Web Analytics Made Easy - Statcounter

محرم رضایی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باریجه،ختمی رازیانه، آویشن و کما از جمله گونه هایی هستند که در این طرح کشت می شوند.

این مسوول افزود: طرح کشت گیاهان دارویی در اراضی ملی استان قزوین در مناطقی مانند الموت، طارم و آوج که از استعداد بالایی برای کشت این گونه گیاهان برخوردار هستند، اجرا می شود که می توان ضمن درآمدزایی برای روستاییان، به حفظ مراتع نیز کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین یادآور شد: کشت گیاهان دارویی منبع جدید درآمد برای روستاییان است و می تواند از فشار زیاد به مراتع به دلیل چرای دام جلوگیری کند و آنرا می توان مصداقی برای پیشبرد سیاست اقتصاد مقاومتی دانست.

این مسوول خاطرنشان کرد: در کنار کشت گیاهان دارویی، جلوگیری از چرای غیرمجاز دام ها، قرق اراضی و کاشت گونه های مرتعی از مهم ترین فعالیت های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای صیانت از مراتع به شمار می رود.

بیش از ۲۰۰ گونه گیاه دارویی در استان قزوین شناسایی شده است.

اراضی ملی در استان قزوین شامل ۸۵۰ هزار هکتار مرتع، ۲۸ هزار هکتار جنگل و ۲۹ هزار هکتار بیابان هستند.

برچسب‌ها گیاهان دارویی استان قزوین منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیاهان دارویی استان قزوین منابع طبیعی گیاهان دارویی استان قزوین منابع طبیعی اخبار کنکور کشت گیاهان دارویی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۷۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۱ هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب ۵ پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد.

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6086505

دیگر خبرها

  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی در هرمزگان
  • احیای هفت هزار هکتار گیاهان دارویی در هرمزگان
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان
  • الوند همدان زادگاه گیاهان دارویی
  • بیش از ۲۵۰۰ هکتار از اراضی کردستان تحت کشت گیاهان دارویی است