Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ورج، به نظر می‌رسد گوگل در حال آماده سازی افزودن یک ویژگی به دستگاه‌های اندرویدی بوده که مدت‌ها بخشی از سیستم عامل‌های سنتی و رایج دسکتاپ بوده است، یک سطل زباله (یا درست‌تر اینکه یک سطل بازیافت).

توسعه دهندگان برای کشف ویژگی‌هایی که گوگل هنوز به طور رسمی اعلام نکرده است، در حال جستجو برای کد اندروید ۱۲ هستند و جدیدترین کشف آن‌ها یک خط کد، در برنامه تنظیمات اصلی برای "حذف شده ها" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی روی "سطل زباله" ضربه می‌زنید، اندروید ۱۲ باید یک جعبه محاوره‌ای نمایش دهد که به شما می‌گوید فایل‌های حذف شده در سیستم شما، چه میزان فضای ذخیره سازی را اشغال می‌کند و به شما امکان می‌دهد آن را خالی کنید. به نظر می‌رسد این قابلیت دقیقاً مانند سیستم عامل‌های ویندوز یا Mac کار کند، اما در عمل به دلایل مختلف، بسیار پیچیده‌تر خواهد بود.

ساخت سطل زباله برای اندروید ۱۲

سیستم عامل اندروید در واقع دارای یک API زباله در اندروید ۱۱ است که برنامه‌ها می‌توانند به جای حذف فوری و کامل پرونده‌ها، آن‌ها را پنهان کنند، اما به نظر می‌رسد از آن بسیار کم استفاده شده است. به نظر می‌رسد خود گوگل در حال آماده شدن برای پشتیبانی از آن در برنامه Files by Google است، اما تاکنون در نسخه زنده آن نشان داده نشده است؛ بنابراین ویژگی حذف شده‌ها از قبل در Android ۱۱ وجود دارد، اما به نظر می‌رسد تعداد کمی از برنامه‌ها از آن استفاده می‌کنند و حتی اگر این کار را هم انجام دهند، هنوز راهی برای بازیابی پرونده‌های حذف شده وجود ندارد.

مدیریت پرونده اندروید، همانطور که در سیستم عامل دسکتاپ شما وجود دارد آسان نیست. به عنوان مثال، تنظیمات جدیدتر فضای ذخیره سازی به معنای این است که پرونده‌هایی که "حذف شده" اند، با قرار دادن یک دوره در جلوی نام پرونده، فقط در محل پنهان می‌شوند. بعلاوه، شرکت‌های سازنده مختلف، می‌توانند از برنامه مدیریت پرونده خود، به جای برنامه ارائه شده توسط گوگل استفاده کنند.

به طور خلاصه، Android ۱۲ و برنامه Files مربوط به خود گوگل، می‌تواند از حذف و بازیابی پرونده‌ها پشتیبانی کند، اما این بدان معنا نیست که تمام برنامه‌های اندروید ۱۲ لزوماً این کار را پشتیبانی کنند.

به نظر می‌رسد بسیار آشفته باشد، اما این همان اتفاقی است که برای هر سیستم عاملی رخ می‌دهد که با گذشت زمان با مدل‌های امنیتی جدیدتر توسعه می‌یابد. در نهایت، آنچه ما از نظر تئوریکی می‌خواهیم یک سطل آشغال قابل درک است که می‌تواند برای بازیابی پرونده‌های حذف شده بررسی شود.

احتمالا اندروید ۱۲ ویژگی‌های جدید دیگری هم داشته باشد. مثلا به نظر می‌رسد اندروید گوگل با نگه داشتن دکمه روشن / خاموش به شما اجازه دهد تا با دستیار تماس بگیرید. احتمالا افزودن شکلک‌های جدید، ارائه طرح‌های صفحه اصلی و تغییر برخی دیگر از عناصر جزئی UI از دیگر تغییرات اندروید ۱۲ است.

بیشتر بخوانید

بروزرسانی اندروید ۱۲ / آیا اسکنر اثر انگشت جدیدی در راه است؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اندروید 12 سیستم عامل اندروید نظر می رسد سیستم عامل اندروید ۱۲ پرونده ها سطل زباله حذف شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۶۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، این برنامه به صورت نمادین و مشترک با شبکه بهداشت و درمان شهرستان سربیشه و در راستای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست سالم و پاک در محدوده ورودی شهرستان سربیشه برگزار شد.

شافعی، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست سربیشه با تاکید بر اهمیت و نقش آموزش عمومی در مراقبت از محیط زیست و پرهیز از رهاکردن زباله‌ها در طبیعت گفت: بسیاری از زباله‌ها و مواد دور ریختنی به خصوص کیسه‌های پلاستیکی بلای جان طبیعت و غذای بعضی از حیوانات شده و از این رو آسیب‌های جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت گرامیداشت برنامه‌های مناسبتی برابر تقویم ملی و جهانی محیط زیست و اجرای برنامه‌های نمادین برای جلب مشارکت عمومی، افزود: امروز و همزمان با روز جهانی پاکسازی زمین نمایندگی حفاظت محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان شهرستان در برنامه‌ای محدوده وسیعی از ورودی شهر سربیشه را با حضور جمعی از مسئولین ادارات شهرستان، نیرو‌های نظامی و انتظامی و دوستدارن طبیعت و جمعی از دانش آموزان دبیرستان دکتر علی شریعتی شهر سربیشه از زباله پاکسازی کردند.

دیگر خبرها

  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد
  • پاکسازی مناطق شمالی کرج از زباله ها
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • درویش، کنشگر محیط زیست: شاهد کاهش شدید مشارکت مردم پس از بازداشت فعالان محیط زیست، بودیم
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است