Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس گفت: اگرچه مجلس هفته آینده جلسه علنی برای رأی‌گیری نخواهد داشت اما مسائلی همچون مسائل هسته‌ای، موضوع بورس، موضوع کرونا مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

قدس آنلاین: محمدباقر قالیباف ر آغاز نشست علنی امروز (سه‌شنبه 31 فروردین) مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ما در شرایط سخت کرونایی به سر می‌بریم و اکثر قریب به اتفاق شهرها و شهرستان‌ها در شرایط قرمز کرونایی به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از دولت می‌خواهیم که در بحث کنترل و قرنطینه‌ها و اعمال محدودیت‌ها دستگاه‌های مسئول تلاش بیشتری را انجام دهند تا با کنترل و قرنطینه‌ها بتوانیم روند رشد صعودی بیماری کرونا را متوقف کنیم و آن را کاهش دهیم. 

وی افزود: اقشار مختلف جامعه بدانند ما متوجه شرایط سخت اقتصادی و معیشتی جامعه هستیم و تمام تلاش مجلس و دولت بر این است که حمایت لازم در این شرایط از اقشار مختلفی که در حوزه تعطیلی آسیب می‌بینند به عمل آید. 

قالیباف خاطرنشان کرد: به خاطر سیر صعودی شیوع ویروس کرونا مجلس تصمیم گرفت جلسات کمیسیون‌ها و صحن مجلس در هفته آینده برای رأی‌گیری برگزار نشود و در هفته آینده به خاطر شرایط خاص کرونایی کشور در دو روزی که جلسه مجلس برگزار می‌شد، جلسه علنی برگزار نمی‌کنیم اما مجلس فعال است و نمایندگان در اینجا هستند و به شهرستان‌ها نمی‌روند چرا که در شهرستان‌ها هم شرایط کرونایی است. 

وی با بیان اینکه انتشار خبر تعطیلی مجلس در هفته آینده درست نیست اظهار داشت: من اعلام می‌کنم که رئیس و هیأت رئیسه‌های کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، اقتصادی، صنایع و معادن، انرژی و بهداشت و درمان حتماً در شرایط کنونی در رابطه با مسائل هسته‌ای در بحث مربوط به مسائل بورس مخصوصا در بحث مربوط به کرونا و بهداشت و درمان حتما فعالیت‌هایشان در مجلس ادامه دارد اما جلساتی که در کمیسیون‌ها و صحن برگزار می‌شود را در هفته آینده به صورت رسمی که همه حضور داشته باشند و رأی‌گیری در آن انجام شود نخواهیم داشت. 

وی افزود: البته اگر لازم باشد که ما صحن را هم تشکیل دهیم حتما هفته آینده این کار را انجام می‌دهیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: دو هفته آینده نیز که ما لیالی قدر را داریم نمایندگان به حوزه‌های انتخابی خودشان می‌روند. 

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس مجلس بورس توافق هسته ای کرونا محمد باقر قالیباف هفته آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۹۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا قالیباف باخت؟ چه شد که پاجوش‌ها چنار‌ها را کنار زدند؟

خبر‌ها حاکی از تلاش پاجوش‌ها برای دور دوم انتخابات است.   به گزارش شرق، یکی از فعالان جوان نزدیک به پاجوش‌ها که قبلا هم در دفتر سعید جلیلی مشغول به کار بود، در توییتی نوشت: «مسیری که با پیروزی در انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی آغاز شد، ادامه پیدا خواهد کرد. تغییر ریاست و ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس و در ادامه آن اصلاح آیین‌نامه داخلی، تا حد زیادی می‌تواند مسیر تحول را هموار کند. کار بزرگی که شروع شده باید به سرانجام برسد».   در عین حال نشانه‌ها حاکی از عقب‌نشینی شورای ائتلاف (شانا) در مقابل اَمنا (لیست پاجوش‌ها) است. سخنگوی شورای ائتلاف دو ماه بعد از شکست انتخاباتی در مقابل رسانه‌ها حاضر شد و از استراتژی ائتلاف با کاندیدا‌ها سخن گفت. آن‌ها نمی‌توانند برای دور دوم تهران یک لیست کامل ارائه کنند و مشکل از جایی آغاز می‌شود که در دور اول استراتژی آن‌ها «اشتراک صفر» با سایر لیست‌ها بود. اما حالا عقب‌نشینی کردند. در چنین وضعیتی باخت قالیباف و تیم او در انتخابات به نظر حتمی است. چرا قالیباف بازنده شد؟ قالیباف در اسفند ۱۴۰۲ باخت. او باخت، چون به مشارکت حداکثری باور نداشت؛ درست مانند سایر اصولگرایان. آن‌ها سبد رأی را روز به روز خالی‌تر می‌خواهند. به انواع مختلف تلاش می‌کنند تا مردم از صندوق رأی دلزده و افسرده شوند. این بازی البته بیشتر مربوط به تهران است نه شهرستان‌های دیگر. فقط در تهران است که آن‌ها می‌دانند از یک سبد رأی حداقلی ۸۰۰ هزارتایی برخوردارند. رأیی که البته این انتخابات نشان داد به خاطر پراکندگی و اختلاف در میان آن‌ها و ناکارآمدی دولت، به ۶۰۰ هزار رأی کاهش یافته و از طرف دیگر آرای باطله را افزایش داده است.   در صورتی که قالیباف (و مجموعه اصولگرایان) برای مشارکت حداکثری تلاش کرده بودند، این‌گونه به راحتی حذف نمی‌شدند. اگر فضای رقابتی شکل گرفته بود، صدای «پاجوش‌ها» مانند همیشه به خاطر اندک‌بودن نمی‌توانست خودنمایی کند. رأی آن‌ها به چشم آمد، چون اکثریت در صحنه حاضر نبودند. بازنده این وضعیت هم همان بانیان اصلی شکل‌دادن چنین وضعیتی در انتخابات هستند.   در نهایت انتخابات دور دوم تهران در چنین شرایطی سرد و بی‌رمق برگزار می‌شود. اصلاح‌طلبان هیچ گزینه‌ای در انتخابات دور اول نداشتند. حتی روزنه‌گشا‌ها هم هیچ گزینه‌ای برای این دور از انتخابات ندارند. طبیعتا حاضر نخواهند بود برای راه‌نیافتن جریان «پاجوش‌ها» به مجلس، برای قالیباف و تیمش کمپین انتخاباتی تشکیل دهند. بدنه اصلی اصولگرا که رأی تکلیفی می‌داد هم یک بار در اسفند دست به شناسنامه برده و این بار به خاطر بی‌رمق‌بودن فضا کمتر پای صندوق رأی حاضر می‌شود.   اما از میان رأی‌دهندگان متصلب «جریان پاجوش»، اگر نیمی از آن‌ها هم پای صندوق رأی حاضر شوند، بار دیگر پیروزی چشمگیری علیه «چنارها» رقم خواهد خورد. این پیروزی البته مقدمه‌ای است برای رسیدن به کرسی‌های اصلی در کمیسیون‌ها و هیئت‌رئیسه مجلس. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • پیش بینی ریاست یک چهره جدید بر مجلس آینده /پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  • اردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه دارد
  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • چرا قالیباف باخت؟ چه شد که پاجوش‌ها چنار‌ها را کنار زدند؟
  • چه شد که پاجوش‌ها چنار‌ها را کنار زدند؟