقامت عذابم مکن و از انگیزه‌های خشمت دورم بدار، به مهرورزی و عطاهایت، ای نهایت شوق مشتاقان.»

خواسته‌های روز ششم ماه مبارک رمضان

خدایا؛

۱- به سبب عصیان و گناهانم مرا خوار نکن.

۲- مرا به انتقامت کیفر ننما.

۳- مرا از موجبات خشمت دورگردان.

«اللّٰهُمَّ لَاتَخْذُلْنِی فِیهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِیَتِکَ»

مسلماً یکی از آثار گناه، ذلت و خواری در دنیا و آخرت است.

خواری و ذلت در دنیا

در سوره هود آیه ۳۹ می‌فرماید: فَسَوْفَ تَعْلَمُونَ مَنْ یَأْتیهِ عَذابٌ (به‌زودی خواهید دانست به چه کسی [در دنیا] عذابی خوارکننده وارد می‌شود)

در سوره یونس آیه ۹۸ می‌فرماید: لَمَّا آمَنُوا کَشَفْنَا عَنْهُمْ عَذَابَ الْخِزْیِ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا (قوم یونس که وقتی ایمان آوردند عذابِ رسواکننده را در زندگی دنیا از آنان برطرف کردیم)

پس ایمان نیاوردن در دنیا، عذاب الهی را در پی خواهد داشت.

خواری و ذلت در آخرت

در سوره لقمان آیه ۶ می‌فرماید: أُولئِکَ لَهُمْ عَذابٌ مُهینٌ (برای آنان عذابی خوار کننده است)

سوره آل‌عمران آیه ۷۷ می‌فرماید: أُولئِکَ لا خَلاقَ لَهُمْ فِی الْآخِرَةِ وَ لا یُکَلِّمُهُمُ اللَّهُ وَ لا یَنْظُرُ إِلَیْهِمْ یَوْمَ الْقِیامَةِ وَ لا یُزَکِّیهِمْ وَ لَهُمْ عَذابٌ أَلیمٌ (برای آنان در آخرت هیچ نصیبی نیست، و خداوند با آنان سخن نمی‌گوید، و در قیامت به‌سوی آنان نظر [لطف و رحمت] نمی‌اندازد، و [از گناه و آلودگی] پاکشان نمی‌سازد، و برای آنان عذاب دردناکی است.)

چه خواری و ذلتی بالاتر از اینکه خدای ارحم الراحمین که دارای تمامی صفات مهر و عطوفت است در قیامت این چنین با کسی برخورد کند؛ نه نگاه کند نه حرف بزند و نه ببخشد. چه ذلتی بالاتر از این؟

«وَلَا تَضْرِبْنِی بِسِیاطِ نَقِمَتِکَ»

عذاب الهی در قیامت به صورت جهنم تحقق پیدا می‌کند. جهنمی که سوره مدثر آیات ۲۶ تا ۲۹ این‌طور وصف شده است: سَأُصلِیهِ سقَرَ وَ مَا أَدْرَاکَ مَا سقَرُ لا تُبْقِی وَ لا تَذَرُ لَوَّاحَةٌ لِّلْبَشرِ (به‌زودی او را در دوزخ وارد می‌کنیم و تو چه می‌دانی دوزخ چیست؟ [آتشی است که] نه [در سوزاندن، چیزی از ظاهر و باطن را] باقی می‌گذارد، و نه رها می‌کند. پوست [بدن] را به شدت تغییر می‌دهد.)

امیرالمؤمنین (ع) در دعای کمیل، در توصیف عذاب جهنم فرمودند: «لِاَنّه لایَکونُ اِلاّ عن غَضَبِک و انتِقامِک و سَخَطِک» (بلای آخرت [جهنم] علتی جز از خشم و انتقام و ناخشنودی خداوند ندارد)

آیا نباید درخواست کنیم که خداوند ما را به آتش خشم و غضبش کیفر نکند؟ ما که باید بدانیم پوست نازک بدنمان تاب و تحمل آتش را ندارد پس باید به خودمان رحم کنیم. وقتی در دنیا خاری به بدنمان می‌رود چقدر نالان می‌شویم؟ وقتی با ریگ‌های گرم بیابان دست و پایمان می‌سوزد چه جزع و فزعی می‌کنیم؟ با این همه ناتوانی چگونه می‌توانیم غرق در عذاب دوزخ شویم؟ لذا باید از خداوند نجات را بخواهیم.

«وَزَحْزِحْنِی فِیهِ مِنْ مُوجِباتِ سَخَطِکَ»

با نگاهی به آیات قرآن، این موارد از موجبات خشم خدا هستند:

۱- ریختن خون بی‌گناه.

۲- ترک نماز.

۳- ادا نکردن واجبات مالی.

۴- خوردن مال یتیم.

۵- ربا خواری.

۶- ناسپاسی نسبت به نعمت‌های الهی.

۷- کم فروشی.

۸- عیب‌جویی و غیبت.

۹- اسراف و تبذیر.

۱۰- دنیا پرستی.

۱۱- فراموش کردن آخرت.

۱۲- مال اندوزی.

۱۳- ظلم.

۱۴- تکیه بر ظالمان.

۱۵- استهزاء و مسخره کردن آیات الهی.

«بِمَنِّکَ وَأَیادِیکَ یَا مُنْتَهیٰ رَغْبَةِ الرَّاغِبِینَ»

این سه خواسته در دعای امروز، فقط با لطفی از ناحیه خدا که نهایت دلبستگی دل‌شدگان است حاصل نمی‌شود.

کد خبر 6045956

دیگر خبرها

  • دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی
  • زمزمه دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان
  • ماه رمضان سبب تبلور صفات الهی در امت اسلامی خواهد شد
  • رادیو؛ همراه بی ادعای مردم در ماه مبارک رمضان 
  • زمزمه دعای روز ششم ماه مبارک رمضان
  • دعای روز ششم ماه مبارک رمضان
  • دعای روز ششم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی
  • ادعیه مشترک ماه مبارک رمضان؛ در رمضان از خداوند چه بخواهیم؟
  • در ماه مبارک رمضان از خداوند چه بخواهیم؟