Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا اعوانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۲ هزار و ۷۲۶ واحد و کارگاه صنعتی، ۶ نیروگاه مقیاس‌کوچک و  ۲ نیروگاه سیکل ترکیبی در شهرستان‌های سمنان و شاهرود  مصرف‌کننده گاز طبیعی در استان سمنان هستند.

وی ادامه داد: تحقق منویات مقام معظم رهبری به ویژه در بحث اقتصاد با تامین زیرساخت‌ها مانند گازرسانی همواره مورد توجه دولت و شرکت گاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سهم صنعت و نیروگاه در مصرف گاز طبیعی استان سمنان نشاندهنده فعالیت و رونق صنایع است و تلاش می‌شود با ارتقای خدمات‌رسانی و توسعه شبکه گازرسانی به صنایع در نقاط مختلف استان توسعه بیش از پیش تحقق یابد.

اعوانی با اشاره به کشاورزی به عنوان یکی از محورهای توسعه تاکیدکرد: اکنون با توسعه شبکه گازرسانی و حرکت کشاورزی نوین، در استان سمنان ۸۴۴ مشترک و مصرف‌کننده گاز در بخش کشاورزی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ درصد جامعه شهری استان سمنان در دولت تدبیر و امید از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند و اکنون شرکت گاز استان در بخش شهری ۲۴۸ هزار و ۷۸۷ مشترک دارد.

وی یادآور شد: توسعه شبکه گازرسانی به روستاهای استان سمنان نیز با جدیت دنبال می‌شود و اکنون ۵۳ هزار و ۲۳۲ مشترک روستایی در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

مدیرعامل  شرکت گاز استان سمنان اظهار داشت: توسعه عادلانه گازرسانی در شهرها و روستاهای استانِ پهناور سمنان  از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و گازرسانی به روستاها و مناطق محروم استان سمنان یکی از اولویت های شرکت گاز است و امیدواریم در آینده شاهد برخورداری تمامی روستائیان استان از این نعمت خدادادی باشیم.

به گزارش ایرنا، با وجود پراکندگی استان سمنان، ضریب نفوذ گاز در استان مطلوب است و ۳۰۱ روستای استان سمنان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و تلاش می شود تا در ۲ سال آینده تمام روستاهای واجد شرایط استان از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

۱۰۰هزار مشترک گاز در مناطق شهری استان مربوط به بخش خانگی است و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از نعمت گاز برخورد دار هستند.

برچسب‌ها روستائیان سمنان توسعه ایران گاز رسانی شرکت گاز استان سمنان کشاورزی گاز پروندهٔ خبری گازرسانی، هدیه ای به خانواده های روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان سمنان توسعه ایران روستائیان سمنان توسعه ایران گاز رسانی شرکت گاز استان سمنان کشاورزی گاز اخبار کنکور شرکت گاز استان سمنان نعمت گاز گاز طبیعی گاز استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۶۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از برق کشور در بخش تولید مصرف می‌شود

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق و مدیرعامل شرکت توانیر گفت: به صورت میانگین ۵۰ درصد برق کشور در بخش تولید واحد‌های صنعتی و کشاورزی مصرف می‌شود. در سال ۱۴۰۰ با ناترازی شدیدی مواجه بودیم، اما طی دو سال گذشته با مجموع اقدامات انجام شده این ناترازی با درایت و برنامه ریزی‌های دقیق به حداقل رسید.

وی با بیان این که برای گذر از اوج بار تابستان امسال ١٨٠ اقدام تامین انرژی در کشور تعریف شده، اظهار امیدواری کرد سال جاری نیز سال مطلوبی برای صنعت برق کشور باشد.

به گفته مدیرعامل توانیر، در این زمینه ظرفیت‌های مناسبی در حوزه صنعت برق ایجاد شده که ساخت نیروگاه‌های حرارتی جدید و راه اندازی نیروگاه‌های تجدید پذیر و احداث شبکه‌های توزیع و انتقال برق از جمله آنها است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران
  • ۵۸۷ روستای استان ایلام از نعمت گاز برخوردارند
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود
  • برخورداری ۹۹/۹ درصدی شهرستان آوج از نعمت گاز طبیعی
  • نیمی از برق کشور در بخش تولید مصرف می‌شود