Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@05:49:12 GMT

کاخ سفید: سفیر آمریکا به مسکو برمی گردد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۷۱۹۲

کاخ سفید: سفیر آمریکا به مسکو برمی گردد

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که جان سالیوان سفیر آمریکا در روسیه به زودی به مسکو باز خواهد گشت.

جن ساکی گفت: سالیوان قطعا پس از دیدار با خانواده خود و مسئولان دولت آمریکا، به مسکو باز خواهد گشت.

جان سالیوان امروز و به دنبال تشدید تنش میان واشنگتن و مسکو، روسیه را ترک کرد و به آمریکا رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفته بود که مشورت با مسئولان دولتی در مورد شرایط کنونی روابط دو جانبه مهم است.

سخنگوی کاخ سفید نسبت به برنامه سالیوان برای دیدار با جوبایدن رئیس جمهور آمریکا ابراز بی اطلاعی کرد.

این تحولات، به دنبال تشدید تنش در روابط روسیه و آمریکا به ویژه پس از اقدام دولت بایدن در اعمال تحریم‌های گسترده علیه روسیه در پانزدهم ماه جاری رخ داده است.

روسیه در پاسخ به اقدامات خصمانه آمریکا، ۱۰ دیپلمات این کشور را اخراج و برخی از مسئولان آن را تحریم کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سفیر آمریکا جان سالیوان جن ساکی روابط روسیه با آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۷۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنش در روابط پاریس - باکو

  وزارت خارجه فرانسه بامداد دیروز از فراخوانده شدن «آنه بویلون» سفیر این کشور در باکو برای انجام مشورت‌هایی خبر‌داد.این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت که سفیر فرانسه در جمهوری آذربایجان به دلیل تداوم اقدامات باکو که به روابط دوجانبه آسیب زده، برای انجام مشورت‌هایی فراخوانده شده است.به نوشته وبگاه«فرانس۲۴»، دراین بیانیه آمده است که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با سفیر این کشور بعد از بازگشت به پاریس، دیدار و گفت‌وگو کرده است.وزارت خارجه فرانسه توضیح داد که ماکرون در دیدار با بویلون گفت که از اقدامات باکو متاسف است و ابراز تمایل کرده که جمهوری آذربایجان در مورد نیات خود شفاف‌سازی‌کند.طبق این گزارش، این بیانیه می‌افزاید که فرانسه بر حمایت خود از عادی‌سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان با رعایت قوانین بین‌المللی و تمامیت ارضی دو کشور تاکید می‌کند.وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای در واکنش به اقدام فرانسه که سفیر خود را از پایتخت این کشور فراخوانده، پاریس را به اقدامات ضدباکو متهم کرد.«طرف آذربایجانی بارها به فرانسه گفته که صحبت با زبان تهدید و فشار نتیجه‌ای نخواهد داشت و باردیگر اعلام می‌کند که تمام اقدامات لازم را برای حفاظت از منافع ملی خود انجام خواهد داد»، این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، آیخان حاجی‌زاده است که چهارشنبه در قالب یک بیانیه به اقدام فرانسه که سفیر خود را از باکو فراخواند، اعتراض کرد. باکو در بیانیه خود فرانسه را به اقدامات آشکار و صریح ضدآذربایجانی بعد از جنگ قره‌باغ در سال ۲۰۲۰ متهم کرده و گفته اقدامات فرانسه در سه سال و نیم گذشته تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان براساس حاکمیت و تمامیت ارضی را به طور جدی زیر سؤال برده و باعث تشدید اوضاع شده است.به گفته باکو، «ابتکارات فرانسه علیه جمهوری آذربایجان در اسناد و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و دیگر بسترهای بین‌المللی ثابت کرده که ادعای این کشور مبنی بر این که میانجی بی‌طرف است، کاملا بی‌اساس است».
وزارت خارجه فرانسه بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت که سفیر خود در جمهوری آذربایجان را به دلیل تداوم اقدامات باکو که به روابط دوجانبه آسیب زده، برای انجام مشورت‌ فراخوانده است.پاریس همچنین اعلام کرد که بر حمایت از عادی‌سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان با رعایت قوانین بین‌المللی و تمامیت ارضی دو کشور تاکید می‌کند.

دیگر خبرها

  • غرب واقعیت تعمیق دوستی باکو با مسکو و تهران را نمی بیند/ جمهوری آذربایجان هر روز به روسیه نزدیک تر می شود
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران
  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت آمریکا از اوکراین
  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو
  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت مشابه آمریکا از اوکراین