Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه ان‌‍بی‌سی نیوز، این مقام آمریکایی مدعی شد که طی دو هفته گذشته تعداد نظامیان روسیه‌ای مستقر در منطقه کریمه واقع در نزدیکی مرز اوکراین به طرز ادامه‌داری افزایش یافته است و تعداد این نیروها از سال ۲۰۱۴ و زمانی که روسیه کریمه را به خود ملحق کرد، بیشتر شده است.

جان کربی روز دوشنبه (دیروز) در نشست خبری در مقر پنتاگون این اظهارنظر را مطرح کرد اما درباره ادعای خود مبنی بر حضور نظامیان روسیه به تعداد دقیق نیروها اشاره‌ای نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته یک سخنگوی ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شده بود که حدود ۸۰ هزار نظامی روسیه در امتداد مرز با اوکراین مستقر شده‌اند و ۴۰ هزار نفر از این نظامیان در منطقه کریمه استقرار یافته‌اند.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه (دیروز) ادعا کرد که هم اکنون بیش از ۱۰۰ هزار نظامی روسیه در مناطق مرزی با اوکراین حضور دارند.

سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت: «به طور کلی آنچه که من می‌توانم به شما بگویم این است که ما همچنان شاهد هستیم که این تجهیز و افزایش نیرو ادامه دارد و این مایه نگرانی ماست».

جان کربی ادامه داد: «به طور کلی، طی چند هفته اخیر ما همچنان شاهد هستیم که نیروها در کریمه اشغال شده در مرز با اوکراین افزایش یافته است».

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اخیرا در اظهاراتی درباره تقویت نیروهای نظامی این کشور گفته بود که این اقدامات مسکو بخشی از رزمایش‌های نظامی در برابر اقدامات تحریک آمیز آمریکا و ناتو بوده است.

سخنگوی پنتاگون در سخنان روز گذشته مدعی شد که استقرار اخیر نظامیان روس در مناطق مرزی با اوکراین، «قطعا بزرگ‌تر» از زمان الحاق کریمه به روسیه است.

وی افزود: «ما از روسیه می‌خواهیم نیات خود را واضح‌تر نشان دهد. ما باور نداریم که این تجیهز نیروها برای امنیت و ثبات مناطق مرزی با اوکراین و قطعا در کریمه اشغال شده، مفید باشد. ما ادعای روس‌ها را درباره اینکه این اقدامات تنها برای اقدامات تمرینی است، شنیده‌ایم. برای ما دقیقا قصد انجام این اقدامات، روشن نیست».

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم روز گذشته درباره اوضاع در مناطق مرزی روسیه و اوکراین به شدت ابراز نگرانی کرد.

بورل درباره ادعای حضور نظامیان روسیه در مناطق مرزی اوکراین حزف زد و مدعی شد: «این بالاترین میزان استقرار ارتش روسیه در مرزهای اوکراین تا به حال بوده است. بسیار روشن است وقتی که تعداد بسیاری نظامی مستقر می‌کنید، این باعث نگرانی است چرا که یک جرقه ممکن است اینجا یا آنجا اتفاق بیافتد».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنان روز گذشته خود مدعی شد که ۱۵۰ هزار نظامی روسیه در مرزهای اوکراین حضور دارند اما یکی از مقام‌های اتحادیه اروپا ساعتی بعد از این سخنان بورل، اظهارات او را تصحیح کرد و تعداد ادعایی نظامیان روسیه در مرزهای اوکراین را ۱۰۰ هزار نفر خواند.

در بحبوحه تنش‌های اخیر میان روسیه، اوکراین، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی،  «کریستیان کوین» سفیر آمریکا در اوکراین گفت که واشنگتن احتمال افزایش حضور نظامی خود در اوکراین در صورت نیاز را بازبینی می‌کند.

وی افزود که دولت بایدن اخیرا بسته کمک‌های امنیتی ۱۲۵ میلیون دلاری به اوکراین را اعلام کرده که شامل بودجه آموزش، تجهیز و مشاوره به ارتش اوکراین است.

بر اساس ادعای کوین، اوکراین نیازمند کمک آمریکا است تا با آن چیزی که «هجوم مورد حمایت روسیه در دونباس» (واقع در مناطق شرقی اوکراین) خواند، مقابله کند.

اوکراینی‌ها هفته گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند روس تباران شرق اوکراین تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش‌بس در شرق اوکراین را نقض می‌کنند.

311311

کد خبر 1506905

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا روسیه اوکراین اتحادیه اروپا نظامیان روسیه مناطق مرزی مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۲۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین ۸۸۰ میلیون دلار از صندوق بین‌المللی پول دریافت کرد

به گزارش بامداد چهارشنبه اوکراین اینفو، شمیحال با بیان اینکه اوکراین در تلاش است تا تعهداتش به شرکای خود را به بهترین نحو ممکن به اجرا برساند، اظهار کرد: این کمک مالی به اوکراین برای پوشش هزینه‌های اولویت‌دار بودجه و حفظ ثبات مالی و اقتصاد کلان در این کشور کمک خواهد کرد.

نخست‌وزیر اوکراین در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: ما از حمایت و همکاری صندوق بین‌المللی پول سپاسگزاریم.

 صندوق بین‌المللی پول در فروردین سال گذشته اعلام کرد با پرداخت یک وام ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری به اوکراین به عنوان بخشی از کمک ۱۱۵ میلیارد دلاری بین‌المللی به منظور تامین نیازهای فوری این کشور در جنگ با روسیه، موافقت کرده است.این بزرگ‌‎ترین وامی بود که صندوق بین‌المللی پول به یک کشور درگیر در یک جنگ تمام‌ عیار و گسترده اعطا کرده است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با استقبال از این تصمیم صندوق بین‌المللی پول، گفته بود: این یک کمک مهم به مبارزه ما با تهاجم روسیه است.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

منبع: ایرنا

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کرملین: همه عاملان جنایت‌های اوکراین باید مجازات ‌شوند
  • واکنش پوتین به ادعای جنگ روسیه با ناتو
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه
  • کشته شدن بیش از ۵۰۰ نظامی اوکراینی در شبانه روز گذشته
  • پنتاگون حمله هوایی آمریکا به شرق سوریه را رد کرد
  • خطر جنگ جهانی در صورت اعزام نظامیان ناتو به اوکراین
  • کی‌یف: احتمال استقرار نظامیان اروپایی در اوکراین وجود دارد
  • اوکراین ۸۸۰ میلیون دلار از صندوق بین‌المللی پول دریافت کرد
  • این جنگنده هولناک روسی کیف اوکراین را به هم ریخت
  • زخمی شدن 31 نظامی اسرائیلی در 48 ساعت گذشته