Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هشت هزار میلیون ریال تسهیلات به ۴۰ فعال حوزه صنایع‌دستی پرداخت شده است، گفت: طی سال گذشته ۲۲۲ کارگاه‌های صنایع دستی تسهیلات کرونایی دریافت کرده‌اند. - اخبار استانها -

جلیل جباری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با بیان اینکه ظرفیت اقامتی موجود در استان دو هزار و 291 اتاق و پنج هزار و 395 تخت است اظهار داشت: با به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌های در حال ساخت 869 اتاق و یک هزار و 712 تخت به این ظرفیت اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  بیان کرد: پنج پروژه شامل هتل سه ستاره، مجموعه جهانگردی فانوس، مجتمع گردشگری ستاره سیلوانا، هتل چهار ستاره ماکو  و مجتمع گردشگری میاندوآب در مجموع با حجم سرمایه‌گذاری دو هزار و 595 میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال 318 نفر تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در سال گذشته هفت مجوز برای تاسیسات گردشگری در استان و پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری 409 میلیارد ریال و اشتغال 57 نفر صادر شده است، گفت: همچنین طی سال گذشته پنج واحد اقامتگاه گردشگری در استان به بهره‌برداری رسید.

مطالعات احداث نخستین شهرک تخصصی صنایع دستی استان اردبیل آغاز شد

وی به آمار نظارت و بازدید تاسیسات گردشگری نیز اشاره کرد و افزود: همچنین استانداردسازی واحدهای اقامتی و پذیرایی استان به تعداد 12 مورد، اخذ آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری و بارگذاری آنها در سامانه‌های مربوطه، بازدید از واحدهای اقامتی پذیرایی و تفریحی استان از جمله اقدامات این اداره کل است.

جباری تصریح کرد: همچنین انجام بازدیدهای تلفیقی توسط اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان، صدور پروانه بهره برداری واحدهای اقامتی و تفریحی به تعداد سه مورد، ثبت اشتغال ایجادی در سامانه رصد اشتغال کشور، صدور نرخنامه واحدهای اقامتی و پذیرایی استان و جلوگیری از فعالیت غیرمجاز واحدهای اقامتی با همکاری اداره کل نظارت بر اماکن نیروی انتظامی اقدام جهت استفاده واحدهای اقامتی و پذیرایی از دیگر اقدامات این اداره کل طی سال گذشته بود.

وی به آموزش و توانمندسازی فعالان گردشگری طی سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری مجازی دوره‌های آموزشی توانمندسازی فعالان حرفه ای گردشگری، برگزاری کارگاه آموزشی فعالان گردشگری یک کارگاه ، برگزاری دوره،های آموزشی کوتاه مدت گردشگری دو دوره، هماهنگی برگزاری وبینار آموزشی آشنایی با مقررات گردشگری معاونت گردشگری وزارت. دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و راهنمایان گردشگری از اقدامات این اداره کل است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه، هشت هزار میلیون ریال تسهیلات به 40 فعال حوزه صنایع‌دستی  پرداخت شده است، عنوان کرد: طی سال گذشته 222 کارگاه‌های صنایع دستی و 20 دفاتر مسافرتی با اشتغال 724 نفر با مبلغ 84 هزار و 366 میلیارد ریال تسهیلات کرونایی دریافت کرده‌اند.

وی گفت: همچنین سه پروژه شامل یک مرکز گردشگری سلامت، دو مجتمع گردشگری و مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی به مبلغ 710 میلیارد ریال با پیش‌بینی اشتغال 100 نفر ار محل اعتبارات جهش تولید تسهیلات دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/ 7548/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنایع دستی آذربایجان غربی واحدهای اقامتی ریال تسهیلات میلیارد ریال طی سال گذشته بهره برداری اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۶۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در استان

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح یکشنبه در دیدار با فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) استان اظهار کرد: توجه به حوزه اقتصادی همچنان در کانون توجه مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد همچنان که رهبری فرمودند وقایع تلخ و شیرینی را داریم، عنوان کرد: تورم ۶۰ درصدی به نصف کاهش یافت اما باز هم جای کار وجود دارد.

وی با بیان اینکه نباید تک بعدی به شعار سال نگاه کنیم، بیان کرد: البته در حوزه اقتصاد جای کار بیشتری وجود دارد چرا که بر زندگی مردم تأثیر مستقیم دارد.

ذاکریان بیان داشت: حفظ ارزش پول ملی، کاهش فاصله طبقاتی و اشتغال پایدار باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رهبری تاکید مصرانه بر اجرای عدالت داشتند، گفت: آنچه در این زمینه سریع‌تر به ذهن متبادر می‌شود عدالت اقتصادی است.

وی با اذعان به اینکه مردم پایه بودن مورد تاکید در شعار سال جاری می‌باشد، عنوان کرد: کلیدی ترین واژه شعار امسال جهش است که باید زمان را در این موضوع مد نظر داشته و در کوتاه مدت به آن دست پیدا کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه در روز قدس امسال شاهد جهش حضور مردم در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی بودیم تصریح کرد: شعار سال باید منتج به تولید ایران قوی‌تر از گذشته در همه عرصه‌ها شود.

وی در ادامه به تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در استان اشاره کرد و بیان داشت: در راستای تولید، اشتغال، کارآفرینی تا کنون ۵۶۷ میلیارد تومان در استان از محل قانون بودجه ۱۴۰۱ تسهیلات پرداخت شده است که ۲۸ درصد مربوط به بیرجند بوده است.

ذاکریان تاکید کرد: باید از همه ظرفیت‌ها و نگاه‌ها در راستای توسعه و پیشرفت استان بهره ببریم.

کد خبر 6084294

دیگر خبرها

  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در استان
  • پرداخت ۵۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی در آذربایجان‌غربی
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان
  • ۵۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • صندوق کارآفرینی امید مهاباد ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد