Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» حجت اله فیروزی نبود نقشه راه دقیق و منسجم در صنعت خودروسازی را یکی از موانع پیش روی جهش تولید در صنعت خودروسازی دانست و گفت: دلیل این موضوع را می‌توان دولتی بودن این صنعت دانست زیرا هر شخص که به ساختار این شرکت‌ها وارد می‌شود، پس از مدتی عزل شده یا تغییر می‌کند، اگر سازوکار این حوزه در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد، فعالان این حوزه می توانند تا ۱۰ سال آینده اهداف موردنظر را محقق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: ممکن است روی کاغذ مسیری برای آینده خودروسازان پیش بینی شده باشد اما در عمل به نظر می‌رسد یا نقشه راهی وجود ندارد یا اگر هم وجود دارد، اهتمام جدی برای اجرای آن وجود ندارد، بیشتر نگاه اداره دولتی این مجموعه‌ها است.

وی اضافه کرد: خودروسازان به دلیل تقاضای بالای جامعه ناشی از ایرادات اساسی موجود در اقتصاد کلان به رشد تیراژ خودرو و افزایش کمیت توجه کرده و به بهبود کیفیت بی توجه هستند؛ این موضوع موجب شده، راندمان موردنظر محقق نشود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه یکی از الزامات هر مجموعه تولیدی تامین سرمایه در گردش و نقدینگی است به طوری که اگر واحدهای صنعتی نتوانند نقدینگی موردنیاز خود را تامین کنند، نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهد، ادامه داد: از آنجا که خودروسازان به دلیل بالا بودن هزینه‌های تولید و...، نقدینگی ندارند، همیشه با کمک دولت یا تسهیلات بانکی سرپا هستند و از آنجا که کارمزد این تسهیلات بالا است و در برخی موارد شرکت‌های خودروسازی نمی توانند اقساط را به موقع بپردازند در نتیجه علاوه بر سود بانکی باید جریمه نیز بپردازند و روز به روز بر تعهدات مالی آنها افزوده می‌شود.

فیروزی با اشاره به اینکه تا زمانی که مشکل نقدینگی خودروسازان رفع نشود، بسیاری از مسائل این حوزه پابرجا می‌ماند، افزود: تمام این مشکلات به دور باطلی تبدیل شده است زیرا خودروسازان به دنبال افزایش تیراژ تولید هستند در نتیجه پرسنل را بیشتر کرده و به تبع هزینه های تولید رشد می یابد بنابراین نمی توانند به کیفیت توجهی کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: هرچند خودروسازان نیروی انسانی مازاد را یکی از دلایل بالابودن هزینه تولید می دانند اما این سوال ایجاد می شود که چند درصد از هزینه تولید خودرو در کشور مربوط به پرسنل مازاد است؟ که باید این ادعا راستی آزمایی شود.

به گفته فیروزی بی ثباتی در مدیریت، کمبود نقدینگی، فقدان چشم انداز، دخالت بیش از حد دولت در سیاست‌گذاری و... موجب شده خودروسازان نتوانند به نقطه مطلوب دست یابند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: خودرو کیفیت خودروهای داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۰۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد

به گزارش تابناک، وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده داد که تا پایان سال المان‌های اصلی اتوبوس‌های برقی داخلی‌سازی شود و گفت که یکی از شرایطی که در راستای ارتقای ایمنی خودروها برای خودروسازان تعیین شده، افزایش مدت زمان گارانتی است.

عباس علی آبادی در حاشیه جلسه با کمیسیون اصل نود مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بحث ایمنی خودروها شرایطی برای خودروسازان تعیین کردیم که مهم‌ترین آن‌ها، افزایش مدت گارانتی و انجام تست‌های مربوطه است که مقرر شده بخش خصوصی در زیرساخت‌های این تست‌ها سرمایه‌گذاری کند و همچنین نظارت در این حوزه باید دائمی باشد.

 

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • بی توجهی دامداران و افزایش سرقت احشام در قم
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • وزیر صمت: مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان
  • کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه