Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد، روسیه در حال حاضر در مقایسه با سال ۲۰۱۴ میلادی یعنی اوج تنش‌ها میان مسکو و کی‌یف، نیروهای بیشتری در امتداد مرزش با اوکراین مستقر کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی پنتاگون در کنفرانسی خبری به خبرنگاران گفت: بدون شک این بزرگ‌ترین بسیج نیرویی است که ما از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون شاهد آن بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیج نظامی روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی منجر به نقض تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین شد. در حال حاضر نمی‌توانم برای شما توصیف کنم که بسیج کنونی نیروهای روسی چقدر بزرگ‌تر است اما قطعا این بسیج نیرو بزرگ‌تر از آنچه در سال ۲۰۱۴ رخ داد، محسوب می‌شود.

وی تایید کرد که وزارت دفاع آمریکا بسیج کنونی نیروهای روسیه را بسیار فراتر و بزرگ‌تر از آنچه در سال ۲۰۱۴ میلادی رخ داد، می‌داند اما از ارائه میزان و مقیاس دقیق این بسیج نیرو امتناع کرد. جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اوایل روز دوشنبه تاکید کرد که بیش از ۱۵۰ هزار نیروی روسی در مرزهای اوکراین و در کریمه مستقر شده‌اند.

کربی اظهار داشت: بدون شک همه ما ادعای روسیه دال بر اینکه این بسیج نظامی‌اش تماما آموزشی است را شنیده‌ایم. برای ما کاملا مشخص نیست که هدف از این بسیج نیرو چیست. به همین خاطر ما به طور جدی نسبت به این بسیج نیرو نگران هستیم و از روسیه می‌خواهیم تا نسبت به نیت و هدفش شفاف‌تر باشد و دست از اقدامات تحریک آمیز بردارد.

این سخنگوی پنتاگون از روسیه خواست تا اقداماتی اتخاذ کند که تنش‌ها را کاهش دهد نه اینکه باعث تشدید تنش‌ها شود.

این در حالی است که روسیه تاکید دارد این بسیج نظامی‌اش با هدف تضمین امنیت ملی این کشور در واکنش به بسیج نظامی نیروهای ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه صورت می‌گیرد. مسکو داشتن هرگونه نقض نظامی در درگیری‌های شرق اوکراین را رد می‌کند و تاکید دارد که کریمه در سال ۲۰۱۴ میلادی از طریق یک روند دموکراتیک مطابق با قانون اساسی تصمیم گرفت مجددا به روسیه ملحق شود.

انتهای پیام      

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اوكراين آمريكا روسيه سال ۲۰۱۴ میلادی بسیج نیرو سال ۲۰۱۴ بسیج نظامی بزرگ تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار غیررسمی سران کانادا و لهستان برای کمک به اوکراین

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا و آندری دودا، رئیس‌جمهور لهستان، در دیداری شخصی و غیر رسمی درباره کمک‌های بیشتر به اوکراین گفتگو کردند. 

به گزارش ریانووستی، سران کشور‌ها در پایگاه نیرو‌های نظامی کانادایی اسکوییمالت Esquimalt با یکدیگر دیدار و بر حمایت بی دریغ خود از کی یف تاکید کردند.

ترودو و دودا ضمن گفتگو درباره راه‌های ادامه ارسال کمک به نیرو‌های مسلح اوکراین (AFU) بر تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به درگیری اوکراین تایید کردند.

در این گفتگو، سیاستمداران همچنین تعهد خود را برای تقویت امنیت فراآتلانتیک ابراز و در مورد آمادگی برای نشست آتی ناتو در ماه جولای گفتگو کردند.

پیش از این مشخص شده بود که اتاوا بیش از ۴۰ میلیون دلار کانادا (۲۹.۵ میلیون دلار آمریکا) را برای خرید تجهیزات نظامی برای اوکراین اختصاص خواهد داد. علاوه بر این، بیش از ۸۰۰ پهپاد ساخت کانادا به کی یف منتقل می‌شود که انتظار می‌رود اولین محموله در بهار وارد اوکراین شود. دستگاه‌های دید در شب بخش دیگری از کمک‌های کانادا به اوکراین است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اوکراین: روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی حمله خواهد کرد
  • انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند
  • ببینید | حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی دومین شهر بزرگ اوکراین
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان/وضعیت وخیمی در انتظار اوکراین است
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد
  • ناتو: طرحی برای اعزام نیرو به اوکراین نداریم، اما مشاور نظامی در کی‌یف داریم
  • کمک‌های جدید آمریکا بعید است که سرنوشت کی‌یف را به طور اساسی تغییر دهد
  • دیدار غیررسمی سران کانادا و لهستان برای کمک به اوکراین