Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور آب و فاضلاب قوچان با بیان اینکه جانمایی خاص و کمبود اعتبار، مانع اتصال شبکه فاضلاب به پروژه مسکن مهر این شهر شده است، اعلام کرد: این امور۵۰میلیارد ریال اعتبار در اجرای پروژه فاضلاب مسکن مهر قوچان هزینه کرده است.

جواد سعادتی در پاسخ به اظهارات رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان قوچان مبنی بر "تعیین تکلیف مسکن مهر قوچان در انتظار تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهری است" به طراحی شبکه جمع آوری فاضلاب این شهر قبل از جانمایی و احداث مسکن مهر اشاره کرد و گفت: بعد از شروع عملیات اجرایی واحدهای مسکن مهر، شرکت آبفا طرح فاضلاب مسکن مهر را بررسی کرد ولی به دلیل توپوگرافی و جانمایی خاص واحدهای مسکونی در مقایسه با شبکه طراحی شده فاضلاب، موضوع هزینه بالای اتصال شبکه فاضلاب به واحدهای مسکن مهر به اطلاع متولیان رسید و تاکید شد تا قبل از احداث تصفیه خانه فاضلاب بزرگ شهر قوچان با اعتباری بالغ بر ۲هزار میلیارد ریال، امکان بهره برداری و اتصال و جمع آوری فاضلاب مسکن مهر وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش امور آب و فاضلاب قوچان، وی با یادآوری نشست بلوک‌های مسکونی مسکن مهر اظهار کرد: امور آب و فاضلاب قوچان طبق توافق انجام شده، اجرای بخشی از شبکه جمع آوری و خط جمع کننده فاضلاب مسکن مهر را آغاز کرد منتها مادامی که تصفیه خانه فاضلاب احداث نشود امکان بهره برداری از شبکه وجود ندارد.

سعادتی ادامه داد: بعد از حاد شدن نشست زمین در مسکن مهر و تخلیه واحدها و همچنین پیگیری مسئولان شهرستان و مراجع قضایی، اداره راه و شهرسازی ضمن قبول مسئولیت انتقال فاضلاب از بلوک‌ها و بهره برداری کامل شبکه جمع آوری فاضلاب تا محل چاه‌های جذبی واقع در ضلع جنوبی (طبق صورت جلسه تنظیمی)، نسبت به حفر چاه‌های جذبی و خرید لوازم و نصب انشعابات فاضلاب ۶بلوک مسکونی مشکل‌دار اقدام کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب قوچان با بیان اینکه به دلیل هزینه بالای احداث تصفیه خانه بزرگ شهر قوچان، سند تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر با ظرفیت تصفیه ۸۰۰ متر مکعب در شبانه روز و اعتباری حدود ۱۲۰ میلیارد ریال تهیه و برای انتخاب پیمانکار در سال ۹۹ به مناقصه گذاشته شد، خاطر نشان کرد: متاسفانه به علت نوسانات شدید بازار در سال ۹۹ و با وجود چند مرحله تجدید مناقصه، تا کنون هیچ پیمانکاری حاضر به ارائه قیمت نشده است، با این حال امور آبفا و اداره راه و شهرسازی قوچان اجرای هرچه سریع‌تر تصفیه خانه و تکمیل شبکه جمع آوری و خط جمع کننده فاضلاب مسکن مهر را در دست پیگیری دارند.

وی بر ادامه برگزاری تشریفات انتخاب پیمانکار برای احداث تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر تا حصول نتیجه تاکید کرد و از پیمانکاران دارای صلاحیت خواست در مناقصه‌های بخش فاضلاب قوچان شرکت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها آب و فاضلاب آبفا مسكن مهر قوچان تصفیه خانه فاضلاب فاضلاب مسکن مهر شبکه جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ بهره برداری از دو پروژه آزادراهی در سال جاری

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل وعده داد در سال جاری دو پروژه آزادراهی به بهره برداری برسد.

به گزارش تین نیوز،  خیرالله خادمی در پیامی به مناسبت سال جدید  گفت: سالی که گذشت با افتتاح ۲۴۲ کیلومتر مسیر آزادراهی سال شکوفایی آزادراه های کشور محسوب می شود که با رشد حدود ۳ برابری نسبت به میانگین سالانه یکی از موفقیت های این حوزه است.

وی ادامه داد: در بخش شبکه ریلی اتصال مرکز استان سنندج به شبکه ریلی و بهره برداری از خط آهن میانه تبریز انجام شد.

به گفته وی این سال، یکی از سال های خوب در توسعه شبکه ریلی و اتصال مراکز استان ها به این خطوط محسوب می شود.

خادمی افزود: همچنین افتتاح بیش از ۷۵۰ کیلومتر راه و بزرگراه در مناطق کم برخوردار، کریدورهای ترانزیتی جنوب، غرب، شرق و ... حاصل تلاشگران این عرصه در سالی است که پشت سر نهادیم.

خادمی تاکید کرد: به طور خلاصه تمام برنامه های سال گذشته نیز بر پایه تکمیل کریدورهای ترانزیتی و اتصال به مرزهای کشور، اتصال شمال به جنوب کشور از طریق ریل، رفع گلوگاه های ترافیکی و توسعه همکاری های بین المللی انجام شد و تمرکز بر احیای مسیرهای ترانزیتی کشور با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی برآمد تمامی این برنامه ریزی ها است تا بتوانیم از این موهبت الهی به منظور توسعه همه جانبه کشور بهره بگیریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سالی که پیش رو است افتتاح دو پروژه آزادراهی، مسیرهای ریلی در برنامه کاری قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل عنوان کرد: بی شک تمامی این اقدامات با هدایت و راهبری مقام عالی وزارت راه و شهرسازی جناب آقای دکتر بذرپاش و در سایه کوشش های همکاران پر تلاش و همراهان ارزشمندمان در شرکت های مهندسین مشاور، پیمانکاران و سرمایه گذاران به بار نشسته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی در دستورکار استانداری اصفهان
  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
  • اتصال واحدهای ۵ و ۶ نیروگاه دوم سد شهید عباسپور به شبکه سراسری برق
  • اجرای پروژه بهسازی شبکه برق ایستگاه راه آهن بالارود و اتصال آن به شبکه برق سراسری
  • «چغازنبیل» بزرگترین اثر معماری شناخته شده از تمدن ایلام میانه
  • توضیحی درباره استشمام بو و طعم نامطبوع آب در بهبهان
  • ◄ بهره برداری از دو پروژه آزادراهی در سال جاری
  • پیشرفت ۹۸ درصدی فاضلاب شهر بیرجند
  • اتصال واحد سوم گازی نیروگاه گهران سیرجان به شبکه برق کشور
  • تامین آب مورد نیاز کشاورزی و آبیاری فضایی سبز با پکیج‌های تصفیه فاضلاب