Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@10:29:29 GMT

در هیچ واحد صنفی اضافه قیمت نداریم

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۶۳۱۲

در هیچ واحد صنفی اضافه قیمت نداریم

رئیس اتحادیه آش، حلیم، کباب و بریانی اصفهان با اشاره به آسیب های اقتصادی شیوع ویروس کرونا به این صنف، گفت: قیمت‌های مصوب پیش از ماه رمضان به واحدهای صنفی اعلام شد و آن دسته از واحدهای صنفی که درخواست فروش به قیمت بیش از قیمت مصوب داشتند نیز با درخواستشان موافقت نشد.

علی میزبانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: قیمت مصوب آش بین ۱۸ تا ۲۳ هزار تومان و قیمت حلیم بادمجان از ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان اعلام شده است، هیچ واحد صنفی اجازه تخلف از این قیمت‌ها را نداشته و مردم می‌توانند این تخلفات را به اتحادیه گزارش دهند تا با آن برخورد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سطح شهر اصفهان فقط یک واحد صنفی واقع در خیابان فروغی آش را به قیمت هر کیلو ۲۵ هزار تومان و یک واحد صنفی در خیابان احمد آباد حلیم بادمجان را هر کیلو ۳۵ هزار تومان به فروش می‌رساند و در هیچ واحد صنفی دیگری اضافه قیمت از مبالغ مصوب اعلام شده نداریم.

رئیس اتحادیه آش، حلیم، کباب و بریانی اصفهان گفت: قیمت‌های مصوب پیش از ماه رمضان به واحدهای صنفی اعلام شد و آن دسته از واحدهای صنفی که درخواست فروش به قیمت بیش از قیمت مصوب داشتند نیز با درخواستشان موافقت نشد.

میزبانی افزود: به تمام واحدهای صنفی که در مغازه‌هایشان ازدحام می‌شود اعلام شده که حتماً پارکبانی درب واحدها مستقر باشد به مشتریانی که ماسک ندارند، ماسک دهند و مواد ضد عفونی کننده نیز درب مغازه‌ها وجود داشته و فاصله یک متر و نیم بین هر دو مشتری نیز حتماً باید رعایت شود.

وی تصریح کرد: بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این واحدهای صنفی نظارت کامل انجام می‌شود و تا کنون نیز معدود واحدهایی متخلفی که شناسایی شده‌اند به مدت ۲۴ ساعت توسط اداره اماکن پلمپ شده است. اکنون واحدهای صنفی فروشنده آش و حلیم از ساعت ۲ بعد از ظهر تا ۹ و ۳۰ دقیقه شب اجازه فعالیت دارند.

رئیس اتحادیه آش، حلیم، کباب و بریانی اصفهان گفت: واحدهای صنفی فروشنده آش، حلیم، کباب، بریان و جگر، ضرر و زیان شدیدی از محدودیت‌های ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس کرونا دیده‌اند، اکنون واحدهای کبابی، کله پزی، بریانی و جگر فقط از ساعت ۸ تا ۹ و ۳۰ دقیقه شب اجازه فعالیت دارند که در این مدت کوتاه حتی فرصت طبخ نیز نخواهند داشت و این واحدها عملاً تعطیل شده‌اند.

میزبانی افزود: بسیاری از دارندگان واحدهای صنفی توانایی پرداخت اجاره مغازه‌هایشان را نداشته و اکنون با شروع ماه رمضان این مشکلات بیشتر نیز شده است. بسیاری از افراد نیز درخواست انصراف از فعالیت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: مردم باید توجه داشته باشند که فقط از واحدهایی که پروانه کسب دارند خریداری کنند، زیرا خرید از کسانی که پروانه کسب ندارند موجب ضایع شدن حقوق سایر کسبه خواهد شد.

رئیس اتحادیه آش، حلیم، کباب و بریانی اصفهان همچنین گفت: واحدهای عضو این اتحادیه در تأمین مواد اولیه مانند گوشت، حبوبات و روغن مشکلی ندارند و در بازار از این نظر کمبودی وجود ندارد، ولی مشکل عمده نوسان و افزایش قیمت‌هاست که در مورد برخی از این اقلام قیمت‌ها رشد ۳ تا ۴ برابری داشته‌اند که باعث افزایش قیمت تمام شده انواع آش و حلیم شده است.

به گزارش ایمنا حداکثر قیمت هر کیلو حلیم بادمجان در سال قبل ۱۹ هزار تومان و آش شله قلمکار ۱۴ هزار تومان تعیین شده بود.

کد خبر 487930

منبع: ایمنا

کلیدواژه: چلو کباب کباب گلپایگان حلیم حلیم بادمجان حلیم شیر آش شله قلمکار بریانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کباب و بریانی اصفهان رئیس اتحادیه آش واحدهای صنفی هزار تومان واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۶۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ شهرام مومنی گفت: با گزارش آتش سوی یک خانه و یک مغازه نقاشی خودرو در بلوار لاکان رشت، ۱۳ آتش نشان با ۴ خودروی اطفای حریق و آب رسان به سرعت به محل آتش سوزی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه به دلیل وجود مواد اشتعال زای شیمیایی و نفتی مانند رنگ خودرو و به هم پیوسته بودن سقف‌های این ۲ واحد، آتش به سرعت گسترش یافت، افزود: خودرو‌های پارک شده در این مغازه هم به صورت کامل سوخت.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت گفت: با سرعت عمل آتش نشانان ، حریق به سرعت مهار و از گسترش بیشتر آن به واحد‌های صنفی و مسکونی مجاور جلوگیری شد.

شهرام مومنی با اشاره به اینکه انفجار هنگام عملیات اطفای آتش صدمات جانی نداشت، افزود: علت دقیق حادثه و میزان خسارت در دست بررسی است.

وی از تجمع ساکنان منطقه هنگام عملیات آتش نشانان خبر داد و گفت: تجمع شهروندان در محل حادثه از سرعت عمل آتش نشانان و اطفای به موقع آتش جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت
  • ورود حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی در مراکز عرضه غذا در کرمانشاه
  • ممنوعیت بردن حیوانات خانگی به برخی اماکن عمومی
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی به مراکز عرضه غذا
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • انجام بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی کردستان
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز
  • فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد
  • تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟