Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@09:26:27 GMT

میزان هدررفت آب در کیش ۳۲ درصد است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۸۷۰۴

میزان هدررفت آب در کیش ۳۲ درصد است

به گزارش خبرآنلاین از کیش : یدالله سلطانی اظهار داشت: هدف این شرکت بهره‌مندی قشرهای مختلف جامعه از آب سالم و بهداشتی است و اکنون بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ مشترک از خدمات شرکت آب و برق بهره‌مند هستند.

وی، با بیان اینکه اکنون روزانه در هر شبانه روز ۲۳ هزار متر مکعب آب تولید و وارد شبکه توزیع می‌شود یادآور شد: فرسودگی شبکه توزیع آب و انشعاب غیرمجاز از مهمترین دلایل هدر رفت آب در جزیره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطانی اضافه کرد: خرابی کنتورها و اشتباه قرائت از دیگر دلایل هدر رفت آب در این جزیره مرجانی بوده که شرکت آب و برق کیش در سال های گذشته این موارد را به حداقل رسانده است.

وی افزود: این شرکت سال گذشته ۴۵ کیلومتر از شبکه توزیع آب را در مناطق مختلف جزیره از جمله بلوارهای کرمان، مازندران، میدان های ملل و دریا اصلاح و نوسازی کرده و در سال جاری نیز این روند ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و برق کیش یادآور شد: شبکه انتقال این شرکت در جزیره شامل ۲۴۰ کیلومتر شبکه اصلی، ۴۱ کیلومتر شبکه فرعی و ۶۰ کیلومتر شبکه انشعاب‌ها است.

وی اظهار داشت: مشترکان خانگی با ۶۴ درصد بیشترین فراوانی مشتریان این شرکت را تشکیل می‌هند و پس از آن مشترکان تجاری با ۲۴ درصد و عمومی با ۱۲ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

شرکت آب و برق کیش با سرمایه گذاری وزارت نیرو و سازمان منطقه آزاد کیش در سال ۱۳۶۹ با هدف تولید، انتقال و توزیع آب شرب بهداشتی و برق در جزیره کیش تاسیس شد، وظیفه این شرکت تولید، انتقال و توزیع آب و برق مطمئن در جزیره کیش بوده از پیشگامان  واگذاری، تولید، انتقال و توزیع آب و برق به بخش خصوصی در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت راهبردی، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

46

کد خبر 1506827

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد شرکت آب و برق توزیع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۸۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،

مدیر عامل توزیع نیروی برق شیراز گفت:تاکنون بیست هزار و ۱۷۱ کنتور هوشمند در محدوده عملکرد این شرکت نصب شده است و ۶۵ درصد تعداد اشتراک‌های اداره ها و ۹۰ درصد بار این اشتراک‌ها با نصب  هزار و ۴۷۶ کنتور، هوشمند شده است. 

سلاحی اعلام کرد: همچنین ۱۰۰ درصد اشتراک‌های کشاورزی با نصب ۱۴ هزار و ۸۲۵ کنتور هوشمند، ۱۱ درصد تعداد اشتراک‌های تجاری با نصب ۴ هزار و ۵۳ کنتور هوشمند و ۱۲ هزار و ۶۰۰ کنتور برق خانگی به کنتور‌های هوشمند کنترل پذیر و فرمانپذیر تجهیز شده است.

محمد رضا سلاحی افزود: از سال ۱۴۰۱ تاکنون با نصب ۲۰۰ کلید فرمان پذیر در شبکه‌های برق این شرکت، هوشمندسازی در شبکه‌های برق  ده برابر رشد داشته است و علاوه بر افزایش نقاط کنترل پذیر و فرمانپذیر در شبکه‌های برق با نصب کنتور‌های هوشمند، قابلیت پایش لحظه‌ای فراهم شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز  گفت: امکان برقراری ارتباط دو سویه بین شرکت و مصرف کنندگان، جمع آوری، پردازش و ارسال اطلاعات انرژی به شرکت از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از کنتور‌های هوشمند است.

دیگر خبرها

  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • امروز، آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • ۳ هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است
  • اجرای بیش از ۳ هزار کیلومتر شبکه گاز در استان کرمان در سال ۱۴۰۲
  • ۳ هزار کیلومتر از خطوط انتقال آب لرستان نیازمند بهسازی است
  • هدررفت ۴۸۸ لیتر در ثانیه آب شرب جلوگیری شد