Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه ۳۱ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۱۷۵ کیلوگرم حشیش در خودرو وانت نیسان

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۷۵ کیلوگرم حشیش توسط مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نی ریز خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار رهام بخش حبیبی اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نی ریز هنگام گشت زنی در محور "نی ریز- قطرویه" به یک دستگاه خودرو وانت نیسان مظنون و آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ۱۷۵ کیلوگرم حشیش کشف و در این خصوص یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: مأموران جان بر کف نیروی انتظامی در راستای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنند.

۱۸۹ کیلوگرم تریاک در داراب کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۸۹ کیلو تریاک توسط مأموران انتظامی شهرستان داراب خبر داد.

سردار یوسف ملک زاده اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان داراب هنگام گشت زنی در اطراف یکی از روستا‌های این شهرستان، به یک خودرو مزدا تک کابین مظنون و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۱۸۹ کیلوگرم تریاک کشف و در این رابطه یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهم به مرجع قضائی، تأکید کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کشف ۵۰۰ رأس دام قاچاق در ۲۴ ساعت

با تلاش ماموران انتظامی شهرستان لارستان طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۰۰ رأس دام قاچاق کشف شد.

سرهنگ داود امجدی اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان در ۲۴ ساعت گذشته طی یک طرح ریزی عملیاتی ویژه ۴ دستگاه تریلی، دو دستگاه سواری پراید و سه دستگاه پژو ۴۰۵ که به صورت کاروانی در جاد‌های خاکی اطراف کوه‌های این شهرستان در حال تردد بودند را شناسایی و آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودروها، در مجموع ۵۰۰ رأس دام قاچاق (گوسفند) کشف و در این خصوص متهم و سرشبکه اصلی قاچاق احشام به همراه ۱۰ متهم دیگر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه ارزش احشام مکشوفه برابر با نظر کارشناسان ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: شهروندان هرگونه موارد مشکوک را در رابطه با اقدامات مجرمانه قاچاقچیان و سودجویان را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

شناسایی محل دپوی ۳ تن تنباکوی قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از شناسایی محل دپوی ۳ تن تنباکوی قاچاق خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی ظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر دپوی تنباکوی قاچاق در یکی از محله‌های شهر شیراز، موضوع در دستور کار مأموران یگان امداد قرار گرفت.

او افزود: مأموران انتظامی با هماهنگی قضائی به محل اعزام و در بازرسی از آن مکان مقدار ۳ تن تنباکوی آماده بسته بندی، ۱۲ هزار و ۹۸۴ بسته تنباکوی آماده فروش و مقادیری وسایل بسته بندی دیگر کشف و در این خصوص یک متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ شجاعی گفت: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی به جرم خود اعتراف و اذعان کرد محموله قاچاق را به صورت غیرقانونی در این محل دپو و قصد عرضه آن در بازار با قیمت چند برابر را داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه ارزش کالای قاچاق کشف شده بنا به اعلام کارشناسان ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی توسط پلیس آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده ازاجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت و پاکسازی نقاط آلوده طی دو هفته اخیر خبرداد.

سرهنگ سید ابوالفضل مسعودی بیان کرد: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در راستای برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت، با بهره گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی طی دو هفته اخیر در سطح شهرستان اجرا شد.

او افزود: در این طرح ماموران با شناسایی منازل، پاتوق‌ها و محل‌های فعالیت خرده فروشان و همچنین کنترل محور‌های مواصلاتی، موفق شدند ۲ کیلو و ۴۱۸ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف و ۳۴ قاچاقچی، معتاد و خرده فروش را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده گفت: کشف ۲ دستگاه خودرومسروقه، کشف ۱ دستگاه موتورسیکلت مسروقه، توقیف ۴۳ دستگاه خودرو و ۱۳ دستگاه موتور‌سیکلت مزاحم و متخلف، دستگیری ۱۵ سارق و کشف ۳۰ فقره انواع سرقت از دیگر نتایج مهم اجرای این طرح بود.

این مقام انتظامی افزود: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی نیز انواع کالای قاچاق شامل یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق، ۴۱ راس احشام قاچاق، ۲ دستگاه تلویزیون قاچاق و یک دستگاه یخچال قاچاق کشف شد.

سرهنگ مسعودی در پایان ضمن قدردانی ازهمکاری و مشارکت خوب مردم با پلیس خاطرنشان کرد: پیشگیری از جرایم نیازمند عزم همگانی بوده و هدف پلیس از اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم، مقابله با جرایم و از همه مهم‌تر جلب اعتماد عمومی شهروندان است.

کشف ۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق 

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه از کشف ۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ  زمان الله کریمی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یکی از محله‌های شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

او افزود: مأموران بلافاصله به محل اعزام و در بازرسی از این محل، ۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال ارز قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه با اشاره به اینکه ارزش این دستگاه‌های قاچاق یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

توقیف یک میلیارد کالای قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: با تیزبینی مأموران انتظامی محموله کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران پاسگاه "پل آبگینه" شهرستان کازرون هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو یک عدد یخچال، یک عدد لباسشویی و یک عدد ماشین ظرف شویی قاچاق کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با فعالیت مجرمانه قاچاقچیان، افراد سودجو و قانون گریز مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق خودرو با سرعت عمل پلیس

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد گفت: سارقی که با بیهوش کردن راننده، خودرو وی را به سرقت برده بود با سرعت عمل پلیس شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مصطفی توکلی تصریح کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره سرقت خودرو سمند در شیراز و حرکت سارق به سمت محور‌های مواصلاتی شهرستان پاسارگاد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او ادامه داد: با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، خودرو مورد نظر در محور پاسارگاد -خرم بید شناسایی و توسط ماموران پلیس آگاهی شهرستان پاسارگاد طی یک اقدام غافلگیرانه متوقف و سارق دستگیر شد.

او افزود: سارق در تحقیقات به جرم ارتکابی اقرار و اعلام کرد که در شیراز با استفاده از یک نوشیدنی اقدام به بیهوش کردن راننده کرده و سپس خودرو وی را سرقت کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه در این راستا پرونده تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد، به شهروندان توصیه کرد: از پذیرفتن هر گونه خوراکی و یا نوشیدنی از طرف افراد غریبه خودداری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک بلافاصله با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل کنند.

اعتراف سارق به ۱۳ فقره سرقت

رییس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری سارق سابقه دار و کشف ۱۳ فقره سرقت از وی خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی اظهار داشت: در پی ارسال گزارشی از سوی پلیس آگاهی شهرستان سپیدان مبنی بر کشف چندین دستگاه خودروی سرقتی رها شده در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی هویت متهم که یکی از افراد سابقه دار در منطقه بود، شناسایی و وی به همراه یک دستگاه خودرو پراید مسروقه دستگیر شد.

رییس پلیس آگاهی استان فارس تصریح کرد: متهم در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۱۳ فقره سرقت خودرو و سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد.
سرهنگ حبیبی افزود: سارق با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

عامل تیر اندازی در مجتمع سیمان داراب دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از شناسایی و دستگیری عامل تیراندازی در مجتمع کارخانه سیمان این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تیراندازی در مجتمع کارخانه سیمان شهرستان داراب، بلافاصله ماموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او افزود: پس از حضور ماموران مشخص شد که فردی به دلیل اختلافات قبلی به سمت منزل یکی از شهروندان تیراندازی و سپس از محل متواری شده است.

سرهنگ نوشاد گفت: با توجه به حساسیت موضوع ماموران پلیس امنیت عمومی دستگیری متهم را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند و در نهایت، موفق شدند محل اختفای متهم را شناسایی و در کمتر از ۲۴ ساعت وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به تحویل متهم به مقام قضائی، تصریح کرد: نیروی انتظامی به صورت قانونی و قاطعانه با افراد مخل نظم و امنیت عمومی جامعه برخورد می‌کند.

کشف خودرو نیسان سرقتی در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از کشف یک دستگاه خودرو نیسان سرقتی در نتیجه اجرای طرح مبارزه با سرقت خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی "تخت جمشید" هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو نیسان که در کنار خیابان پارک شده بود، مشکوک و مشخصات آن را بررسی و استعلام کردند.

او افزود: ماموران پس از استعلام از مرکز پیام متوجه شدند که خودرو نیسان در یکی از شهرستان‌های همجوار مورد سرقت واقع شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه مأموران خودرو را به پارکینگ انتقال دادند، تصریح کرد: تحقیقات جهت شناسایی و دستگیری سارق ادامه دارد.

او در پایان به مالکان وسایل نقلیه توصیه کرد: خودرو‌های خود را در نقاط پرت، خلوت و تاریک پارک نکنند و نسبت به نصب دزد گیر، قفل پدال و سایر اقداماتی که حالت بازدارنده دارند، اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث فارس نیروی انتظامی فرمانده انتظامی استان فارس صورت ویژه در دستور کار فرمانده انتظامی شهرستان انتظامی شهرستان داراب بازرسی از این خودرو ارتقاء امنیت اجتماعی استخراج ارز دیجیتال شهرستان پاسارگاد کشف و در این خصوص مأموران انتظامی هنگام گشت زنی یک دستگاه خودرو مرجع قضائی میلیارد ریال تشکیل پرونده خودرو نیسان ریال برآورد کالای قاچاق متوقف کردند پلیس آگاهی یک میلیارد قرار گرفت اجرای طرح مواد مخدر فقره سرقت قاچاق کشف دستگیر شد ۲۴ ساعت کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۶۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر / کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ فرمانده انتظامی شهرستان قزوین گفت:ماموران یگان امداد شهرستان قزوین حین کنترل خودرو‌های عبوری در آزادراه"قزوین-زنجان" به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند.

سرهنگ بیژن خدایی افزود: پس از توقف خودرو و در بازرسی از آن هزار و ۵۱۸ کیلو شکلات قاچاق که فاقد هرگونه مجوز مثبته گمرکی بود کشف و یک نفر در این خصوص دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان قزوین با اشاره به اینکه ارزش ریالی این محموله حدود ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، از شهروندان خواست: از مصرف هرگونه مواد غذایی قاچاق که فاقد تائیدیه‌های سازمان بهداشت و غذا و دارو کشور می‌باشد خودداری کنند.

دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر قزوین

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مخفیگاه ۲ نفر از خرده فروشان مواد مخدر در شهر قزوین شناسایی شدند.

سرهنگ فرهاد علی بیگی افزود: ماموران پس از اخذ دستور قضائی هر ۲ متهم را در عملیات‌های جداگانه دستگیر و به مقرر انتظامی منتقل کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه از مخفیگاه متهمان ۵۵۱ گرم تریاک، ۲۶۰ عدد قرص متادون و تعدادی آلات و ادوات مربوط به مصرف و توزین مواد مخدر کشف شد، خاطرنشان کرد: هر ۲ خرده فروش با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف دام قاچاق در شهرستان بوئین زهرا

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران کلانتری مرکزی شهرستان آوج حین گشت زنی در سطح حوزه به یک دستگاه وانت نیسان حامل گوسفند مشکوک و به منظور بررسی بیشتر دستور توقف آن را صادر کردند.

سرهنگ داود عبدالمالکی افزود: در بازدید از خودرو ۲۲ راس گوسفند قاچاق کشف و یک نفر در این خصوص دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه ارزش ریالی این محموله حدود ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد:متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر
  • کشف پراید سرقتی کمتر از ۲ ساعت در طبس
  • دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر / کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق 
  • از کشف گازوئیل قاچاق در بوئین زهرا تا کشف ۲ تن چوب قاچاق در کلنجین
  • کشف و ضبط ۱۰۰ کیلوگرم تریاک در استان قزوین
  • عامل تیراندازی در ساوه دستگیر شد
  • کشف و ضبط ۱۰۰ کیلوگرم تریاک
  • کشف بیش از ۵۴ هزار عدد نوشیدنی قاچاق در رشت
  • کشف بیش از ۱۱ کیلوگرم موادمخدر در تبریز
  • کشف بیش از ۳۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در بابل