Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: در استان حدود ۷۳۰ پروژه نیمه تمام به علاوه آن‌هایی که شروع به کار نشده با اعتبار مورد نیاز بالای ۵ هزار میلیارد تومان، وجود دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، علی شهریارپور، عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی و بررسی مسائل و مشکلات کلان شهرستان‌های ده‌گانه استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: شورای استان یک نهاد نظارتی خوب و یک بازوی اجرایی مناسب است، قطعا رویکرد شوراها باید بر روی مسائل کلان استان باشد که این می‌تواند موجب توسعه استان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: باید جایگاه استان را تا بیست سال آینده پیش‌بینی کرد و هدف این باشد که در برنامه‌ریزی‌های توسعه می‌خواهیم استان را به کجا برسانیم، در حقیقت باید یک برنامه اجرایی برای استفاده از پتانسیل شهرستان‌ها داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نظام فنی و اجرایی این سازمان یکی از ابزارهای موفق برای ساختار اجرایی است، همیشه نباید تفکر به سمت بودجه باشد بلکه باید در کنار این مباحث عوامل تکمیلی و تاثیرگذار را در نظر گرفت.

شهریارپور خاطرنشان کرد: تنگناها و خلاء‌های زیرساختی و حساسی در استان وجود دارد و با وجود این‌ها هر چه بر روی موارد دیگر کار شود، به نتیجه مثبت نخواهیم رسید، اگر جاده ارتباطی استان با دیگر استان‌های دیگر درست نباشد، هر قدر بر روی کشاورزی، گردشگری و... کار شود این‌ها توسعه نمی‌یابند.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته به این نکته کمتر توجه شده است، اگر امروز شاهد کمتر توسعه یافتگی استان هستیم به دلیل عدم وجود جاده‌های ارتباطی قوی، عدم حمایت فرودگاه و عدم وجود خطوط ریلی در این استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان افزود: با یک بررسی کوچک می‌توان فهمید که مواد اولیه و محصولات تولیدی با وجود خطوط ریلی هزینه حمل و نقل آن‌ها به 20 درصد هم نمی‌رسد اما استان چهارمحال و بختیاری چون فاقد این خطوط ریلی است هزینه‌های گزافی متحمل می‌شود.

شهریارپور تصریح کرد: باید بر روی زیرساخت‌ها و پروژه‌های بزرگ کار کرد، پروژه‌هایی که بتواند برای استان مفید باشد، در زمینه ارتباطی تمام شهرستان‌ها در زمینه جاده‌ها کار را شروع کردند و اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

وی عنوان داشت: راه آهن استان به عنوان یک مطالبه اساسی در سه سال اخیر دچار تحول شد که در سال گذشته 395 میلیارد تومان اعتبار، تخصیص گرفت و امید است تا پایان دولت فعلی زیرساخت آن آماده شود که اتمام زیرساخت الزام ریل را ایجاد می‌کند.

شهریارپور تاکید کرد: این خط ریل باید به خط سراسری متصل شود و به خط ریل اصفهان، خوزستان اتصال یابد، این طرح کلید خورد و به دنبال مجوز ماده 23 و اختصاص ردیف اعتباری است که این اتفاق برای استان مفید خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح انتقال آب بن-بروجن، گفت: تامین آب آشامیدنی نیمی از جمعیت استان با این طرح رخ می‌دهد، گرچه گاهی شیطنت‌هایی شکل می‌گیرد اما این طرح در سال 99 مجددا کلید خورد و حدود 240 میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص یافت.

وی افزود: آبرسانی‌های دیگر مدنظر است به ویژه آب آشامیدنی روستاهای خانمیرزا که ردیف اعتباری دارد و در حال پیگیری است، در استان حدود 730 پروژه نیمه تمام به علاوه آن‌هایی که شروع به کار نشده با اعتبار مورد نیاز بالای 5 هزار میلیارد تومان، وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اعتباری که به این استان به طور متوسط مصوب شده 1000 میلیارد تومان است، در سال 99 کل اعتبار این استان از تمام منابع هزار میلیارد تومان بوده است که تنها 657 میلیارد تومان از آن تخصیص یافت.

شهریارپور گفت: 870 میلیارد تومان علاوه بر آن هزار میلیارد تومان در سال گذشته اعتباری است که از منابع مختلف کسب شد که 755 میلیارد تومان آن تخصیص یافت، در نتیجه باید به دنبال راهکار و روش‌های دیگر بود و به آنچه که برای استان تخصیص یافته قانع نبود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به پروژه‌های استان، بیان داشت: یکی از نقاط ارتباطی استان با خارج از استان جاده بن-داران است که اعتبار خوبی گرفته و در دست اجرا است، بن- بروجن از سال 91 تا 99 کل اعتبار آن 200 میلیارد تومان بود اما در سال گذشته 250 میلیارد تومان اعتبار به آن تخصیص یافت.

وی خاطرنشان کرد: استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های موفق در اجرای طرح‌های آب و فاضلاب است، حدود ده پروژه ایجاد فاضلاب در استان وجود دارد که شرایط خوبی دارند.

8 پروژه صنعت آب و برق با اعتبار 175 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیدمعاون رئیس‌جمهور: پروژه آب ژرف منطقه سیستان به نتایج باورنکردنی رسیده است‌اصلاح فاضلاب شهر اهواز 350 میلیون یورو اعتبار نیاز دارد / قرارگاه خاتم پروژه ‌را تا پایان سال تحویل می‌دهد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: باند دوم سفید دشت-فرادنبه، کمربند شمالی بروجن و راه دسترسی بیمارستان بروجن دارای اعتبار کامل است و هیچ مشکل اعتباری ندارد اما باید پیگیری لازم انجام شود.

انتهای پیام/7540/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان چهارمحال و بختیاری هزار میلیارد تومان تخصیص یافت بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۵۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ارتقای سواد سلامت در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید رضایی ظهر شنبه در نشست هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد که به مناسبت آغاز هفته سلامت صورت گرفت، اظهار کرد: امسال شعار هفته سلامت «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت» است.

وی افزود: سلامت خانواده مهم‌ترین برنامه وزارت بهداشت است و نسخه جدید و به روز شده طرح پزشکی خانواده است که در ۱۷ سال گذشته انجام می‌گرفت، سعی شده چالش‌های برنامه قبلی در این طرح جدید دیده و رفع شود.

مدیرکل آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: هدف امسال هفته سلامت، پوشش همگانی سلامت خواهد بود و همه افراد باید بتوانند به نیازهایی که دارند و شامل بهداشت و درمان است بدون دغدغه مالی دست پیدا کنند.

رضایی عنوان کرد: اعتقاد داریم سلامت چیزی فرارتر از پزشک، دارو و درمان است، خلق سلامت اساساً از شغل، درآمد، رفتارهای اجتماعی و… خانواده آغاز می‌شود و به مراودات اجتماعی و عادات در محیط کار و سبک زندگی مردم بسط پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر موفق نشویم مسیر را برای مردمی سازی سلامت هموار کنیم با بیماری‌ها روبرو خواهیم شد که در این صورت باید وارد خدمت‌رسانی در حوزه درمان شویم.

مدیرکل آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: شعار امسال هفته سلامت، روزشماری دارد، روز اول این هفته با عنوان «سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگان» نامگذاری شده است، این عنوان مسؤولیتی برای همه از مردم گرفته تا سازمان‌های غیر از زیرمجموعه وزارت بهداشت، ایجاد می‌کند، همه در خلق سلامت سهیم هستند و مسؤولیت دارند.

رضایی بیان کرد: استراتژی مهم برنامه سلامت خانواده در کشور ارتقای سواد سلامت است، نگاه این برنامه صرفاً پزشکی بالینی نبوده و پیشگیرانه است.

وی تاکید کرد: برای پرداختن به بحث سواد سلامت ذیل سندی که در کشور تهیه شده از محروم‌ترین و نیازمندترین افراد آغاز می‌کنیم، این طرح قرار است برای اولین بار در مناطق عشایرنشین چهارمحال و بختیاری اجرا شود، این طرح تا مهرماه در همه مناطق عشایرنشین کشور اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه سواد سلامت باید در نهایت عملگرایانه باشد، تصریح کرد: در مسیر افزایش سطح سواد سلامت باید معضل سرویس‌های بهداشتی مدارس مناطق عشایری که یک معضل بسیار جدی در برخی مناطق است رفع شود تا کودکان بتوانند در محیطی سالم درس بخوانند.

رضایی افزود: در ارتقا سواد سلامت دانش‌آموزان به چند قشر ویژه توجه خاص داریم، یکی مادران کودکان است که در برنامه آموزشی قرار دارند، دیگری معلمان مدارس است که باید در جریان آموزش‌ها قرار گیرند و دیگری فراهم کردن ملزومات است.

وی عنوان کرد: اولین برنامه از طرح سواد سلامت با موضوع دهان و دندان امسال در شهرستان کیار آغاز می‌شود و تا پایان سال دیگر برنامه‌ها نیز اجرا می‌شود.

کد خبر 6083297

دیگر خبرها

  • قطار وعده‌ ها برای اتصال چهارمحال و بختیاری به خط ریلی!
  • شناسایی ۸۰ واحد نیمه تمام در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای بیش از ۳۵۰ برنامه شاخص همزمان با هفته سلامت در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح سواد سلامت در میان عشایر چهارمحال و بختیاری
  • قطار وعده‌ها برای ساخت راه‌آهن در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح ارتقای سواد سلامت در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • عزم جدی برای اعتلای فرهنگ عمومی
  • عزم جدی در جهت اعتلای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری شکل گیرد
  • پروژه‌های نیمه‌تمام ایلام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شوند