Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا کلائی شهردار مشهد در گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی با بیان اینکه از همان ابتدا شهرداری مشهد به منظور واکسیناسیون پاکبانان شفاف سازی لارم را انجام داد، گفت: خوشبختانه اتفاقی که این چند روز اخیر در برخی از شهر‌ها افتاد و واکسن را به جای پاکبانان به مدیران تزریق کردند در مشهد رخ نداد و پاکبانان مشهدی به نحو احسن واکسینه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: شهرداری مشهد درباره نحوه واکسیناسیون با شفافیت اطلاع رسانی کرده است. از همان ابتدا مشخص بود افراد برای واکسن چگونه انتخاب می‌شوند. این موضوع در اختیار ما هم نیست. در واقع دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشخص کننده گروه‌های دریافت کننده است.

کمربند جنوبی مشهد از ابتدا تاکنون

شهردار مشهد در ادامه در خصوص کمربند جنوبی مشهد و تصمیمات بهینه به منظور این مهم، ادامه داد: این پروژه‌ای بود که از زمان مهندس پژمان مطرح شده بود و از سال ۹۶ متاسفانه با اعتراضات سمن‌ها روبرو شد که دادگستری و دادستانی به این اعتراضات ورود پیدا کردند و تا مدتی این پروژه متوقف شد. یک پروژه نیمه کاره که از یک طرف دغدغه‌های محیط زیستی اجازه ورود نمی‌داد و از طرفی هزینه‌های زیادی از جمله صد‌ها هزار میلیارد تومان برای این پروژه نیمه کاره انجام شده بود که می‌طلبید برای این مهم یک تصمیم بهینه انجام شود.

کلائی با اشاره به اینکه هنوز تکلیف کمربند جنوبی مشهد مشخص نبود و ما به دلیل مشکلات زیست محیطی و دغدغه سمن‌ها برای اعتمادسازی آن‌ها پل دوم هاشمیه را اجرا نکردیم، بیان کرد: اما واقعیت این است تلاش کردیم و در کمیسیون ماده ۵ ایده خود را مطرح کردیم تا جاده نیشابور به کوشش و خلج وصل شود که خوشبختانه امروز صبح با تصویب کمیسیون به مجموعه همتا ارجاع شد.

او تصریح کرد: کمربند جنوبی مشهد بود یا نبود آن مطرح است و دنبال راه حل‌های دیگری هستیم. با یک راه حل میانی مطالعات زیست محیطی را مورد بررسی قرار دادیم و تا مطالعات زیست محیطی انجام نشد ما هم هیچ کاری در این خصوص انجام ندادیم.

شهردار مشهد تاکید کرد: اما برای کار‌های میانی یک پروژه انتهای دلاوران تا لادن را اجرا کردیم تا حدی که با موضوع قبلی منافات نداشت که کوه پارک شکل گرفت.

کلائی اظهار کرد: وقتی پروژه‌ای صد‌ها میلیارد تومان هزینه برده و متوقف شده است باید برای آن فکری برداشته شود. دیدیم دغدغه محیط زیستی‌ها درست است. راه حل میانه ما مطالعات زیست محیطی بود. تا مطالعات به سرانجام نرسیده بود ما هیچ اقدامی انجام ندادیم. تاکنون مقداری از مطالعات انجام شده است. چون پروژه نیمه تمام است، تصمیم گرفتیم بخش‌های ساخته شده را در اختیار مردم قرار دهیم. در حدی که منافاتی نداشته باشد. اگر مطالعات به نتیجه برسد ما چیزی را از دست نداده‌ایم.

او افزود: من کاملا مطمئنم کوه پارک می‌ماند و دست نمی‌خورد. با توجه به فضای کیمیسیون ماده۵ حدس می‌زنم برای آن آلترناتیو تونل اتصال نماز به برونسی انجام می‌شود.

خبر‌های خوب از قطارشهری مشهد

شهردار مشهد در ادامه این گفتگو با بیان اینکه ۲۷ هزار میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های عمرانی شهر مشهد از حاصل جمع اعتبار تمام کلانشهر‌های کشور بیشتر است، ادامه داد: حفاری خط ۴ مترو از مهرمادر روز ۵ شنبه آغاز و از شهرک شهید رجایی دستگاه حفاری شروع به کار می‌کند.
در آینده شهرک باهنر و رضویه هم به آن افزوده می‌شود. حفاری خط ۳ نیز همین هفته ۵ شنبه از آخر الهیه شروع می‌شود که ۷۰۰ هزار نفر جمعیت پذیری منطقه شمال غرب است.

بیشتربخوانید

در اجرای طرح‌ها سرعت عمل را مد نظر داریم/۷۰ هزار میلیارد ریال برای شهر مشهد هزینه می‌شود


حق مشهد را از دولت گرفتیم

کلائی در مورد تراکم فروشی در شهر مشهد نیز بیان کرد: تراکم فروشی در مشهد نداریم اگر کسی کار نکند دو مساله در دستور کار قرار می‌دهد، کار نکرده را افتخار خود قرار می‌دهد. برای مقابله با فساد سیستم هوشمند را اجرایی کردیم. ۴۸ درصد مردم بیشتر پروانه گرفتند و ساخت و ساز انجام شده است؛ و این تراکم فروشی نیست بخشی از منابع ما ناشی از اعتباری ۶ هزار میلیارد تومانی است که حق مشهد را از دولت گرفتیم این در حالی است که در گذشته این رقم به ۵۰۰ میلیارد هم نمی‌رسید و همچنین۳۰ پروژه مشارکتی و سرمایه گذاری فعال شده و ساخت و ساز در مشهد رونق گرفت.

او در خصوص سامانه فاش نیز تصریح کرد: آرزوی ما حل فساد بود و اکنون با الکترونیک کردن در این جهت در حرکتیم. دو نگاه به مدیریت شهری وجود دارد که یکی از آن‌ها انجام خدمات حداقلی و برخی خدمات عمرانی و دوم اینکه شهرداری متولی همه چیز شهر است. اگر شهر رونق اقتصادی نداشته باشد شهرداری وظیفه دارد هماهنگ کننده تمام مسائل مربوط به شهر را بارور کند و منفعت مردم را مورد توجه قرار دهد.

شهردار مشهد تاکید کرد: برای آسیب‌های اجتماعی نیز با وجود اینکه جزو وظایف ذاتی شهرداری نیست بحث معتادان متجاهر و ساماندهی آن بود که مشارکت در ایجاد کمپ معتادان متجاهر با مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد از جمله اقدامات شهرداری بود در راستای شهر تمیز و فاقد معتادان متجاهر و کودکان کار در اخلاق، اقتصاد و گردشگر تاثیر می‌گذارد و برای شهر درآمد دارد. همچنین به دنبال این هستیم تا بخش‌های خالی از سکنه و فضا‌های فرهنگی را افزایش دهیم.

کلائی اظهار کرد: به دادستانی و بهزیستی گفتیم ما می‌خواهیم کار فرهنگی انجام دهیم. معاون دادستان بسیار فردی دلسوز است. الگوی جدیدی را خانم عابدین زاده ارائه کرده است. دادسرای ناحیه ۵ را قبلا داشتیم، کودکان آسیب دیده اجتماعی باید می‌رفتند میان بزهکاران بزرگسال، مکانی را به نام مجموعه "شوق زندگی" اجاره دادیم به دادستانی.

سرانجام تلخ مسئله پادگان لشکر۷۷ مشهد

او با عذرخواهی از مردم مشهد در خصوص مسئله انتقال پادگان لشکر۷۷ مشهد افزود: با توجه به گره‌هایی که از سال‌ها قبل وجود دارد، این کار به سرانجام نمی‌رسد و پیش بینی می‌کنم که تاسال‌های آینده هم حل نشود؛ زیرا مکانیزم تصمیم گیری در این باره مکانیزمی نیست که کار را به سرانجام برساند.

شهردار مشهد ادامه داد: این باغ درختان ۶۰ساله و بیشتر دارد و فوق العاده است حدود ۴۰ هکتار باغ است، اما نشد به عموم شهروندان برسد و برای این موضوع از مردم عذر می‌خواهم. مردم می‌گویند شهرک پزشکان را ببرید جای دیگر، اما نزدیکی به بیمارستان‌های مرکز باعث می‌شود پزشکان تمایلی نداشته باشند. آنجا بهترین نقطه برای شهرک سلامت است.

کلائی بیان کرد: با تصویب شورای عالی شهرسازی مقرر شده بود برج‌های ۲۵ طبقه برای پزشکان در اراضی لشکر ۷۷ تحت عنوان شهرک سلامت ایجاد شود که تاکننون به دلیل وجود گره‌های گفته شده، به سرانجام نمی‌رسد.

او در ادامه با بیان اینکه قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ندارم، تصریح کرد: طرح این موضوع شوخی بیش نیست.

 

انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری مشهد کمربندجنوبی قطار شهری مشهد کمربند جنوبی مشهد هزار میلیارد شهردار مشهد زیست محیطی شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۷۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم اولویت ما حل و فصل پرداخت اقساط کشور بود تا بدهی‌های جمهوری اسلامی ایران برای اقساط گذشته به صفر برسد.

به گزارش مشرق، احسان خاندوزی، روز چهارشنبه( پنجم اردیبهشت ماه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای دولت سیزدهم اولویت ما حل و فصل پرداخت اقساط کشور بود تا بدهی‌های جمهوری اسلامی ایران برای اقساط گذشته به صفر برسد و کاری کنیم تا بانک توسعه اسلامی بتواند دوباره برای ۱۱ پروژه عمرانی که دراستان مختلف کشور فعال است، تامین مالی کند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: ما بدهی‌های قبل از سال ۱۴۰۰ را پرداخت کردیم و فرآیند بازپرداخت سایر پروژه‌ها آغاز شده است و بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدید دریافت کردیم.

تکمیل می‌شود...

دیگر خبرها

  • هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط آلوده است
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است
  • مدرسه‌سازی یکی از صدقه‌های جاریه است
  • هوای کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار دارد
  • سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ سه شنبه ۴ اردیبهشت