Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@08:42:36 GMT

۱۵۰ هزار نظامی روس در مرز اوکراین مستقر شدند

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۰۱۰۹

۱۵۰ هزار نظامی روس در مرز اوکراین مستقر شدند

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ادعای اینکه حدود ۱۵۰ هزار نظامی روس در مرز اوکراین مستقر شده‌اند، گفت خطر تنش‌زایی‌های بیشتر کاملا واضح است.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه بار دیگر درباره تنش‌ها در مرز اوکراین و روسیه هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بورل که بعد از گزارش وزیر خارجه اوکراین به جلسه وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در نشست خبری صحبت می‌کرد مدعی شد روسیه بیش از ۱۵۰ هزار نیروی نظامی را در شبه‌جزیره کریمه و در مرز اوکراین مستقر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: اتحادیه اروپا درخواست اوکراین برای تشدید تحریم‌های مسکو را رد کرد

وی بدون ارائه مدرکی برای ادعای خود، گفت: «خطر تنش‌های بیشتر بسیار مشخص است. بیش از ۱۵۰ هزار نیروی روسی در مرزهای اوکراین و کریمه تجمع کرده‌اند».

بر اساس این گزارش، این مقام اروپایی با بیان اینکه تحریم جدید یا اخراج بیشتر دیپلمات‌های روسی از کشورهای عضو این اتحادیه در نظر گرفته نشده، اما هشدار داد که انباشت نیروی نظامی روسیه در مرز اوکراین، بیشترین میزان خود است.

به نوشته رویترز، یک مقام آمریکایی نیز که خواست نامش فاش نشود، با تاکید بر اینکه اطلاعی از رقم دقیق نیروهای روسیه در مرز اوکراین ندارد اما گفت این تجمع نظامیان حدود ده‌ها هزار نفر است.

اوکراینی‌ها هفته گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش‌بس در شرق اوکراین را نقض می‌کنند.

کی‌یف چندی پیش کمک‌ نظامی چند صد میلیون دلاری از آمریکا شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک‌های ضد تانک دریافت کرده و مشغول انباشت آنها در نزدیکی مرز روسیه است.

پیش از این نیز، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با تاکید بر تعهد این کشور به شراکت نظامی با اوکراین، گفت کی‌یف را برای دفاع از خودش در برابر مسکو تسلیح می‌کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اوکراین مسکو اتحادیه اروپا آمریکا وزارت دفاع آمریکا جوزپ بورل مرز اوکراین اتحادیه اروپا ۱۵۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۰۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنرانی ضد اروپایی نخست وزیر مجارستان

نخست وزیر مجارستان در یک رویداد انتخاباتی حزب فیدز حمله همه جانبه‌ای علیه اتحادیه اروپا به راه انداخته و تاکید کرد که بروکسل باید اشغال شود و رهبری آن باید کنار برود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، حزب فیدز مجارستان یک رویداد انتخاباتی در بوداپست را به استثنای حضور رسانه های مستقل سازماندهی کرده است. در آنجا، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان یک حمله همه جانبه را علیه اتحادیه اروپا به راه انداخت. وی علیه دیگر کشورهای اتحادیه اروپا انتقاد کرده و تصویری تاریک از آینده اروپا ترسیم کرد.

"ویکتور اوربان"، نخست وزیر مجارستان، در آغاز مبارزات انتخاباتی حزبش در اروپا، خواستار تغییر وضعیت نگهبانی ونظارتی در اروپا شد. وی در یک مراسم حزب فیدز در بوداپست، پایتخت این کشور علیه اتحادیه اروپا سخنرانی کرد و از جمله، نگرش اکثر کشورهای اتحادیه اروپا را نسبت به جنگ در اوکراین مورد هدف قرار داد.

وی در مورد دیگر رهبران اتحادیه اروپا گفت: «آنها این جنگ را جنگ خودشان می‌دانند و طوری می‌جنگند که انگار جنگ خودشان است.» او گفت: «رهبری در بروکسل باید برود. آنها سزاوار یک فرصت دیگر نیستند. باید تغییری در بروکسل ایجاد شود.»

در آستانه انتخابات پارلمان اروپا در ژوئن، نخست وزیر مجارستان با چالش های جدی در داخل و خارج از کشور مواجه است. وی در کشور خود با استعفای سیاستمداران برجسته مرتبط با رسوایی و اقتصادی دست و پنجه نرم می کند و همچنین شرایط اقتصادی دشواری دارد زیرا اتحادیه اروپا میلیاردها بودجه برای مجارستان را مسدود کرده است. دلیل آن نگرانی بروکسل در مورد حاکمیت قانون و فساد در این کشور عنوان شده است.

این رویداد مبارزات انتخاباتی در بوداپست تنها حدود 45 دقیقه به طول انجامید و رسانه های مستقل حذف شدند. سخنرانی اوربان، که یک سوم زمان را به خود اختصاص داد، عمدتاً حول محور موضوعاتی بود که او سال‌ها بر آنها تمرکز کرده است و آن از جمله رد مهاجرت و این تز است که اتحادیه اروپا در تلاش است اراده خود را بر کشور مجارستان تحمیل کند. او با تشویق حضار گفت: «ما باید بروکسل را اشغال کنیم، بوروکرات های بروکسل را کنار بزنیم و امور را به دست خود بگیریم.

اوربان که 14 سال بر کشورش حکومت کرده است، از دولت هایی انتقاد کرد که برای دفاع از اوکراین در برابر روسیه پول یا سلاح می دهند. مجارستان چنین حمایتی را رد کرده و همچنین علیه تحریم های اتحادیه اروپا با هدف مجازات روسیه به خاطر اقداماتش در اوکراین موضع گرفته است. اوربان کشورهایی را که از اوکراین حمایت می کنند، طرفدار جنگ توصیف کرده است و سعی دارد دولت خود را تنها کشوری در اتحادیه اروپا توصیف کند که طرفدار صلح است. با این حال، بسیاری از منتقدان او را متهم به پیشبرد منافع روسیه از طریق گسترش قراردادهای انرژی با مسکو و به تعویق انداختن بسته های کمکی به اوکراین کرده اند.

اوربان در پایان سخنان خود از "مانیفست انتخاباتی" حزب خود که احیای مجدد نیروهای راست در اتحادیه اروپا را پیش بینی می کند رونمایی کرد. در این بیانیه آمده است که اگر رهبری کنونی اتحادیه اروپا بر سر کار بماند، «اروپا وارد جنگ خواهد شد، امواج مهاجرت کشورهای اروپایی را نابود خواهد کرد و تبلیغات جنسیتی آینده فرزندان ما را ویران خواهد کرد». انتخابات اتحادیه اروپا از 6 تا 9 ژوئن برگزار می شود.

اختلاف در اتحادیه اروپا برای سیاست مالی مشترک اروپاییبازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند
  • مجارستان : رقابت ناتو در اوکراین جرقه جنگ جهانی سوم را خواهد زد
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • ناتو در اوکراین نیروی نظامی مستقر نخواهد کرد
  • سخنرانی ضد اروپایی نخست وزیر مجارستان
  • ناتو یک قدم تا اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد!