Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@01:51:37 GMT

مجلس ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای همیشه از اقتصاد کشور حذف کند

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۶۴۹۵

مجلس ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای همیشه از اقتصاد کشور حذف کند

ایسنا/اصفهان رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف اصفهان با اعتقاد بر اینکه تنظیم بازار دستوری و دخالت در آن موجب نوسانات قیمتی کالاهای اساسی شده است، گفت: مجلس در نخستین اقدام باید ارز یارانه ای ۴۲۰۰ را برای همیشه از اقتصاد کشور حذف کند.

روح الله چلونگر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نوسانات شدید قیمت در بازار کالاهای اساسی، اظهار کرد: این موضوع دلایل مختلفی دارد که بخشی از آن به نحوه مدیریت بازار و از سوی دیگر به مطالبه نادرست مردم برمی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعتقاد بر اینکه ستاد تنظیم بازار کشور و استان باید حقایق بازار را به مردم بگوید، یادآور شد: پیش از نوروز و در ایام عید، ستاد تنظیم بازار اعلام کرد که مرغ در بازار موجود است، اما همان روز اکثر مرغ فروشی های سطح شهر مرغی برای توزیع نداشتند، همچنین در مقطعی که قیمت دولتی و مصوب مرغ ۲۱ هزار و ۵۰۰ تعیین شد، مردم این محصول را با نرخ ۳۸ هزار تومان خریداری می‌کردند.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف اصفهان با تاکید بر اینکه یکی از ایرادات اساسی تنظیم بازار کشور، دخالت در بازار است، تصریح کرد: اقتصاد نشان داده، دولت هر کجا که وارد مباحث تنظیم بازار شده، همان بازار بهم ریخته، به عنوان مثال با دخالت در بازار روغن، این محصول نایاب و گران شد، همین شرایط نیز در بازار تخم مرغ، مرغ و .... ایجاد شد، همچنین در برهه ای از زمان با دخالت ستاد تنظیم بازار، بازار سیب زمینی و پیاز برهم خورد.

وی در ادامه با ابراز این عقیده که در تجارت چیزی به نام دستور معنا ندارد و با ارائه پیشنهادی به مجلس مبنی بر این که در نخستین اقدام با یک جراحی، ارز یارانه ای ۴۲۰۰ تومانی را باید برای همیشه از اقتصاد کشور حذف کند، توضیح داد: در حالی که تولیدکنندگان مرغ با ارز یارانه ای نهاده ها را تحویل گرفتند، اما در نهایت مرغی به بازار تحویل ندادند که خسارت این عدم مدیریت به چشم مصرف کننده در بازار رفت.

وی تاکید کرد: در شرایط موجود نیازمند شفافیت اقتصادی و حذف رانت و واسطه ها هستیم، همچنین باید رویکرد ستاد تنظیم بازار تغییر کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف اصفهان در خصوص صف های طولانی خرید مرغ و دیگر کالاهای اساسی، تاکید کرد: دادستان باید برای احقاق حقوق عامه به این مسئله ورود پیدا کند و با افرادی که در حوزه تنظیم بازار صحیح، کوتاهی کرده اند، برخورد شود.

وی با انتقاد از صف های طولانی خرید در شرایط کرونا، گفت: در حوزه تنظیم بازار باید به صورت شفاف به مردم اطلاع رسانی و از سوی دیگر فرهنگ‌سازی در این خصوص انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مرغ کالای اساسی ستاد تنظيم بازار دولت اقتصاد تنظیم بازار ستاد تنظیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۶۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با اشاره به اینکه استان یزد در زمینه گوشت و تخم مرغ خودکفا است، در ارتباط با وضعیت شکر استان گفت: ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدعلی شاه حسینی صبح امروز در نشست کارگروه تنظیم بازار استان یزد با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌های مرتبط باید در زمینه نظارت بر بازار جدیت لازم را داشته باشند، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در این کارگروه به آن توجه ویژه می‌شود بحث قیمت محصولات مختلف از جمله گوشت مرغ است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یزد در زمینه تولید گوشت سفید و همچنین در حوزه جوجه ریزی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده و از قطب‌های اصلی تولید این محصول مهم کشور به حساب می‌آید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد، استان یزد را یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشت مرغ کشور دانست و عنوان کرد: تلاش بسیار زیادی شده که در حوزه گوشت مرغ اقدامات لازم انجام شود تا علاوه بر اینکه هیچ کمبودی در بازار وجود نداشته باشد، قیمت آن هم کاهشی باشد.

شاه‌حسینی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت مصوب گوشت مرغ در کشور 82 هزار تومان است اما با توجه به اقدامات صورت گرفته و حجم جوجه ریزی در استان یزد، قیمت این محصول در مغازه‌های استان یزد به طور تقریبی 77 هزار تومان است که نسبت به مصوب پنج هزار تومان کمتر است.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر گوشت مرغ، در استان یزد زمینه تخم مرغ هم خودکفا است ادامه داد: تولید تخم مرغ استان یزد مازاد بر نیاز استان است و به سایر نقاط ارسال می‌شود.

وی در ارتباط با وضعیت تامین شکر در استان یزد ادامه داد: سهمیه شکر به میزان مطلوب برای استان یزد در ماه مبارک رمضان اخذ شد و علاوه ‌بر آن به میزان یک هزار و 200 تن شکر سهمیه صنفی و خانوار با نرخ دولتی اخذ شده که قرار است در سکوهای تنظیم بازار عرضه شود.

شاه‌حسینی در خصوص قیمت گوشت قرمز در استان یزد تصریح کرد: استان یزد تولیدکننده گوشت قرمز نبوده و واردکننده نهاده‌های دامی است.

انتهای پیام/781/

دیگر خبرها

  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • همایش اقتصاد اسلامی در مواجه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟
  • رانندگان قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار حق افزایش کرایه را ندارند
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند
  • ادعای بی سند، باز هم کار دست وزیر اقتصاد داد/ اجاره در دولت رئیسی چند برابر قبل شد؟