Web Analytics Made Easy - Statcounter

زور اداره‌کل ورزش و جوانان به فدراسیون فوتبال نرسید/ نخستین دیدار رقابت‌های لیگ یک در ورزشگاه پارس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فارس

کلیدواژه: ورزشگاه پارس سرمربی فجر شهید سپاسی علی اصغر کلانتری کیفیت نامناسب زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۰۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرور مهم‌ترین بازی‌های تاریخ تیم ملی فوتبال در نوروز

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه جذاب‌ترین و مهمترین رقابت‌های تیم ملی در نوروز را مرور می کنیم:

رقابت در ورزشگاه رئال مادرید

دوم فروردین ۱۳۵۶؛ شاید افراد کمی این بازی خاطره انگیز در مقابل تیم ملی آرژانتین را به یاد بیاورند، تورنمنتی که به مناسبت سالگرد ۷۵ سالگی تاسیس باشگاه رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار شد.
تیم ملی ایران در نیمه نهایی این مسابقات،مقابل تیم آرژانتین قرار گرفت که با نتیجه تساوی به پنالتی رفت و در پنالتی با نتیجه ۴ بر ۱ بازی را به نفع آرژانتین واگذار کرد.
در ادامه این رقابت ها تیم آرژانتین در فینال در برابر رئال مادرید قرار گرفت که این مسابقه با برتری رئال مادرید به پایان رسید و تیم ملی کشورمان با پیروزی در برابر مولودیه الجزایر رتبه سوم این تورنمنت را کسب کرد.

رقابتی که یکسال طول کشید تا تمام شود!

۲۹ اسفند ۱۳۷۶؛ تیم ملی کشورمان با هدایت تومیسلاو ایویچ در یک بازی خاطره انگیز مقابل تیم نانت در کشور فرانسه قرار گرفت. نتیجه این بازی در نهایت با برتری ۲ بر ۱ به نفع ایران با گل های زیبای سیروس دین محمدی به پایان رسید.

اما نکته قابل توجه این رقابت که آنرا را فراموش نشدنی می کند این است که این بازی در لحظه سال تحویل برگزار شد و در میان دو نیمه سال تحویل شد و بازیکنان نیمی از بازی را در سال ۷۶ و نیمی دیگر را در سال ۷۷ برگزار کردند.

نوروز تلخ سال ۱۳۸۴

۵ فروردین ۱۳۸۴؛ قرعه ایران و ژاپن را برای بار دیگر در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در مقابل همدیگر قرار داد، رقابتی که در ورزشگاه آزادی برگزار شد که با گل‌های وحید هاشمیان با نتیجه ۲ بر ۱ به نفع ایران به پایان رسید.

اما پایان این ماجرا مانند پایان این رقابت خیلی شیرین نبود. بعد از پایان بازی به دلیل بسته شدن یکی از خروجی های ورزشگاه آزادی ازدحامی عجیب در میان تماشاگران ایجاد شد که در نهایت منجر به درگذشت ۷ نفر از تماشاگران حاضر در ورزشگاه شد. اما بعد از این ماجرا و تا سال‌های زیادی در مورد مقصر اصلی بسته شدن خروجی ورزشگاه حرف زده نشد!

ماجرای زندانی شدن بازیکنان در رختکن!

۵ روز بعد از دیدار با ژاپن، تیم ملی ایران در ادامه انتخابی جام جهانی، با حضور حدود ۷۰هزار تماشاچی در پیونگ یانگ به مصاف کره شمالی رفت. تیم ملی ایران توانست با نتیجه ۲ بر ۰ و با گلهای جواد نکونام و مهدی مهدوی کیا، تیم کره را مغلوب کند.اما این همه ماجرا نیست!در ادامه بازی داور، صحنه ای مشکوک به پنالتی را برای کره شمالی خطا اعلام نکرد که این موضوع موجب خشم و عصبانیت مهارنشدنی تماشاچیان کره شد که در ادامه هواداران حاضر در ورزشگاه، تیم داوری و بازیکنان ایرانی را مورد اصابت بطری و سنگ قرار دادند. شدت این حملات تا حدی بود که داوران و بازیکنان مجبور شدند تا زمان آرام شدن جو ورزشگاه در رختکن پناه بگیرند!

مسابقه ای که باعث کنار گذاشته شدن علی دایی شد!

سوم فروردین ۱۳۸۸؛ اولین گل ایران در سال ۸۸ را چه کسی به ثمر رساند؟ شاید کمتر کسی به این سوال توجه کرده باشد اما اولین گل تیم ملی ایران در سال ۱۳۸۸ را مازیار زارعی در بازی در مقابل کویت به ثمر رساند. ۵ روز بعد از بازی با کویت در هشتم فروردین ماه تیم ملی در مقابل تیم عربستان قرار گرفت.در ابتدای بازی کل ورزشگاه یکصدا مشغول به تشویق علی دایی بودند که این تشویق‌ها ۹۰ دقیقه طول کشید تا به شعار «حیاکن رها کن» تبدیل شد! در این رقابت تیم ملی با گل دقیقه ۶۴ مسعود شجاعی پیشی گرفت اما این اتفاق طولی نکشید تا اینکه عربستان در دقیقه ۸۷ به بازی برگشت و دو گل به ثمر رساند و باعث شکست تیم ملی ایران شد. بعد از این شکست بود که شهریار فوتبال ایران از هدایت تیم ملی کنار گذاشته شد.

پیروزی شاگردان کارلوس مقابل ویدال و براوو!

فروردین ۱۳۹۴؛ سال ۹۴ برای تیم ملی ایران و کارلوس کی‌روش نقطه عطفی است در شروع اوج گیری!
تیم ملی سال ۹۴ را با دو بازی در برابر شیلی و سپس سوئد شروع کرد، ابتدا تیم ملی ایران تیم شیلی را که چند ماه بعد قهرمان کوپا آمریکا شد را با نتیجه ۲ بر ۱ شکست داد.تیمی که ستاره های بزرگی همچون ویدال، براوو و سانچز در آن حضور داشتند! گل های بازی مقابل شیلی را نکونام و وحید امیری به ثمر رساندند.۵ روز بعد از بازی در برابر شیلی تیم ملی مقابل سوئد در ورزشگاه «friends arena» قرار گرفت. اما بخت با تیم ملی یار نبود و این بازی با نتیجه ۳بر ۱ به نفع سوئد به پایان رسید.
تک گل ایران را جواد نکونام به ثمر رساند که این گل تبدیل به آخرین گل او برای تیم ملی شد.

حضور قاطعانه در جام جهانی۲۰۱۸!

فروردین ۱۳۹۶ بود که تیم ملی سه برد و دو مساوی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ بدست آورده بود و بازی هایش در این ماه سرنوشت تیم ملی را برای حضور در جام جهانی مشخص می کرد. در نخستین بازی در مقابل قطر، تیم ملی موفق شد در دوحه، قطر را یک بر صفر با گل طارمی شکست دهد و چند روز بعد در ورزشگاه آزادی نیز به همان صورت با تک گل طارمی در نیمه دوم چین را شکست دهد و صعود خود را قطعی کند.

نوروز تلخ برای هواداران خانم!

۹ فروردین ۱۴۰۱، فروردین سال ۱۴۰۱ در شرایطی آغاز شد که مصیبت های کرونا کمی کم شده بود و تیم ملی با لبنان بازی داشت.ملی پوشان رقابت قبلی خود مقابل کره را در حالی واگذار کرده بودند که خیلی وقت بود از این تیم شکست نخورده بودند و این موضوع روی بازیکنان تاثیر چندان جالبی نداشت! رقابت در برابر لبنان قرار بود در ورزشگاه امام رضا مشهد با ۱۶ هزار تماشاچی برگزار شود که ۲ هزار نفر از این تماشاچیان را قرار بود بانوان تشکیل دهند.اما در لحظه آخر این اتفاق عملی نشد و بانوان اجازه حضور در ورزشگاه را پیدا نکردند و پشت در های بسته ورزشگاه ماندند!

شروع پیروزی های متوالی با قلعه‌نویی!

سوم فروردین ۱۴۰۲؛ سال ۱۴۰۲ با حضور تازه قلعه‌نویی در تیم ملی همراه بود. قلعه‌نویی در اولین بازی تیم ملی با هدایت او نتیجه تساوی در برابر روسیه را کسب کرد. اما ۵ روز بعد از این بازی در رقابت در برابر کنیا موفق شد اولین پیروزی خود با تیم ملی را ثبت کند.بعد از پیروزی مقابل کنیا قلعه‌نویی موفق شد با تیم ملی ۹ پیروزی متوالی را جشن بگیرد.

پیروزی مقتدرانه در برابر ترکمنستان

اما تیم ملی کشورمان در تازه ترین مسابقه خود در فروردین ۱۴۰۳ موفق شد در رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ تیم ترکمنستان را در ورزشگاه آزادی ۵ بر ۰ شکست دهد که این برد یکی از مقتدرانه ترین پیروزی های ایران در برابر ترکمنستان و همچنین اولین کلین‌شیت تیم ملی در برابر تیم ترکمنستان بود!ملی پوشان امروز و در بازی برگشت هم به مصاف ترکمنستان خواهند رفت.تیمی که ایران تا به حال موفق نشده در خانه اش آن را شکست دهد.باید دید که این بار این طلسم می شکند و تیم ملی در بازی های نوروزی خود همچنان به پیروزی می رسد یا سالی متفاوت برای ملی‌پوشان در انتظار است؟

دیگر خبرها

  • درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون؛ برای ما VAR بگذارید!
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال در سال ۱۴۰۳
  • دیدار روسای انجمن کشتی و اسکی ناشنوایان با مصطفی نکو لعل آزاد
  • برگزاری مسابقات بین‌المللی کوراش در اسفراین
  • گود «زینل خان» اسفراین میزبان مسابقات بین‌المللی کوراش شد
  • حکم رئیس سابق فدراسیون فوتبال چین: حبس ابد!
  • گود زینل خان میزبان کوراش کاران داخلی و خارجی
  • نگاه به هیات‌های ورزشی و سمن ها برابر خواهد بود / تاکید بر حضور سمن ها در شوراهای تخصصی
  • برگزاری مسابقات بین المللی کوراش در اسفراین/ حضور ۱۵ کشور در گود زینل خان
  • مرور مهم‌ترین بازی‌های تاریخ تیم ملی فوتبال در نوروز