Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@16:49:15 GMT

شیرین کاری عجیب مرد تایوانی برای مرخصی با حقوق لو رفت!

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۶۰۷۲

شیرین کاری عجیب مرد تایوانی برای مرخصی با حقوق لو رفت!

باشگاه خبرنگاران: ترفند یک مرد تایوانی برای طولانی‌تر شدن مرخصی با حقوق خود و فرار از کار به سوژه رسانه‌ها تبدیل شد. این کارمند بانک برای دریافت مدت مرخصی با حقوق طولانی تر در مدت تنها ۳۷ روز اقدام به ۴ بار ازدواج و سه بار طلاق کرد. البته تمام ازدواج‌های این مرد با یک زن انجام شد.

بنا به قوانین کشور تایوان هر شخصی در هنگام ازدواج از ۸ روز مرخصی با حقوق برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارمند بانک برای افزودن به این ۸ روز تصمیم گرفت چند بار اقدام به ثبت ازدواج و طلاق با همسرش نماید. به همین دلیل او در آخرین روز اولین مرخصی با حقوق ۸ روزه اش، زنش را طلاق داد و روز بعد دوباره با او ازدواج کرد. او سپس در طی ۳۷ روز سه بار دیگر با این زن ازدواج و دو بار دیگر او را طلاق داد تا بتواند از ۳۲ روز مرخصی با حقوق استفاده کند.

اما قبل از آنکه به فکر انجام چنین شیرین کاری مشابه باشید باید بدانید که همه چیز به همان راحتی که قهرمان داستان انتظار داشت پیش نرفت. از آنجا که نام یک زن در تمام ازدواج‌ها و طلاق‌های این مرد ثبت شده بود بانک از قصد این مرد آگاه شد و از اعطای مرخصی استحقاقی دیگر خودداری کرد. این کارمند بانک شکایتی را علیه کارفرمای خود در اداره کار شهر تایپه مطرح و بانک را متهم کرد که با رعایت نکردن ماده ۲ قوانین مرخصی کار، قانون را نقض کرده است. این قانون بیان می‌کند که کارمندان هنگام ازدواج مستحق ۸ روز مرخصی استحقاقی هستند و از آنجا که وی ۴ بار ازدواج کرده بود باید ۳۲ روز مرخصی استحقاقی دریافت می‌کرد.

اداره کار تحقیق در این باره را آغاز و حکمی در مورد نقض قانون کار توسط بانک صادر شد. کارفرما (بانک) در اکتبر سال گذشته ۲۰ هزار دلار تایوان (۷۰۰ دلار آمریکا) جریمه نقدی محکوم شد، اما با درخواست تجدیدنظر پرونده مشخص شد که این کارمند از قانون ۸ روز مرخصی استحقاقی در هنگام ازدواج سوءاستفاده کرده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: مرد تایوانی مرخصی با حقوق مرخصی استحقاقی مرخصی با حقوق روز مرخصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۶۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل

یاسر عبداللهی عابد در نشست بررسی روند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری که با حضور مدیران بانک‌ها برگزار شد، گفت: پارسال ۲۸۵۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برای ۱۴هزار متقاضی و ۶۴۴میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری برای ۱۱هزار و ۳۰۰ متقاضی در استان اردبیل پرداخت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با تشریح عملکرد هر کدام از بانک‌ها در زمینه وضعیت پرداخت تسهیلات، افزود: سرعت‌بخشی به پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار مورد تأکید است.

او با اشاره به وجود برخی روش‌های الکترونیکی در تعدادی از بانک‌ها، گفت: معرفی و اطلاع‌رسانی این شیوه‌های مجازی به متقاضیان تسهیلات، در تسریع پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار اهمیت دارد.

افسانه جهانی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست با اشاره به هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در قانون بودجه تبصره ۱۳ بند ب، خواستار پیگیری بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به واجدان شرایط و کاهش صف‌های انتظار شد.

جهانی ادامه داد: میزان تسهیلات برای فرزند اول ۴۰میلیون تومان، دوم ۸۰میلیون تومان، سوم ۱۲۰میلیون تومان، چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و پنجم ۲۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • توصیه ربیعی به مسئولان با یک خاطره عجیب: مدتی تصمیم نگیریم!
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • سوالات عجیب گوگل هنگام مصاحبه کاری
  • وام بزرگ ۳۰۰ میلیون تومانی را از این بانک‌‎ها دریافت کنید
  • ماجرای عجیب کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه!
  • کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است
  • کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است