Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-29@15:36:23 GMT

بانکی‌های بورس چرا سبزپوش هستند؟

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۵۱۸۸

بانکی‌های بورس چرا سبزپوش هستند؟

در همین نیمه اول بازار، گروه بانکی به نوعی با سبزپوشی خود ناجی بازار شده است و وبملت به صف خرید نشسته و وبصادر و وتجارت نیز در آستانه صف خرید است. دلیل سبزپوشی نماد‌های بانکی چیست؟ به گزارش پول نیوز، بورس امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ در همین یک ساعت ابتدایی حرکت سینوسی را تجربه کرد. در ابتدا برخی نماد‌های بزرگ سبزپوش شدند، سپس عرضه افزایش یافت و شاخص کل به سمت قرمزپوشی پیش رفت و در نهایت هم اکنون با رشد گروه بانکی و سبزپوشی نماد‌های این گروه شاخص کل سبز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هم اکنون وبملت در صف خرید است و وتجارت و وبصادر نیز در آستانه صف خرید شدن می‌باشند. باقی نماد‌های گروه بانکی نیز تقریبا سبز هستند و معاملات آن‌ها در ناحیه سبز در حال انجام است.

دو دلیل عمده به نظر می‌رسد موجب سبزپوشی نماد‌های گروه بانکی شده است.

نخستین دلیل مربوط به شایعه تغییر نرخ تسعیر ارز می‌باشد. گفته می‌شود؛ بعد از نامه سازمان امور مالیاتی کشور به بانک مرکزی (در خصوص اینکه نرخ تسعیر ارز اعلامی بانک مرکزی فاقد وجاهت قانونی است) و همچنین نامه رئیس سازمان بورس در خصوص رفع ابهام نرخ تسعیر ارز و اصلاحات اساسی برای بانک ها، حالا تغییر و تعدیل نرخ تسعیر ارز برای صورت‌های مالی بان کها، بیش از پیش به صورت جدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، دهقان دهنوی از همتی به دلیل نرخ تسعیر ارز بانک‌ها و ابهام در صورت‌های مالی این نهاد‌های مالی بزرگ انتقاد کرده بود و خواستار اصلاحات اساسی شده است.

دومین دلیل هم بازگشت احتمالی امریکا و ایران به برجام است. این مسئله می‌تواند نماد‌های ریالی را با تضعیف دلار تقویت کند.

این دو عامل در این لحظات موجب سبزپوشی گروه بانکی شده است.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس اوراق بهادار شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت نرخ تسعیر ارز گروه بانکی صف خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۵۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشت نماد گلوگاه های ترافیک/ شریان های رشت تحمل این حجم مهمان نوروزی را ندارد

تین نیوز

عماد مطالبی با بیان اینکه وقتی به شبکه کالبدی دسترسی شهر رشت نگاه می کنیم، فرسودگی شدیدی در زیر ساخت های آن مشاهده می شود، اظهار کرد: متاسفانه با ورود و پیک خودرو در مناسبت ها و تعطیلات حجم آمد و شد شهری بسیار بالا می رود و باید گفت شهر قفل می شود و در تمامی ورودی ها و خروجی ها با ازدحام خودرو به شکل وصف ناپذیری روبرو هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مطالبی افزود: گاهی با ارائه بعضی از طرح ها و تقاطع های غیر همسطح متاسفانه می بینیم شهر رشت در انفجاری از خودرو هم در مسیرهای اصلی و هم در معابر فرعی دچار گلوگاه های شدید ترافیکی شده است و ما نتوانسته ایم خیابان های متناظر جدیدی با ظرفیت مناسب برای تخلیه خودرو از شریان های اصلی ایجاد کنیم. 

این کارشناس برنامه ریزی و آمایش شهری گفت: ما باید به زیرساخت های شهری بیندیشیم، بویژه در ایجاد شبکه کالبدی و دسترسی و معابر بتوانیم با یک امکان سنجی و ظرفیت سنجی مناسب با تاکید بر زیست بوم گیلانشهر رشت و در نظر گرفتن حوزه نفوذ آن و مواردی مانند ازدحام و شلوغی و میزان تردد خودرو در پیک آمد و شدها بتوانیم مطلوبیت لازم را در تدوین و ارایه خدمات برای شهروندان و شهر رشت برقرار سازیم.

مطالبی تصریح کرد: در این مسیر باید در تحقق پذیری دسترس پذیر بودن شهر رشت برای همگان، با توجه به جلب گردشگر از تمام نقاط کشور اهتمام جدی و برنامه ریزی دقیق برای اجرا و عملیاتی شدن آن داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه نگاه و رویکرد ما در ارائه یک شهر زیست پذیر باید در مسیر پیوند عدالت اجتماعی و عدالت فضایی باشد، خاطرنشان کرد: باید بدنبال ساخت خیابان های جدید و متناظر و رینگ های مکمل به همراه روش های نوین حمل و نقل سبز و استفاده از الگوهای آمایشی نوین باشیم تا بتوانیم به معنی واقعی به توسعه پایدار شهری برسیم و رفاه آسایش و آرامش رشتوندانمان را فراهم سازیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نصب ۱۵۰ نماد ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان 
  • رشت نماد گلوگاه های ترافیک/ شریان های رشت تحمل این حجم مهمان نوروزی را ندارد
  • ورزش‌ پهلوانی نماد مقاومت است
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • فروش سنگین و میلیاردی شخص حقیقی در خوساز | او کیست؟
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
  • رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • درج صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع مفید با نماد سیمانو در بورس تهران؛ سیمانو چیست؟