Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@05:10:44 GMT

پیامک ثبت‌نام سالمندان برای واکسن کرونا جعلی است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۷۵۶۹

پیامک ثبت‌نام سالمندان برای واکسن کرونا جعلی است

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: پیامک ارسالی به برخی شهروندان برای ثبت درخواست واکسن، ساختگی است و صحت ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر صادق تبریزی افزود: آدرس این پیامک شبکه بهداشت و درمان دانشگاه ایران است، اما لینک داده شده در پیامک سامانه سیب است و چنین سامانه‌ای جعلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  تبریزی گفت: همکاران ما در حال پیگیری هستند تا مشخص شود از چه جایی این پیامک ارسال شده است.   وی با بیان اینکه مشخصات اغلب سالمندان در پرونده الکترونیک سلامت وجود دارد و بر اساس آن زمان واکسیناسیون را از طریق پایگاه‌های سلامت شهر و روستا اطلاع می‌دهیم، ادامه داد: زمانبندی دقیق واکسیناسیون سالمندان بر اساس سند ملی واکسیناسیون خواهد بود و کسانی که اصلاً در پرونده الکترونیک سلامت ثبت نیستند هم با مراجعه به مراکز بهداشت می‌توانند در فاز دوم واکسیناسیون قرار گیرند.   رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: فاز نخست واکسیناسیون کرونا مربوط به کادر درمان در روزهای آینده پایان می‌یابد و پس از آن به محض تامین واکسن، فاز دوم که شامل سالمندان است، آغاز می‌شود.   وی تاکید کرد: هیچ تشکیل پرونده‌ای در شرایط فعلی نیاز به ثبت نام اینترنتی ندارد و هیچ لینکی برای ثبت نام و پرداخت هزینه صحت ندارد.   انتهای پیام/
 منبع: مهر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۷۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ

سرهنگ عمار قهاری با اشاره به مراجعه چندین شهروند کرمانی و تشکیل پرونده با موضوع سرقت از حساب و کلاهبرداری، گفت: نقطه اشتراک اکثر این پرونده‌ها، سرقت اطلاعات حساب و برداشت غیرمجاز وجه پس از دریافت پیامک کالابرگ عیدانه بوده است. 


وی افزود: مجرمین سایبری با ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی و یا ارسال پیامک و قراردادن لینک‌های آلوده به بدافزار و در نهایت ورود یا نصب نرم‌افزار کالابرگ، افراد را به درگاه‌های جعلی هدایت کرده و در ازای دریافت مبالغ اندک برای فعال‌سازی نرم‌افزار، اطلاعات حساب را سرقت کرده و اقدام به خالی‌کردن حساب می‌کنند. 


جانشین پلیس فتا در این خصوص به کاربران توصیه کرد: به‌هیچ‌عنوان نرم‌افزار‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی برایشان ارسال می‌شود یا در گروه‌ها و کانال‌ها قرار داده شده را نصب نکنند و نرم‌افزار‌ها را از منابع معتبر و تأیید شده دانلود کنند و همچنین از ورود به لینک‌های ارسال شده توسط افراد ناشناس و همچنین دوستان و آشنایان خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد