Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@14:11:10 GMT

رایگان عضو باشگاه پیرنگ شوید

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۸۸۹۱

رایگان عضو باشگاه پیرنگ شوید

همشهری آنلاین_پروانه بهرام‌نژاد: برای این منظور، باشگاه نوجوانی «پیرنگ» با هدف خودشناسی درونی شخصیتی و شکوفایی استعدادهای نوجوانان در فرهنگسرای امید راه‌اندازی شده است. این باشگاه از چندی پیش عضوگیری از همه نوجوانان شهر تهران را شروع کرده و قرار است اعضای باشگاه فعالیت‌های متعددی در فضای امن و دوستانه انجام دهند و محفلی برای گردهمایی نوجوانان در فضای سالم و فرهنگی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته فعلاً به دلیل شیوع ویروس کرونا عمده فعالیت‌های باشگاه نوجوانی در فضای مجازی تدارک دیده شده‌است.  

هنوز زمان زیادی از راه‌اندازی باشگاه نوجوانی «پیرنگ» در فرهنگسرای امید نگذشته و اطلاع‌رسانی درباره نحوه عضوگیری و فعالیت‌های این باشگاه به اخبار پراکنده در رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی خلاصه شده است. این موضوع را با تعدادی از نوجوانان محله در میان می‌گذاریم.

«رضا مرادی»، از نوجوانان ساکن خیابان 17شهریور از طریق شبکه‌های اجتماعی از راه‌اندازی این باشگاه مطلع شده است. او می‌گوید: «خیلی خوشحالم که این باشگاه راه‌اندازی شده است. من فقط شنیده‌ام این باشگاه راه‌اندازی شده و از جزئیات برنامه‌های آن خبر ندارم. اگر مسئولان بیشتر اطلاع‌رسانی کنند عالی می‌شود.» «حسن سعادتی» دیگر نوجوان ساکن این محله است که می‌گوید: «اگر این باشگاه برای نوجوانان برنامه‌های تفریحی و استعدادیابی برگزار کند، من حتماً شرکت می‌کنم.»

ایجاد نشاط اجتماعی برای شهروندان

باشگاه نوجوانی «پیرنگ» از سوی مجموعه فرهنگی فرهنگسرای امید ایجاد شده‌است. فرزانه دوستی مدیر فرهنگی هنری منطقه 13 و رئیس فرهنگسرا درباره این باشگاه می‌گوید: «فرهنگسرای امید به واسطه مأموریت‌کاری خود در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های ویژه‌ای برای امیدآفرینی و ایجاد نشاط اجتماعی در میان شهروندان دارد که یکی از این اقدامات، راه‌اندازی باشگاه نوجوانی «پیرنگ» است. این باشگاه محفلی برای گردهمایی نوجوانان در فضایی سالم و فرهنگی است تا مسیر خودباوری و شکوفایی استعدادهای نوجوانان را هموارتر سازد.»

به گفته وی در این باشگاه که با هدایت خود نوجوانان شکل می‌گیرد، جمعی از کارشناسان فرهنگی، روان‌شناسان اجتماعی و فعالان حوزه نوجوان حضور دارند و کمک می‌کنند تا نوجوانان به شناخت دقیق‌تری از خودشان برسند. یکی از ابعاد این موضوع، توجه به کشف استعدادهای درونی است که موجب می‌شود این گروه بتوانند برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای آینده خود داشته باشند. علاوه بر این، کنار هم قرار گرفتن نوجوانان باعث می‌شود که تجربیات‌شان را به اشتراک بگذارند و به عبارت دیگر این باشگاه، محفلی را برای گفت‌وگو و انتقال انرژی‌های مثبت میان نوجوانان فراهم می‌کند. 

فعالیت برای 10 تا 15 ساله‌ها

بسیاری از نوجوانان از مراقبت‌ها و دغدغه‌هایی که والدین برایشان دارند، ابراز نگرانی یا ناراحتی می‌کنند. باشگاه پیرنگ در فضایی دوستانه تلاش می‌کند به این نگرانی‌ها پاسخی دقیق بدهد. دوستی دراین‌باره می‌گوید: «برای مثال گفت‌وگوی نوجوانان با دغدغه‌های مشترک می‌تواند درک آنان نسبت به نگرانی‌های والدین را بالاتر برده و یکی از چالش‌های اصلی بین فرزندان و خانواده‌ها را برطرف کند. علاوه بر این، مقطع حساس بلوغ، نیازهای خاصی را برای نوجوانان از نظر فکری و شخصیتی ایجاد می‌کند. اگر بتوان پاسخ‌های روشن و مستدلی به این نیازها داد از بسیاری از آسیب‌های بعدی که یکی از مهم‌ترین آنها حس ناامیدی است، جلوگیری می‌شود.» 

فعالیت باشگاه در فضای مجازی

به دلیل شیوع ویروس کرونا و برای جلوگیری از هرگونه ایجاد خطر برای خانواده‌ها، فعلاً عمده فعالیت‌های باشگاه نوجوانی در فضای مجازی تدارک دیده شده است اما پس از رفع بیماری امکان برگزاری برنامه‌ها در فضای حقیقی و برگزاری دورهمی‌های نوجوانی فراهم می‌شود. 

نحوه عضوگیری باشگاه

باشگاه نوجوانی «پیرنگ» ویژه نوجوانان 10 تا 15 سال است که در دو گروه دختران و پسران فعالیت خود را آغاز کرده است. علاقه‌مندان برای پیوستن به «پیرنگ» می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی peyrang. farhangsara.ir آمادگی خود برای عضویت در این باشگاه اعلام کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر باشگاه نوجوانی «پیرنگ» می‌توانند با شماره ۳۳۳۰۳۸۴۲ فرهنگسرای امید تماس بگیرند یا به نشانی میدان امام حسین(ع)، خیابان ۱۷شهریور، خیابان خشکبارچی، بوستان خیام مراجعه کنند. 

کد خبر 596052 برچسب‌ها همشهری محله فضای سبز فرهنگسرا ورزش شهر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله فضای سبز فرهنگسرا ورزش شهر فرهنگسرای امید باشگاه نوجوانی راه اندازی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۸۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آعاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان «جام صفوی» تحت عنوان گرامیداشت «رحیم علی آبادی» کشتی گیر نامی اردبیلی، عضو اسبق تیم ملی کشورمان و قهرمان المپیک و جهان در اردبیل آغاز شد.
این مسابقات روز پنجشنبه و جمعه ۶ و هفتم اردیبهشت ماه به مدت ۲ روز در ورزشگاه ۶ هزار نفری جهان پهلوان حسین رضازاده اردبیل برگزار می‌شود.
در این رقابت‌های بین المللی که یکی از مراحل انتخابی تیم ملی کشورمان است، علاوه بر ۳۳ کشتی گیر سه کشور ارمنستان، قزاقستان و عراق، ۱۹۲ کشتی گیر از سراسر کشور در اوزان ۴۵، ۴۸، ۵۱، ۵۵، ۶۰، ۶۵، ۷۱، ۸۰، ۹۲ و ۱۱۰ کیلوگرم حضور دارند.

دیگر خبرها

  • آغاز مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • آعاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان
  • نشان نقره کراس کانتری نوجوانان کشور برای رکابزن نهاوندی
  • ملایر، میزبان بوکس قهرمانی نوجوانان ایران
  • کشف معمای هولدن کالفیلد: هویت‌جویی، انزواطلبی و صداقت‌گرایی
  • اردوی تیم ملی هندبال نوجوانان در دهدشت
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی