Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@19:50:58 GMT

بهره برداری از تصفیه خانه آب شهر سامان

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۸۶۸۹

بهره برداری از تصفیه خانه آب شهر سامان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمدرضا محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: تصفیه خانه آب سامان به عنوان نخستین تصفیه‌خانه آب شهری استان همزمان با پویش هر هفته الف-ب- ایران افتتاح شد.

او افزود: عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و پس از یک دهه آماده بهره‌برداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

تامین آب ۱۷ روستا در چهارمحال و بختیاری

محمدی اضافه کرد: برای بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب شهر سامان ۵۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

او ادامه داد: این تصفیه‌خانه ظرفیت تولید ۱۲۰ لیتر آب بر ثانیه دارد و می‌تواند تا ۳۰ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت را تحت پوشش قرار دهد.

محمدی گفت: از آنجاکه شهر سامان در حاشیه رودخانه زاینده‌رود واقع شده است و آب شرب آن از رودخانه تامین می‌شد احداث تصفیه‌خانه در این منطقه یک ضرورت به شمار می‌رود و به همین سبب نخستین تصفیه‌خانه شهری استان در این منطقه به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و فاضلاب تصفیه خانه آب تصفیه خانه آب بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۸۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد برارزاده بعدازظهرچهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه تصفیه خانه با بیان اینکه تصفیه خانه آب رامسر با ظرفیت تصفیه ۱۵۰ متر مکعب آب در شبانه روز از سال ۹۵ وارد مدار بهره برداری شد، افزود: هم اکنون این تصفیه خانه با ظرفیت ۴۱۹ متر مکعب، آب شرب ۲۵ هزار نفر از مشترکین شهر رامسر، کتالم و سادات شهر را تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه عملیات ارتقای این تصفیه خانه با پیش بینی صرف ۷۵ میلیارد ریال هزینه از سال گذشته در دستور کار شرکت قرار گرفت تصریح کرد: به همین منظور در سال گذشته ۶ دستگاه الکتروموتور و گیربکس برای حوضچه‌های اختلاط آرام به منظور انعقاد بهتر خریداری، همزن و مخزن تزریق پلی الکترولیت (کمک کننده منعقد) در ابتدای خط نصب و راه اندازی و لجن حوضچه‌های ته نشینی تخلیه شد.

مدیرعامل آبفا مازندران تعداد این حوضچه‌ها را ۳ و حجم هر کدام از این حوضچه‌ها را ۹۰۰ متر مکعب عنوان و تصریح کرد: با تلاش همکاران شرکت طی مدت سه ماه این حوضچه‌ها تخلیه شد.

برارزاده، با اشاره به بازسازی و اصلاح سردرب ورودی تصفیه خانه به منظور تسهیل در ورود و خروج کشنده‌های حامل مواد شیمیایی گفت: یک دستگاه سافت استارتر برای واحد هوادهی در ساختمان فیلتراسیون نیز نصب شد.

وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: در ادامه اجرای عملیات ارتقای تصفیه خانه آب رامسر در سال جاری، راه اندازی سیستم ازن زنی، نصب الکتروموتور و گیربکس‌های خریداری شده در حوضچه اختلاط آرام، شارژ مجدد سیلیس‌های واحد فیلتر شنی، روشنایی محوطه تصفیه خانه، رفع نواقص موجود در ابنیه، اصلاح منهول بای پس شیرخانه ورودی و نیز خرید و نصب سافت استارترهای پمپ‌های بکواش و بلوئرهای هوا، نصب همزن در مخازن رزرو کلروفریک روزانه، نصب همزن و تعمیر الکتروموتور و گیربکس‌های حوضچه آهک پیش بینی شد.

برارزاده اظهار امیدواری کرد با تأمین اعتبارات لازم، عملیات ارتقای تصفیه خانه آب رامسر تا شهریور ۱۴۰۳ به اتمام برسد.

کد خبر 6086735

دیگر خبرها

  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است