Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-20@01:43:10 GMT

وزارت کشور موجب کشته شدن جمعی از هموطنان شد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۷۸۴۵

آفتاب‌‌نیوز :

نشست فعالان سیاسی و حزبی به رسم هرساله با حسن روحانی، رئیس جمهور با حضور جمع محدودی از فعالان این حوزه با توجه به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

آذر منصوری، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران و قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با اشاره به این نشست، گفت: اعضای حاضر در جلسه رئیس جمهور با فعالان حزبی و سیاسی، نقطه نظرات خود را بیان کردند و روحانی نیز در پاسخ، گزارش مفصلی از موانع و مشکلات پیش رو و همچنین عملکرد دولت ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه، آقایان نبوی، مرعشی، عطریانفر، محمدرضا جلایی‌پور، آل اسحاق، خانم ساعی و چند تن دیگر از فعالان سیاسی حضور داشتند.

گزیده ای از اظهارات آذر منصوری را در ادامه می خوانید:

آنچه من در این جلسه به آن اشاره کردم، هم نقاط قوت دولت بود و هم نقاط ضعف دولت و تاکید بر اینکه در فرصت باقی مانده، رئیس جمهور باید ضمن پذیرش نقدها از عملکرد دولت دفاع و آن را به شکل جدی در منظر افکار عمومی مطرح کند.

تاکید من بر این بود که اتخاذ سیاست تاسیس و حفظ برجام از نقاط قوت و هوشمندی دولت بوده و دولت باید تلاش کند تا پروژه رفع تحریم‌ها را با حمایت‌هایی که رهبری داشته به سرانجام برساند. چرا که سایه شوم این تحریم‌ها بر سفره‌های مردم اثر گذاشته و این تحریم‌ها باید از سر کشور و مردمی که از فشار ناشی از تحریم در رنج مضاعف به سر می‌برند، برداشته شود.

وزارت کشور با نوع عملکرد خود، موجب بی‌اعتمادی و برانگیختن اعتراضاتی از جانب جامعه شد. عملکرد وزارت کشور در اعتراضات آبان ۹۸و دی ماه ۹۶ که موجب کشته شدن جمعی از هموطنان ما شد، نکته دیگری بود که به عنوان نقد این وزارتخانه مطرح شد. پس از این اعتراضات، متاسفانه همچنان شاهد پرونده‌های مفتوح و احکام در حال اجرا هستیم و البته، خساراتی که هنوز جبران نشده است. اگر چنانچه این وزارتخانه، عملکرد بهتری داشت، قطعا با خسارات کمتری مواجهه با این اعتراضات شاهد بودیم.

نقد دیگر این بود که اگر واقعا، عملکرد دولت قابل دفاع است، چرا اعضای کابینه در کنار ضعف اطلاع‌رسانی که وجود دارد در دفاع از این عملکرد دچار لکنت هستند؟ قاعدتا همین امر باعث شده تا سیل همه نقدها و نقطه کانونی انتقادات، شخص روحانی باشد.

نقد دیگر اینکه، ما به عنوان یکی از جریان‌های سیاسی فعال در این دوره، مشارکت فعال داشتیم اما متاسفانه در این دوره از انتخابات شوراها، هیئت‌های اجرایی به دلایل عمدتا سیاسی، بسیاری از اصلاح‌طلبان را در تهران و برخی از استان‌ها رد صلاحیت کردند. اگر که به واقع، مشارکت حداکثری در این انتخابات مهم بوده و منظور و مراد حاکمیت است، انتخابات شوراها نیز می‌تواند نقش مهمی در این مشارکت ایفا کند. اما عملکرد هیئات اجرایی با این نوع نگاه نسبت به تائید یا ردصلاحیت کاندیداها به نظر می‌رسد که با این رویکرد در تعارض قرار دارد.

از طرف دیگر، پاندمی کرونا و پایداری موج چهارمی که آثار آن را در قرمز شدن وضعیت بسیاری از شهرها در ایران می‌بینیم در میزان مشارکت مردم اثر منفی خواهد داشت. پیشنهاد نخست اینکه، وزارت کشور یا صندوق‌های اخذ رای را افزایش داده و یا تعداد روزهای رای‌گیری را افزایش دهد. پیشنهاد مشخص من، این بود که درصورت تداوم وضعیت پاندمی با در اولویت قراردادن حفظ سلامت و جان مردم و همچنین تسریع در واکسیناسیون، زمان برگزاری انتخابات خردادماه توسط دولت به تعویق بیفتد.

در ادامه، مرعشی پیشنهاداتی را در ارتباط با وضعیت تحریم‌ها مطرح کرد. آنگونه که پیش بینی می‌شود، ظاهرا بنا نیست که تحریم‌ها در این دولت برداشته شود اما، دولت روحانی راهی را هموار کرده تا از ظرفیت برجام و پروژه رفع تحریم برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور در آینده استفاده شود. چرا که میزان ذخایر نفت در کشور، سقفی داشته و زمان رویکرد اقتصاد نفتی نیز باید سقفی داشته باشد.

همچنین، جلایی‌پور نیز بر ضرورت اعمال قرنطینه‌های سختگیرانه در هفته‌های پیش رو تاکید کرده و نگرانی‌های خود را در این ارتباط مطرح کرد. ضمن اینکه بر تامین واکسیناسیون رایگان برای گروه‌های آسیب‌پذیر که به مانند همه کشورهای دنیا از وظایف دولت‌ها بوده نیز تصریح شد.

عطریانفر نیز در رابطه با این مسئله که روحانی برای ایفای نقش خود در فردای پساانتخابات و رها نکردن صحنه چه مسائلی را مدنظر قرار دهد، سخنانی را مطرح کرد.

منبع: امتداد

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آذر منصوری وزارت کشور حسن روحانی وزارت کشور تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۷۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد ۶ درصدی را تجربه کرد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با بیان اینکه مشارکت مردم و تحول در تعامل دولت و تولیدکنندگان لازمه تحقق جهش تولید است گفت: اقتصاد کشور رشد نزدیک به  ۶ درصدی دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دامغان، داود منظور امشب در نشست با فعالان اقتصادی و سرمایه گذاری شهرستان دامغان که با حضور نماینده مجلس و فرماندار این شهرستان در محل سالن جلسات مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه دامغان برگزار شد با اشاره به نام سال که نشان دهنده جایگاه تولید در اقتدار و آینده کشور است، اظهار داشت: باید بررسی شود چه کنیم که امسال جهش تولید محقق شود و مهمتر از آن چه کنیم که مشارکت مردم این جهش تولید را رقم بزند، طبیعتاً سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی غیر دولتی باید در این مسیر بیشترین نقش را ایفا کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: پشتیبانی نظام بانکی و ارزی، تسهیل گری وزارتخانه‌ها، تسهیل در فرآیندهای نظام اداری برای تولید‌کنندگان، استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، افزایش میزان نقش دانش در تولید با توجه به دانش بنیان‌ها نیز از جمله مهمترین وظایف دولت در تحقق این مهم است.

منظور گفت: فعالان عرصه تولید و سرمایه‌گذاری بهترین مشاوران دولت در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: شما فعالان عرصه تولید و سرمایه‌گذاری بهترین مشاوران دولت در تحقق این اهداف هستید، افق کار و این تحول را برای خلق حماسه‌ای اقتصادی که جهش تولید را ایجاد کند، شما بهتر از هرگروهی می‌توانید هدایت کنید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: اینجانب در سفر به همه استان‌ها و شهرستان‌ها نشست با فعالان اقتصاد و تولید و آشنایی از نزدیک با مسائل دغدغه‌ها و مشکلات آنها را در رئوس برنامه‌های خود قرار داده‌ام؛ به واقع نقش ما و شما مکمل یکدیگر است و با این تعامل سازنده یک مشارکت عمومی و خصوصی شکل می‌گیرد، نتیجه این همفکری، همراهی و همکاری علی رغم همه فشارهای دشمنان، تحریم‌ها و محدودیت های موجود ان‌شاالله به جهش تولید تبدیل خواهد شد.

منظور با اشاره به توفیقات دولت سیزدهم در عرصه زیربنای اقتصادی و رشد قریب به 6 درصدی اقتصاد کشورمان در سال 1402 با وجود همه تحریم‌ها و فشارها، گفت: رشد اقتصادی عربستان در سال گذشته  1.7، در پاکستان 1 درصد و عراق منفی بوده،کشورهایی مثل عربستان که نه تنها با تحریم روبرو نیستند بلکه به آنها کمک می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به بخشی از سفر امروز خود به دامغان و افتتاح کارخانه بزرگ فروسیلیس در این شهرستان، افزود: کارخانه فروآلیاژپارس نمونه ارزشمند و مهمی است که به جای صادرات مواد خام معدنی برای کشور تولید ارزش افزوده و ثروت می‌کند و ارزآور است؛ اینکه از خام‌فروشی به سمت صنایع تبدیلی اشتغالزا و ارزآور و از تولید سنتی به سمت استفاده از توان علمی و دانش بنیان‌ها پیش می‌رویم، گامی مهم در زمینه جهش تولید است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: وقتی به لطف دلاورمردان کشورمان و فناوری بومی موشک هایپرسونیک و کروز قدرتمند تولید می‌شود و گنبد آهنین را روی سر صهیونیست‌ها خراب کند حاصل همین نگاه و تفکر است و باید در حوزه‌های دیگر همچون کشاورزی ارگانیک مبتنی بر دانش روز ، سیستم‌های نوین آبیاری، معادن و فرآوری محصولات آن ، صنایع دارویی و هسته‌ای و نانو و دیگر حوزه‌ها بیش از پیش به‌کار گرفته شود.

انتهای پیام/362/

دیگر خبرها

  • درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها
  • عملیات وعده صادق موجب به رخ کشیده شدن اقتدار و انسجام جمهوری اسلامی ایران شد
  • یک بمب افکن روسی اوکراین را بمباران کرد و سرنگون شد
  • منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد ۶ درصدی را تجربه کرد
  • عکس/ دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • واکنش واعظی به ادعای مقام دولت رئیسی علیه روحانی
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • ببینید | معاون دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا: در عملیات تنبیهی دنبال کشته‌‌گرفتن نبودیم