Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ٥ تهران در بازدید از اراضی ملی و منابع طبیعی حوزه استحفاظی کن و سولقان، دستورات لازم را جهت رسیدگی به چالش های موجود در زمینه تعرض به منابع طبیعی و حقوق بیت المال در این مناطق صادر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از  روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، سیدحسن بنی حسینی، معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۵ تهران، در خصوص بازدید از مناطق کن و سولقان افزود: این بازدید ها طی چند روز اخیر متعاقب دریافت گزارشات متعدد مردمی و با فراخوان مسئولان اجرایی منطقه و درباره تخلفات و چالش های خاص مناطق روستایی به ویژه در زمینه تعدی به اراضی ملی و کوه خواری درحوزه استحفاظی بخشداری کن و سولقان، انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته بنی حسینی در این بازدیدها که از ساعت ۹ صبح آغاز و تا ساعت ۱۵ عصر به طول انجامید، بنا به دعوت دادسرای ناحیه ۵، تعدادی از مقامات اجرایی محلی از جمله شهردار منطقه ۵، بخشدار کن و رؤسای اداره اوقاف شمال غرب تهران، اداره منابع طبیعی شهرستان های تهران و اداره راهداری و مسکن و شهرسازی شهرستان های غرب تهران، معاون دادستان تهران و هیأت قضایی را همراهی کردند.

سرپرست دادسرای ناحیه ۵ تهران بیان کرد: در نتیجه این بازدیدها تخلفات مسلم و قابل مشاهده منطقه جهت پیگیری قانونی و قضایی شناسایی و دستورات و تذکرات لازم برای انجام وظایف قانونی در دستگاههای ذیربط صادر شد.
معاون دادستان تهران یکی از موارد قابل تامل را رها شدن قطعه سنگ های بزرگ در ارتفاعات اطراف جاده و بستر و حریم رودخانه کن عنوان کرد و افزود: این سنگ ها از عملیات پروژه های عمرانی برجای مانده و هر لحظه احتمال سقوط آنها و وارد آمدن خسارت مالی و جانی وجود دارد البته بروز حوادث طبیعی از جمله زلزله، بادها و باران های فصلی این خطر را تشدید و وقوع سیلاب مخرب را تسهیل می کند.

وی اضافه کرد: ساخت غیر اصولی حفاظ فلزی جهت جلوگیری از ریزش سنگها در ابتدای ورودی اولین تونل جاده کن هم بحران ساز و موجب افزایش تصادف و برخورد خوردروها شده است.

سرپرست دادسرای ناحیه ۵ تهران بی توجهی به تصرفات عدوانی روزافزون در اراضی ملی کوهستانی به ویژه در محدوده حریم رودخانه کن و سولقان، تصرفات و ساخت وسازهای غیرقانونی در بستر رودخانه کن، واگذاری های مخرب در منابع طبیعی بکر و سوء مدیریت و عدم پاسخگویی نهادهای اجرایی مسئول نگهداشت و حفاظت اراضی ملی خارج از بافت روستایی را از دیگر موضوعات قابل بررسی در منطقه دانست و تصریح کرد: به مسئولان ذیربط تذکر داده شد تا سریعا به وظایف قانونی خود عمل و نتیجه اقدامات خود را ظرف یکماه به دادسرا گزارش کنند.

لینک کوتاه: asriran.com/003Gyv

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سرپرست دادسرای ناحیه دادسرای ناحیه ۵ معاون دادستان منابع طبیعی کن و سولقان اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۰۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: میزان وصول مطالبات در مرحله تحقیق در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی طی سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان بود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی صالحی؛ دادستان عمومی و انقلاب تهران به ارائه گزارشی در رابطه با عملکرد دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در سال 1402 پرداخت و گفت: مجموعاً میزان وصول مطالبات در مرحله تحقیق در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی طی سال 1402، بیش از 11 هزار میلیارد تومان بود که اکثراً شامل مطالبات برخی بانک‌ها، پرونده‌های مالیاتی و برخی پرونده‌های کثیرالشاکی بود.

دادستان تهران 246 دستگاه کِشنده توقیف شده در گمرک را تعیین تکلیف کرد؛ فرصت 5 روزه مالکان برای ترخیص

وی افزود: میزان وصول جزای نقدی از محکومان در شعب اجرای احکام این دادسرا طی سال گذشته بیش از 184 میلیارد تومان و میزان ردّ مال صورت گرفته نیز بیش از 843 میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • وصول بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در دادسرای جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲