Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاهش تولید داوطلبانه عربستان طی ائتلاف اوپک پلاس باعث شد صادرات نفت خام این کشور در ماه فوریه تا ۵.۶۲۵ میلیون بشکه در روز پایین بیاید. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، اطلاعات سازمان مشترک آمار عربستان (جودی) نشان می‌دهد صادرات نفت خام  این کشور در ماه فوریه به پایین‌ترین رقم طی 8 ماه گذشته رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگترین صادر کننده نفت دنیا به منظور حمایت از قیمت نفت، داوطلبانه تولید خود را کاهش داده بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 صادرات نفت خام عربستان در ماه فوریه تا 5.625 میلیون بشکه در روز کاهش یافت که پایین‌ترین رقم از ژوئن 2020 را نشان می‌دهد. صادرات عربستان در ماه قبل از آن برابر با 6.582 میلیون بشکه در روز بود.

 صادرات این کشور در ماه ژانویه برای هفتمین ماه پیاپی بالا رفته و به بالاترین رقم از آوریل 2020 رسیده بود.

 تولید نفت خام عربستان هم در فوریه تا 8.147 میلیون بشکه در روز نسبت به 9.103 میلیون بشکه تولید شده در ماه ژانویه پایین آمد.

افت 39 درصدی صادرات نفت عربستان در نوامبر 2020صادرات نفت عربستان به آمریکا صفر شد

 عربستان که یکی از اعضای تعیین کننده ائتلاف اوپک‌پلاس است، به طور داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز از تولید خود را در ماه‌های فوریه، مارس و آوریل پایین آورد.

کل صادرات نفت خام و محصولات نفتی عربستان در ماه فوریه تا 6.86 میلیون بشکه در روز کاهش یافت در حالی که در ژانویه برابر با 7.75 میلیون بشکه در روز بود.

 صادرات محصولات نفتی این کشور در ماه فوریه تا 1.23 میلیون بشکه در روز افزایش داشت و تقاضا برای محصولات نفتی بالا رفته و به 1.885 میلیون بشکه در روز رسیده بود.

 انتهای پیام/53

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون بشکه در روز ماه فوریه کشور در ماه صادرات نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۸۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات زعفران به ۲۰۰ تن رسید

غلامرضا میری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بر اساس آمار گمرک سال گذشته ۲۰۰ تن زعفران به بازارهای هدف صادر شد که نسبت به سنوات گذشته روند صادرات کاهشی بوده است.

به گفته او، علی رغم آنکه تقاضای جهانی در بازارهای هدف تغییری نداشته است، اما میزان صادرات نسبت به سال های گذشته کاهشی بوده که این امر بدان معناست که بدلیل مشکلات بازگشت ارز به سامانه نیما، سالانه ۱۲۰ تن زعفران قاچاق می شود.

میری ادامه داد:  اگر موضوع  بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما حل شود به طوریکه اجازه دهند ارز را با قیمت توافقی به واردکننده کالاهای لوکس به قیمت توافقی عرضه دهیم، دیگر شاهد قاچاق زعفران به آن سوی مرزها نیستیم.

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: صادرکننده زعفران باید برای صادرات هر کیلو زعفران ۲۳ میلیون تومان مابه‌التفات ارز آزاد و نیمایی را بدهد که براین اساس صادرات توجیه اقتصادی ندارد. در حالیکه با رفع مشکلات ارزی، قاچاق معنایی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • قیمت هتل وان فوریه 2024
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • سخنگوی دولت: دهک های پایین را صاحب مسکن می کنیم
  • قیمت ریال عربستان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • صادرات زعفران به ۲۰۰ تن رسید