Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت با حضور 220 شرکت کننده در روزهای هشتم تا دهم اردیبهشت مصادف با پانزدهم ماه مبارک رمضان سالروز میلاد امام حسن(ع) خبر داد.
علیرضا کمساری با بیان این مطلب، افزود: این آزمون قرار بود در روزهای 13 تا 15 اسفند برگزار شود که به علت وضعیت موجود در اثر شیوع ویروس کرونا همزمان با سراسر کشور و به صورت مجازی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه ثبت نام آزمون امسال در 14 رشته صورت گرفته، افزود: این رشته ها شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در دو رشته ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره، بخش معارف اهل بیت (ع) در سه رشته حفظ و مفاهیم نهج البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومان می باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم ادامه داد: همچنین حفظ قرآن کریم در رشته های حفظ و مفاهیم جزء30، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم 5 جزء اول، حفظ و مفاهیم 10 جزء اول، حفظ و مفاهیم 15 جزء اول، حفظ و مفاهیم 20 جزء اول، حفظ و مفاهیم 25 جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم بخش دیگری از رشته های این آزمون هستند.
کمساری در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری منظم و سالانه آزمون های سراسری قرآن و عترت یکی از اقدامات مهم، لازم و تأثیرگذاری است که در کنار سایر حمایت های مادی و معنوی، از جمله فعالیت ها و برنامه های آموزشی و مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور و با هدف حمایت و بسترسازی هرچه مطلوب تر آموزش مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت (علیهم السلام) در سراسر کشور انجام می شود.
روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حفظ و مفاهیم سراسر کشور جزء اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۳۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت دارندگان مدال طلای المپیادهای علمی از کنکور

سیدرضا حسینی، با بیان این‌که مرحله دوم المپیادهای علمی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳  برای دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه از صبح روز گذشته ۲۵ فروردین با برگزاری المپیاد فیزیک آغاز و در نوبت ظهر با المپیاد علوم و فناوری نانو ادامه یافت گفت: در این مرحله شرکت کنندگان ۱۴ رشته به مدت ۸ روز با هم رقابت می‌کنند و در نهایت شنبه هفته آینده با برگزاری المپیاد شیمی، کار به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه مرحله دوم المپیاد بخشی از سلسله آزمون‌هایی است که باشگاه دانش‌پژوهان جوان تحت عنوان المپیادهای علمی در رشته‌های مختلف برگزار می کند افزود: بعد از مرحله دوم، آزمون‌های دوره تابستانه برگزار می‌شود و در نهایت تعدادی از دانش‌آموزان صاحب مدال طلا، نقره و برنز می‌شوند.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان با اشاره به اینکه در مرحله دوم آزمون فقط پذیرفته شدگان مرحله اول شرکت می‌کنند ادامه داد: در مرحله اول ۸۳ هزار نفر ثبت نام کردند که ۱۰ هزار نفر پذیرفته شده مرحله اول بوند، اکنون در مرحله دوم بعد از رقابت در هر رشته ۴۰ نفر به عنوان برگزیده مرحله دوم به مرحله دوره تابستانه راه می‌یابند.

حسینی اظهار کرد: افراد انتخاب شده در مرحله دوم در کل کشور تابستان امسال در محل باشگاه دانش پژوهان جوان در دوره‌ها حاضر می‌شوند و با برگزاری آزمون‌های مختلف در نهایت افراد برگزیده که صاحب مدال طلا می‌شوند می‌توانند در رشته‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی از کنکور معاف و در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود حاضر شوند. همچنین به تراز دارندگان مدال نقره و برنز نیز۲۰ درصد اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد شرکت کنندگان به تناسب جمعیتی و برخورداری از امکانات آموزشی متفاوت است اما بجز شهر تهران فضای المپیاد در استان‌های مازندران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و آذربایجان شرقی فضای المپیاد به خوبی پیگیری می‌شود.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان با بیان اینکه امسال ایران میزبان المپیاد فیزیک جهانی است عنوان کرد: در نظر داریم اصفهان میزبان این المپیاد باشد چرا که آشنایی نخبگان کشورهای دیگر با فضای فرهنگی، تاریخ غنی و هویت اصیل ایرانی می‌تواند آن‌ها را به سفیران تبلیغ فضای واقعی جمهوری اسلامی ایران در دنیا تبدیل کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت تجلیل شدند
  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در نوزدهمین آزمون ارزیابی حافظان
  • زمان‌ بندی برگزاری نوبت نخست کنکور ۱۴۰۳
  • زمان برگزاری کنکور سراسری۱۴۰۳ مشخص شد
  • تحویل خانه‌های مددجویی در چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور
  • مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی
  • زمان‌بندی آزمون سراسری حفظ ۲۰ جزء قرآن اعلام شد
  • برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزی با حضور ۸۰۰ منتخب در همدان
  • معافیت دارندگان مدال طلای المپیادهای علمی از کنکور
  • اجرای طرح عفاف و حجاب همزمان با سراسر کشور در استان قزوین