Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمود قلیزاده، سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: با هوشیاری نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ۱۰۰ اصله چوب آلات قاچاق جنگلی که با تعقیب نیرو‌های یگان حفاظت توسط قاچاقچیان در نوار مرزی استان اردبیل و گیلان رها سازی شده بود توقیف و محموله قاچاق ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی استان بصورت ۲۴ ساعته در راه‌های قاچاق رو مرز مشترک استان اردبیل و گیلان حضور داشته و بصورت قاطعانه با افرادی که اقدام به قاچاق چوب و سایر فرآورده‌های جنگلی و مرتعی نمایند برخورد جدی خواهند داشت.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل همچنین از مساعدت و همکاری تنگاتنگ و مسئولانه نیروی انتظامی و همچنین اهتمام ویژه دستگاه قضایی استان در امر مبارزه و برخورد بدون اغماض با قاچاقچیان محصولات جنگلی و دست اندازان به اراضی ملی قدردانی کرد.

قلیزاده از مردم طبیعت دوست خواست ضمن یاری کردن مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان در مورد حفاظت و صیانت از جنگل‌ها و مراتع استان در صورت مشاهده هرگونه تعدی و تجاوز به حریم طبیعت موضوع را با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع در میان بگذارند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چوب آلات جنگلی قاچاق چوب منابع طبیعی و آبخیزداری قاچاقچیان چوب منابع طبیعی و آبخیزداری استان استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۴۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۵۰۰۰ زمین‌خوار

آفتاب‌‌نیوز :

علی ملکی آهنگران، ظهر امروز، در نشست خبری با بیان اینکه ۲۲ هزار و ۳۷۰ هکتار از اراضی ملی سال گذشته به بیت‌المال بازگردانده شد، گفت: ما به‌دنبال عمومی‌کردن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی هستیم.

او با بیان اینکه حیات همه به جنگل و گونه‌های گیاهی وابسته است و آیندگان به این منابع طبیعی و خدادادی نیاز دارند، اضافه کرد: فرهنگ‌سازی و تبلیغ مهم‌ترین و اصلی‌ترین رکن حفاظت از منابع طبیعی است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور با تأکید بر اینکه با متخلفان بدون اغماض به‌صورت قانونی برخورد می‌شود، عنوان کرد: ۶۷ هزار و ۱۳۱ تماس و گزارش‌های مردمی سال گذشته با شماره تماس‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ برقرار شد.

او با بیان اینکه ۳۳ هزار و ۵۳۶ پروندۀ قضایی معارضان به منابع طبیعی شناسایی و به دستگاه قضا معرفی شد، بیان کرد: پنج هزار و ۸۳۷ مجرم و زمین‌خوار دستگیر شدند و سه هزار و ۸۳۸ دستگاه خودرو و ۱۳۱۳ دستگاه تجهیزات قطع درختان توقیف شد.

ملکی آهنگران با اشاره به رفع تصرف ۸ هزار و ۷۰۲ هکتار از اراضی ملی، خاطرنشان کرد: تعداد ۱۷۰۴ فقره به‌مساحت ۱۲ هزار و ۴۳۰ هکتار حریق در عرصه‌های منابع طبیعی نیز رخ داد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور با اشاره به اینکه ۱۷ هزار و ۴۷۸ پرونده با مساحت ۴۵ هزار و ۳۱۸ هکتار در راستای تخریب و تصرف اراضی ملی تشکیل شده‌است، بیان کرد: ۴۲ نفر از نیرو‌های حفاظتی و پنج نفر از نیرو‌های مردمی نیز در راستای حفاظت و پاسداری از عرصه‌های منابع طبیعی مجروح شدند.

او با بیان اینکه ۶ هزار و ۱۲۰ پرونده قاچاق چوب تشکیل و ۹۱ هزار و ۸۹۸ اصله درخت و ۶ هزار و ۶۵۶ مترمکعب چوب کشف شد، یادآور شد: ۵۰۲ پرونده در راستای ایجاد کوره زغال غیرمجاز تشکیل و ۱۰۲۴ باب کوره زغال تخریب و جمع‌آوری شد.

ملی آهنگران با بیان اینکه ۴ هزار و ۸۲۶ پرونده چرای دام غیرمجاز ۸۵۵ هزار و ۱۶۵ رأس واحد دامی تشکیل شد، بیان کرد: سه هزار و ۷۷۷ پرونده در مورد ماده ۴۲ قطع درخت تشکیل شد.

به گفتۀ فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور از مجموع ۶ هزار و ۱۲۱ فقره پرونده تخلفاتی تشکیل‌شده مادۀ ۴۸ که شامل کشفیات قاچاق چوب، زغال و محصولات جنگلی منابع طبیعی کشور است تعداد ۴۰۹۶ فقره مربوط به استان‌های شمالی کشور و معادل ۶۷ درصد پرونده‌های تخلفاتی است.

او ادامه داد: از مجموع پنج هزار و ۸۳۷ نفر دستگیرشدۀ منابع طبیعی تعداد چهار هزار و ۲۱۲ نفر برای ماده ۴۸ دستگیر شده‌اند که معادل ۷۲ درصد است.

ملی آهنگران گفت: حدود ۴۰۰ هزار نفر همیار طبیعت در سراسر کشور وجود دارد که در زمینۀ مشارکت مردمی کافی نیست و باید همیار طبیعت افزایش یابد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور تصریح کرد: ۸۲ درصد از نظر تعداد و ۳۵۳ درصد از نظر مساحت افزایش حریق در کشور داشتیم که عمدی و سهل‌انگاری‌بودن مهم‌ترین دلیل این حریق‌ها در سال گذشته بود.

او اضافه کرد: ۵۵۰۰ نیرو در مجموعه منابع طبیعی کشور به فعالیت مشغول هستند و ما به‌دنبال نصب و راه‌اندازی ۳۰۰ دوربین و استفاده از هوش مصنوعی و ریزپرنده‌ها برای جلوگیری از تخلفات هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط چوب آلات قاچاق جنگلی در شهرستان سوادکوه
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی بابل
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام
  • دستگیری ‌۵ هزار زمین‌ خوار در کشور
  • دستگیری ۵۰۰۰ زمین‌خوار
  • توقیف نیسان حامل چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • محموله چوب قاچاق جنگلی در نشتارود توقیف شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل