Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@21:12:34 GMT

طرز تهیه شربت سه رنگ برای افطار

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۶۰۵۵

شربت سه رنگ یکی از شربت‌های آسان و جذاب برای پذیرایی در مجالس و مهمانی‌ها به خصوص در تابستان و ماه رمضان است. خبرگزاری میزان _ نمناک نوشت: اگر قصد دارید یک شربت شیک و خاص برای مهمانانی خود داشته باشید ما به شما شربت سه رنگ را پیشنهاد میکنیم که با رنگ‌های مختلف خوراکی می‌توانید تهیه کنید. در این شربت از تخم شربتی هم استفاده می‌شود که علاوه بر خاصیتی که دارد زیبایی شربت را هم دو چندان میکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مواد لازم برای لایه اول شکر:۱.۵ لیوان آب: ۲ لیوان آبلیمو و گلاب:مقداری زعفران دم کرده: کمی   لایه دوم شربت تخم شربتی: ۳ قاشق سوپخوری پر آب: کمی رنگ خوراکی سبز: کمی   لایه سوم شربت شربت پرتقال:به مقدار لازم رنگ خوراکی نارنجی: یک تا دو قطره   دستور تهیه شربت ژله‌ای سه رنگ: ابتدا قبل از هر کاری باید تخم شربتی‌ها را بشویید و یک ساعتی خیس کنید تا کاملا حجیم شوند و لعاب بیندازند.   برای تهیه این شربت خوشمزه، ابتدا باید اولین لایه شربت، که کاملا باید غلیظ و سنگین باشد را درست کنید. برای اینکار باید آب، گلاب، شکر، آبلیمو و زعفران دم کرده را در یک پارچ مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا شکر کاملا حل شود و شربت خیلی غلیظ باشد. بعد شربت را به عنوان لایه اول در لیوان مورد نظر میریزیم.   برای لایه دوم باید تخم شربتی‌های لعاب دار شده را با آب و کمی رنگ خوراکی سبز و یا هر رنگ دیگری با هم مخلوط کنید و به آرامی از کنار لیوان بر روی شربت زعفران بریزید.   سپس لایه سوم شربت را درست کنید. شربت پرتقال را با رنگ نارنجی مخلوط کنید و خوب هم بزنید.   بعد به آرامی آن را روی شربت تخم شربتی، یعنی لایه دوم بریزید.   به همین سادگی میتوانید یک شربت شیک با سه رنگ متفاوت تهیه کنید و در پذیرایی هایتان بدرخشید.   دقت داشته باشید که برای هر کدام از لایه‌های شربت سه رنگ می‌توانید با یک یا دو قطره رنگ‌های خوراکی دلخواهتان این شربت زیبا را تهیه کنید. بیشتر بخوانید: ترفند‌هایی برای تهیه دمنوش خوش عطر به‌لیمو انتهای پیام/ خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود. برچسب ها: شربت افطار

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شربت افطار تخم شربتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۶۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترفند نانویی که می‌تواند ظرفیت باتری‌ها را افزایش دهد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محققان دانشگاه اوزاکا، دانشگاه پلی تکنیک توکیو، دانشگاه کیوشو و دانشگاه ملی سینگهوا، روشی برای قرار دادن فلزات قلیایی (AMs) در لایه‌های گرافن ارائه کرده‌اند.

با قراردادن تعداد بیشتری فلزات قلیایی در میان لایه‌های گرافن در الکترود باتری‌ها، امکان افزایش ظرفیت باتری‌ها وجود دارد.

این محققان از میکروسکوپ الکترونی عبوری روبشی با ولتاژ کم (LV-STEM) برای مشاهده ساختار اتمی فلزات قلیایی (پتاسیم ، روبیدیوم و سزیم) در گرافن دو لایه (BLG) استفاده کردند. یافته‌های این تیم نشان داد که فلزات قلیایی میان لایه‌های گرافن نفوذ کرده‌اند و ساختار پشته‌ای hcp با ترکیب شیمیایی C۶M۲C۶ ایجاد کرده‌اند.

عملکرد باتری‌های قابل شارژ یکی از عوامل مهم در تعیین میزان مسافت قابل رانندگی با خودروهای برقی و زمان استفاده ازتلفن‌های هوشمند است. اگر این باتری‌ها بتوانند ظرفیت بیشتری را ارائه دهند، عملکرد خودروها و تلفن‌های هوشمند بهتر می‌شود.

عامل اصلی در فاصله رانندگی وسایل نقلیه برقی و زمان استفاده از تلفن های هوشمند، ظرفیت باتری است. اگر باتری های قابل شارژ بتوانند ظرفیت های الکتریکی بیشتری ارائه کنند، بهبود عملکرد این دستگاه های الکترونیکی امکان پذیر است.

گرافیت،  الکترود مورد استفاده در باتری‌ها، از چند لایه گرافن تشکیل شده است، فلزات قلیایی بین لایه‌ها قرار می‌گیرد تا جریان الکترون ها در هنگام شارژ و تخلیه تسهیل شود. دستیابی به چگالی بالای ذخیره فلزات قلیایی بین لایه‌های گرافن می تواند ظرفیت الکتریکی را افزایش دهد.

سال‌هاست که از طریق اندازه گیری پراش پرتونگاری الکترونی و اشعه ایکس، مشخص شده بود که لایه‌های گرافن فقط می توانند میزبان یک لایه از فلز قلیایی باشند. تا پیش از این هیچ گزارشی مبنی بر ایجاد لایه‌های متعدد منتشر نشده بود.

این گروه تحقیقاتی روشی برای قرار دادن فلزات قلیایی متعدد میان لایه‌های گرافن ارائه کردند و با میکروسکوپ الکترونی یافته‌های خود را تایید کردند.

نتایج کار محققان نشان داد که این روش جدید می‌تواند تا دو برابر فلزات قلیایی بیشتر را در میان لایه‌های گرافن قرار دهد که انتظار می‌رود ظرفیت باتری‌ها را افزایش دهد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کوکو مکزیکی
  • یک کشته و شش مجروح در برخورد دو دستگاه سواری در قزوین
  • نارضایتی شهروندان تهرانی از لایه روبی نشدن مسیل رودبار + فیلم
  • چگونه ضعف و بیحالی در ماه رمضان را کاهش دهیم؟
  • رنگین کمانی زیبا با قدمت ۱۵ میلیون سال در شمال شرقی تبریز + فیلم
  • یک ترفند نانویی برای افزایش ظرفیت باتری‌ها
  • چه شربتی را جایگزین نوشابه و دلستر کنیم؟
  • ترفند نانویی که می‌تواند ظرفیت باتری‌ها را افزایش دهد
  • طرز تهیه ۴ مدل سوپ خوشمزه و مقوی برای افطار
  • تدارک ۱۵۰ هزار بسته اطعام افطار برای روزه داران امام حسنی (ع)