Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علی آقازاده عصر سه‌شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی، افزود: محموله‌های صادراتی این استان در سال گذشته به بیش از ۹۰ کشور جهان صادر شد.
وی ادامه داد: ۴۷۵ میلیون دلار کالا پارسال به استان مرکزی وارد شد که عمده این کالاها مواد اولیه و تجهیزات خط تولید بوده است.
استاندار مرکزی با بیان اینکه پایین ترین نرخ بیکاری کشور با ۶ و ۲ دهم‌ درصد در سال گذشته متعلق به این استان بود، اظهار داشت: این استان پایین ترین نرخ تورم کشور در سال گذشته نیز به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقازاده بیان کرد: مذاکرات جمهوری اسلامی ایران در جریان برجام در شرایط مطلوبی قرار دارد و بعید نیست که ایالات متحده به برجام برگردد که در آن صورت بسیاری از تحریم‌ها لغو و دارایی‌های بلوکه شده کشورمان نیز از کشورهای مختلف از جمله کره جنوبی آزاد می‌شود.
وی اضافه کرد: نهادهای متولی صنعت و تولید استان باید برای شرایط پساتحریم برنامه‌ای مدون تدوین کنند تا اگر قرار شد کشورهای بدهکار ایران به جای دلار، کالا پرداخت کنند به جای خودرو یا گوشی تلفن همراه مواد اولیه و تجهیزات خط تولید ارائه کنند.
استاندار مرکزی شرایط استان به لحاظ شیوع موج چهارم را پرخطر ارزیابی کرد و گفت: در صورت تداوم این شرایط احتمال اعمال محدودیت‌ها در صنایع مختلف استان هم وجود دارد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: سال گذشته با وجود تلاش‌های بسیار در راستای تحقق شعار جهش تولید، از نظر بخش خصوصی چندان موفقیت‌آمیز نبود و باید امسال با همدلی و همکاری مسئولان و بخش خصوصی گام بلندی در جهت تحقق تولید، پشتیبانی ها و مانع‌زدایی‌ها برداشته شود.
ناصر بیگی افزود: قاچاق کالا، نظام بانکی، ساختار طولانی مدت اداری، خلاء قوانین و مقررات و شبکه‌های توزیع مهمترین موانع تولید در کشور هستند و این موانع تنها با عزم و اراده جمعی بر طرف می‌شوند.
وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های حمایتی و بازنگری و اصلاح قوانین و مقررات درخواست بخش خصوصی از دولت است که انتظار می‌رود امسال این مهم عملیاتی شود.
بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند. 

برچسب‌ها اراک استان مرکزی توسعه صادرات توسعه ایران جهش تولید گمرک جمهوری اسلامی ایران صمت صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی توسعه صادرات اراک استان مرکزی توسعه صادرات توسعه ایران جهش تولید گمرک جمهوری اسلامی ایران صمت صادرات غیر نفتی اخبار کنکور استان مرکزی بخش خصوصی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۶۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حركت از اقتصاد نفتی به سمت چرخه تولید

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ  در شورای اداری شهرستان ضمن تشکر از نیروهای مسلح با اشاره به عملیات مقتدرانه و پیروزمندانه نیروهای مسلح کشورمان در پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی بارها اقداماتی علیه منافع ملی کشورمان انجام داده  و شماری از مستشاران نظامی را به شهادت رساند و این اقدام نیروهای مسلح در پاسخ به این تجاوزات انجام شد.

فتح الله توسلی افزود:  اتفاقات اخیر دو ضربه اساسی به اسرائیل وارد کرد یکی از درون  که حلقه های امنیتی آنها را در هم شکند و نیروهای مقاومت حصار پیچیده آنها را شکست و دیگری از برون بود که جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت به صورت هماهنگ عملیاتی را انجام دادند که در تاریخ رژیم صهیونیستی بی سابقه بود چون حمله پهپادی و موشک‌های بالستیک دوربرد با سوخت مایع و جامد از نقاط دوردست مرزهای این رژیم انجام شد و ایران با حملات ترکیبی مواضع این رژیم را در مناطق مختلف مورد هدف قرار داد.

او با اشاره به نامگذاری شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم گفت: باید از اقتصاد نفتی فاصله گرفت و امکانات کشور و  منابع بانک‌ها را به چرخه تولید اختصاص داد، زیرا جهش تولید و مشارکت مردم، به عنوان نقطه هدف در اقتصاد است.


نماینده مردم بهار و کبودراهنگ ادامه داد :مشارکت مردم یعنی مردم در اداره کشور نقش داشته باشند  بیش از 10 سال است که مقام معظم رهبری شعارهای سال را اقتصادی نامگذاری کردند و همانگونه که فرمودند یکی از مسائل اصلی کشور اقتصاد است و همه ما وظیفه داریم در این رابطه تلاش بیشتری داشته باشیم.

او گفت: مسئله اقتصاد یکی از دغدغه‌های مهم همه مسئولان نظام است، حل این مسئله در اولویت قرار داشته و دارد تا مردم در زندگی خود  مشکلات معیشتی نداشته باشند،


فتح الله توسلی در بخش دیگری از صحبت های خود  با بیان اینکه در حوزه زیرساخت پروژه مهمی در حال اجراست گفت: چهاربانده کردن مسیر راه همدان-بهار- گل تپه- علیصدر به عنوان یکی از مسیرهای استراتژیک و حادثه خیز و پرخطر غرب کشور و یکی از مطالبات چندین ساله بزرگ و مهم استان همدان بود که اکنون در حال  اجراست و برای تکمیل آن باید تامین اعتبار صورت گیرد.
توسلی با تاکید بر مدیران دستگاه های اجرایی مبنی بر تعیین نقشه راه و هدف گذاری برای مجموع خود گفت: مدیران گزارش دقیق از عملکرد و برنامه خود ارسال کنند تا ارائه گزارش ها دقیق تر باشد  و قطعا برنامه ریزی و جذب اعتبارات بهتری را در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه  بازگشت اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای، به خزانه پذیرفتنی نیست اظهار داشت: نقش مدیران شهرستانی در برنامه‌های توسعه و پیشرفت شهرستان باید بسیار پُررنگ و تأثیرگذار باشد و بی اطلاعی مدیران در خصوص اعتبارات و اولویت‌های شهرستان به هیچ عنوان پذیرفته نیست.
وی با یبان اینکه استان همدان به ویژه حوزه انتخابیه ظرفیت بالایی در صنایع تبدیلی دارد، افزود: اقلیم شهرستان های بهار و کبودراهنگ کشاورزی است اما به علت تغییر اقلیم و خشکسالی محیط جدیدی ایجاد شده که این شرایط را برای ما سخت تر کرده است و باید فکری برای صنایع تبدیلی شود.
توسلی با انتقاد از عملکرد بانک ها مطرح کرد: عملکردبرخی از بانک ها حقیقتاً در بخش تسهیلات تکلیفی و اشتغال و سرمایه گذاری قابل قبول نیست و مردم ناراضی هستند و باید بر عملکرد بانک ها نظارت شود.
همچنین نماینده مردم شریف بهار و کبودراهنگ در مجلس از حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری  و از تلاش های برگزارکنندگان انتخابات قدردانی کرد و گفت:ما منتخبان مردم با  وحدت کلمه و با هماهنگی دیگر نمایندگان مردم استان، یک صدا پیگیر حل مشکلات حوزه انتخابیه خود و سایر استان خواهیم بود و از نظریات کارشناسی مردم استفاده خواهیم کرد تا با کمک هم مشکلات را شناسایی و پیگیر حل این مشکلات باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در ارومیه
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی حوزه صنایع معدنی و صنعت
  • ضرورت حركت از اقتصاد نفتی به سمت چرخه تولید
  • امضای ۱۱.۵ میلیارد دلار قرارداد نفتی در سکوت رسانه‌ای