Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-16@04:31:10 GMT

چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کم واریز شد؟

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۸۰۴۶

چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کم واریز شد؟

رویداد۲۴  واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی براساس جدول زمان‌بندی حروف الفبا از روز ۲۰ فروردین آغاز شده و در چند روز اخیر آخرین گروه از بازنشستگان حقوق خود را دریافت کردند، اما آنچه که مسئولان وعده دادند نشد.

از این ماه باید دو نوع افزایش روی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعمال می‌شد. یعنی حقوق این گروه از بازنشستگان هم باید ۳۹ درصد افزایش سالانه داشته باشد و هم طرح متناسب‌سازی با حقوق بازنشستگان کشوری اعمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اظهارات سالاری، رئیس سازمان تامین اجتماعی با اعمال هر دو افزایش، حداقل حقوق یک بازنشسته‌ حداقل‌بگیری که ۳۰ سال خدمت کرده، با داشتن همسر و دو فرزند چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

سخنگوی دولت نیز این اظهارات سالاری را تایید کرده، این در حالی است که فقط با اعمال ۳۹ درصد افزایش سالانه، حداقل حقوق به ۴٫۳ میلیون تومان می‌رسد پس افزایش از محل متناسب‌سازی چه شد؟

بیشتر بخوانید: یک نکته مهم در مورد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

اما آنطور که از دریافتی‌های بازنشستگان طی روزهای اخیر برمی‌آید یکی از از این دو نوع افزایش انجام نشده است. اولین واریزی‌ها به نحوی بود که بازنشستگان و فعالان این حوزه متعجب و معترض کرد.

اشکالات واریزی‌ها و احکام جدید تا حدی بود که سازمان تامین اجتماعی دستور بازبینی داد و سپس اعلام کرد که در محاسبات متناسب‌سازی برای کسانی که حداقل‌بگیر نیستند نرم‌افزار دچار ایراداتی شده که مستلزم اصلاح فنی و نرم‌افزاری است.

اما سازمان تامین اجتماعی همچنان روی این موضوع پافشاری می‌کند که حداقل حقوق‌ها تغییری نمی‌کند و فقط حقوق بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر در اردیبهشت افزایش می‌یابد و مابه‌التفاوت آن را در ماه بعد می‌گیرند.

منبع: تجارت نیوز لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۸۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ نرخ حق بیمه درمان کارمندان، کارگران و بازنشستگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد مخبر، نرخ حق بیمه درمان کارمندان، کارگران و بازنشستگان را به وزارتخانه‌های بهداشت و درمان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه، ابلاغ کرد.

بر این اساس، نرخ حق بیمه درمان افراد با پوشش سازمان تأمین اجتماعی، مطابق قانون تأمین اجتماعی اخذ می‌شود.   همچنین، نرخ حق بیمه خانواده‌ کارکنان کشوری و لشکری، اعم از شاغل، بازنشسته، مستمری‌بگیر و وظیفه‌بگیر (شامل سرپرست خانوار، همسر و فرندان مشمول یارانه) و کارکنان دستگاه‌های دولتی، اجرایی، عمومی و استفاده‌کننده از بودجه عمومی و بازنشستگان با پوشش صندوق بازنشستگی کشوری، ۷ درصد و به این شرح است:   ۲ درصد از حقوق بیمه شده شاغل (سهم بیمه شونده) که برای بازنشستگان ۱.۷ درصد است.   سهم دستگاه اجرایی، ۲ درصد   بقیه سهم دولت از محل اعتبارات مندرج در قانون بودجه   همچنین سهم حق بیمه درمان خانواده‌های کارکنان دستگاه‌های کشوری که از بودجه عمومی دولت استفاده نمی‌کنند (حقوق آنان از خزانه دولت نیست)، ۲ درصد حقوق و سهم دستگاه اجرایی مربوطه ۵ درصد است.   سهم حق بیمه بازنشستگان از سایر صندوق‌های بازنشستگی ۱.۷ درصد حقوق و سهم دستگاه اجرایی مربوطه ۵.۳ درصد است.   زوجین شاغل یا بازنشسته، هر دو مشمول کسر حق بیمه درمان از حقوق می‌شوند.   حق بیمه درمان سربازان وظیفه و خانواده درجه یک آنان، بر اساس سرانه مصوب است که یک پنجم آن از حقوق سرباز، کسر می‌شود و بقیه را دولت، تقبل می‌کند.   حق بیمه روستاییان، عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار تن، ۷ درصد است که ۱۰۰ درصد آن در بودجه سنواتی سازمان بیمه سلامت، لحاظ می‌شود.   حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد بدون پوشش بیمه) برای ساکنان شهر‌های بالای ۲۰ هزار تن برای دهک‌های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.   ۱۰۰ درصد حق بیمه همه بیماران با پوشش صندوق بیمه ایرانیان را که دارای بیماری‌های خاص و نادر باشند، دولت تأمین می‌کند؛ بیماری‌های مشمول این بند را شورای عالی بیمه سلامت، تعیین و ابلاغ می‌کند.   نرخ حق بیمه افراد با پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی، معادل ۷ درصد حقوق قانون کار تعیین می‌شود که ۱۰۰ درصد آن در بودجه سنواتی سازمان بیمه سلامت، تأمین می‌شود.   پوشش بیمه سلامت برای افراد خارجی مقیم داخل و پناهندگان مورد تأیید سازمان ملی مهاجرت (ذیل وزارت کشور) از محل منابع دولت، تأمین می‌شود.   تحصیل دانشجویان و طلاب خارجی نیز منوط به داشتن پوشش بیمه‌ای سلامت از سازمان‌های بیمه‌گر است و مراکز تحصیلی دارای طلبه یا دانشجوی خارجی، باید وضعیت بیمه‌ای آنان را هر ترم، استعلام کنند.

دیگر خبرها

  • دولت باید امسال 40 درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند
  • کارگر ایرانی ارزان‌ترین نیروی کار منطقه است
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش می‌یابد
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا می‌کند
  • اعمال افزایش نرخ کرایه‌ها حمل‌و‌نقل از ابتدای اردیبهشت‌ ماه
  • ابلاغ نرخ حق بیمه درمان کارمندان، کارگران و بازنشستگان
  • حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تعیین تکلیف شد
  • مزایای بازنشستگی تامین اجتماعی از زبان وکیل بیمه
  • اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به کجا رسید؟ | معیارهای تعیین حقوق بازنشستگان