Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دولت یازدهم و دوازهم با وجود تمامی مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه دشمنان، گام های بلندی را برای خدمت رسانی به ایثارگران برداشته و ظرفیت مناسبی برای اشتغال خانواده های شهدا و ایثارگران ایجاد کرده است.
بنا به دستور رییس جمهوری تا پایان سال جاری ۱۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد استخدام می‌شوند که این میزان جذب فرزندان ایثارگران در هیچ دولتی سابقه نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در آبان ماه سال ۹۹ با حضور سعید اوحدی معاون رییس جمهوری در قزوین تفاهم نامه تامین زمین برای یک هزار و ۵۰۰ جانباز و ساماندهی اشتغال یک هزار و ۱۰۰ ‌نفر از ایثارگران قزوینی منعقد شد.
به گفته مسوولان، خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران قشری ارزشمند برای مردم، نظام و انقلاب اسلامی هستند که خدمت به آنان برای همه افتخاری بزرگ و توفیقی الهی است.
استان قزوین سه هزار و ۶۶ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد، ۵۴۲ شهید از سپاه، ۹۴۰ شهید از ارتش، ۱۰۸ شهید از نیروی انتظامی، ۱۹ شهید از جهاد، هزار و ۳۵۷ شهید از بسیج و ۲۰ شهید انقلابی هستند.
همچنین استان قزوین ۶۷۱ آزاده، هفت هزار و ۲۶۸ جانباز، یک هزار و ۸۷۴ والدین در قید حیات شهدا، ۷۸۴ همسر شهید، هزار و ۸۵۷ فرزند شهید و ۱۸ شهید جاویدالاثر مدافع حرم دارد.

افتتاح بزرگترین مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی قزوین در دولت تدبیر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین گفت: ساخت مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی شهید رجایی قزوین به مساحت چهار و نیم هکتار و زیربنای هفت هزار و ۲۰۰ متر مربع از سال ۸۸ کلید خورده بود و به دلیل کمبود اعتبارات در سال ۹۹ به بهره برداری رسید.
غلامرضا حقایق پور افزود: یکی از رویکردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران فراهم کردن زیرساخت های مناسب درمانی، فرهنگی، ورزشی و تفریحی برای جامعه ایثارگران است و در این راستا در سال های گذشته احداث مجمتع توانبخشی بنیاد شهید و امورایثارگران قزوین در دستور کار قرار گرفت.  
وی اعتبار ساخت این پروژه را ۲۳ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: برای ساخت این مجتمع ۵۰ درصد اعتبار ملی و ۵۰ درصد اعتبار استانی باید هزینه می شد که به دلیل کمبود اعتبارات سهم ملی بیش از قرار داده تعیین شده اختصاص یافت.
حقایق پور ادامه داد: مجتمع توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دو فاز تعریف شده و شامل بخش‌های مختلف سالن‌های ورزشی، استخر، کلینیک‌های تخصصی بینایی‌ سنجی، شنوایی ‌سنجی، مشاوره، مرکز آب درمانی، اورژانس، سالن همایش و هتلینگ است.

وی اضافه کرد: مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثارگران یکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی استان قزوین است که با بهره‌برداری از آن خدمات‌ موثری به عموم مردم به ویژه جامعه ایثارگران ارایه می‌شود.

انتشار و حمایت از چاپ ۱۹ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت قزوین
این مسوول با اشاره به ثبت و ضبط خاطرات شهدا و ایثارگران استان، خاطر نشان کرد: در دولت تدبیر و امید، ۳۹ هزار و یک صد و ۶۶ برگ سند شهدا و ایثارگران استان قزوین تنظیم و جمع‌آوری شده و همچنین سرگذشت و خاطرات یک هزار و ۳۲۲ نفر از والدین شهید استان قزوین با اجرای "طرح خاطره‌نگاری" ثبت و ضبط گردیده است.
حقایق پور ادامه داد:  طی این مدت، انتشار و حمایت از چاپ ۱۹ عنوان کتاب در حوزه‌ ایثار و شهادت صورت گرفته که این کتاب‌ها بیشتر در قالب خاطرات شهدا، هم‌رزمان و خانواده‌های آنان و وصایای این عزیزان بوده است.
وی اضافه کرد: همچنین در دولت تدبیر و امید، بیش از هفت هزار و ۸۲۲ جلد کتاب با موضوع ایثار و شهادت به مراکز آموزشی و فرهنگی به ویژه کتابخانه‌های استان قزوین اهدا شده است.
حقایق پور با بیان اینکه ما در سطح استان قزوین ۵۷ حسینیه شهید داریم که بیشترین متولیان آنها والدین شهدا هستند، افزود : در دولت تدبیر و امید، ۳۰ هزار برنامه در این حسینیه‌ها برگزار شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا یکی از اساسی‌ترین و پر رونق‌ترین ابزارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که بنیاد در برگزاری این یادواره‌ها توجه ویژه دارد.
وی افزود: طی این مدت، پنج هزار و ۷۵۵ یادواره شهدا و سه هزار و ۶۱۸ مراسم به مناسبت‌های مختلف با موضوع ایثار و شهادت با هماهنگی دستگاه‌های مربوط در سطح استان قزوین برگزار شده است.
حقایق پور ادامه داد: این یادواره‌ها با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، یادآوری جانفشانی‌ رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برپا می‌شود که در شرایط کرونایی به صورت مجازی در دستور کار قرار گرفته است.
این مسوول یاد آور شد: در دولت یازدهم و دوازدهم، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به ۲۵ هزار و ۹۶۰ دانشجو و چهار هزار و ۲۶۹ دانش‌آموز شاهد و ایثارگر در مدارس شاهد و آموزشگاه‌های طرح پراکنده با هدف تقویت بنیه‌ علمی، خدمات آموزشی ارایه کرده است.
وی اضافه کرد: همچنین ۳۸ هزار و ۶۲۱ اردوی زیارتی، سیاحتی و تفریحی به مشهد مقدس، قم، اردوگاه تفریحی کوثر، رامسر و اردبیل برای خانواده شهدا و ایثارگران استان قزوین برگزار شده است.

حقایق‌پور افزود: بنیاد استان قزوین در اردوهای زیارتی، سیاحتی و تفریحی، برنامه‌هایی در حوزه‌های مختلف آموزش، تربیتی، مذهبی، ورزشی و سلامت برای جامعه هدف برگزار می‌کند تا این اردوها برای آنها مفید و تاثیرگذار باشد.

۷۷ هزار و ۵۶۶ ایثارگر قزوین از برنامه های فرهنگی بهره مند شدند
مدبرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: در دولت تدبیر و امید،  ۷۷ هزار و ۵۶۶ نفر از ایثارگران از برنامه‌های درون و برون سازمانی و کلاس‌های هنری، فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی کانون فرهنگی شاهد استان قزوین بهره مند شدند.
وی با بیان اینکه یکی از وظایف بنیاد، پر کردن اوقات فراغت جامعه هدف و شناسایی استعدادهای فرهنگی آنان در حوزه‌های مختلف هنری و قرآنی است، افزود: در این راستا، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در کانون فرهنگی شاهد، برنامه‌های مختلفی را برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر برگزار می‌کند.
حقایق پور اضافه کرد: همچنین طی این مدت، ۵۲۰ عنوان تابلوهای ترویجی در سطح شهرها و روستاهای استان قزوین با نصب ۲۳ هزار و ۷۳۰ تابلو و بنر جهت تصاویر شهدا ساماندهی شده است.
وی  افزود: از جمله کارهای مهم در بنیاد استان قزوین شناسنامه‌دار کردن تابلوهای شهدا است که به صورت ابتکاری در استان انجام شد و مشخصات و عکس شهدا در تابلوها نصب گردید.
این مسوول تصریح کرد: همچنین نامگذاری هزار و ۴۲۲ مورد ساختمان، خیابان، کوچه، کلاس درس و پل به نام شهدای استان از دیگر عملکردهای این اداره کل در طول این دولت بوده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوبن گفت: جذب ۴۸ نیروی جدید از جامعه ایثارگران و شناسایی و زیر پوشش قرار دادن ۳۴۶ نخبه شاهد و ایثارگر از دیگر اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید است.

مناسب سازی مسکن ۳۵۲ ایثارگر قزوین در دولت یازدهم و دوازدهم  
وی به مناسب سازی مسکن ایثارگران اشاره کرد و گفت: طی این مدت برای ۳۵۲ ایثارگر،  مناسب سازی مسکن با چهار میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال اعتبار انجام شده است.  

این مسوول گفت: همچنین در دولت تدبیر و امید، موزه شهدای قزوین که از منحصرترین موزه‌های کشور است با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، بازسازی و تکمیل شد.
حقایق‌پور افزود: این موزه در سالن سرپوشیده به مساحت ۳۰۰ متر در فضای استاندارد، مدرن و زیبا قرار دارد و ظرفیت نمایش ۵۰۰ اثر شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس استان قزوین را در خود جای داده است.
وی گفت: از ساخت استخر شاهد قزوین بیش از ۳۰ سال می‌گذشت که در دولت تدبیر و امید با هفت میلیارد ریال، تعمیر و بازسازی شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

پرداخت یک هزار و ۷۷ میلیارد ریال وام اشتغال و کارآفرینی به ایثارگران قزوینی

معاون تعاون و اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: یکی از مهمترین دغدغه های دولت، بحث اشتغال جامعه ایثارگری بوده که در طول هشت سال گذشته،  حدود یک هزار و ۷۷ میلیارد ریال وام اشتغال و کارآفرینی به جامعه ایثارگر استان پرداخت شد.

محمد رضا شکوهی با بیان اینکه امروز اشتغال‌ از مهمترین دغدغه‌های جوانان است، گفت: مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز برای رفع مشکلات اشتغال جامعه ایثارگران از راهکارهای مختلفی بهره می‌گیرند که معرفی افراد جویای کار به دستگاه‌های اجرایی از جمله آنها است.
وی اظهار داشت: ظرفیت ویژه ای برای این کار در نظر گرفته شده ‌و براساس مواد قانون جامع،  سهمیه ای برای جانبازان بالای ۲۵ درصد و فرزندان شهدا تخصیص یافته و سهمیه پنج درصدی برای جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان دارای ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه در نظر گرفته شده است.
شکوهی تصریح کرد: همچنین سهمیه استخدام ایثارگران طبق بند ج ماده ۸۸ تکلیفی است که دولت در قبال فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد دارد و خوشبختانه امسال در دولت، دستور استخدام ۱۲ هزار نفر صادر شده است.
این مسوول اضافه کرد:همچنین یک هزار و ۱۰۰ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران استان تا پایان برنامه ششم توسعه صاحب شغل می‌شوند.
شکوهی با اشاره به پرداخت وام‌های تبصره‌ای به خانواده‌های شاهد و ایثارگران برای رفع مشکل مسکن، افزود: این وام‌ها براساس اعتبارات تخصیص یافته به خانواده‌های شاهد و ایثارگر براساس اولویت‌های اعلام شده، پرداخت می‌شود.
وی افزود: بر اساس سهمیه بنیاد شهید و امور ایثارگران، بانک‌های عامل موظفند سالانه یک هزار و ۱۰۰ مورد تسهیلات ساخت و خرید مسکن در سطح استان به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان پرداخت کنند که تنها ۶۰ درصد از این میزان محقق می شود.
شکوهی ادامه داد: در دولت یازدهم و دوازدهم چهار هزار و ۵۲ نفر از جامعه ایثارگران،  تسهیلات مسکن را با کارمزد چهار درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله دریافت کردند.

یک هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به ایثارگران استان واگذار می شود
به گفته وی، در دولت تدبیر و امید با انعقاد تفاهم نامه بنیاد با استانداری در آبان ماه سال ۹۹‌ مقرر شده یک هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به ایثارگران واگذار شود.
شکوهی خاطر نشان کرد: در طرح واگذاری زمین به ایثارگران استان چهار گروه شامل همسر شهید، فرزند شهید، جانباز بالای ۲۵ درصد و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد که تاکنون از تسهیلات زمین و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده نکرده‌اند و فرم جیم این افراد در اداره کل راه و شهرسازی استان سبز باشد می‌توانند از این طرح بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه پیگیری و ثبت بیمه عمر و حوادث غیرمترقبه برای جامعه هدف، یکی از مفیدترین و موثرترین اقدامات بنیاد است، افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم ۶۰ هزار و ۹۵۲ نفر از والدین، همسران و فرزندان شهدا و جانبازان استان زیر پوشش بیمه‌ عمر و حوادث و همچنین ۷۶ هزار و ۹۱۸ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان زیر پوشش بیمه حوادث غیرمترقبه قرار گرفتند.
معاون تعاون و اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: در این دولت، مطالبات ۶۶۱ نفر از آزادگان استان قزوین که از سال های گذشته باقی مانده بود به میزان ۳۹۷ میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی با اشاره به پرداخت وام قرض الحسنه شاهد و ایثارگران صندوق شاهد با هدف خوداتکایی و کمک اقتصادی به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، افزود: در این مدت این صندوق به ۱۴ هزار و ۵۵۶ نفر از ایثارگران استان یک هزار و ۴۲۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.  

۲۵۹ هزار و ۲۰۰ ایثارگر قزوینی از مزایای بیمه بهره مند شدند 
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: در دولت تدبیر و امید ۲۵۹ هزار و ۲۰۰ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران استان از خدمات بیمه پایه و تکمیلی بهره مند شدند.  
مسعود بخارایی، توجه جدی به مشکلات ایثارگران از جمله مسایل درمانی را از اولویت‌های دولت دانست و افزود: همه ساله نزدیک به ۳۲ هزار و ۴۰۰ نفر از خدمات بیمه پایه و تکمیلی بهره‌مند می‌شوند.
وی با بیان اینکه مراکز درمانی طرف قرارداد بنیاد در هشت سال گذشته از ۱۰۰ مورد به ۲۶۷ مرکز درمانی در سطح استان رسید، اظهار داشت: بنیاد شهید استان قزوین با مراکز درمانی شامل آزمایشگاه و رادیولوژی، داروخانه، درمانگاه و مطب‌های شبانه‌روزی، دندانپزشکی،  مراکز پاراکلینیک و شبکه اورژانس درمانی با هدف ارایه‌ خدمات بهداشت و درمان به جامعه ایثارگران قرارداد منعقد کرده است.
بخارایی اضافه کرد: جامعه ایثارگران شامل جانبازان و خانواده‌های آنها، همسران، فرزندان و والدین شهدای استان قزوین می‌توانند با مراجعه روزانه و شبانه‌ به مراکز پزشکی طرف قرارداد بنیاد استان، خدمات مورد نیاز خود را در حوزه‌ درمان و بهداشت دریافت کنند.
وی تصریح کرد: همچنین در دولت تدبیر و امید، هفت و نیم میلیارد ریال جهت هزینه های دارو و تجهیزات پزشکی جامعه‌ هدف پرداخت شده است.

۱۲ هزار و ۴۲۸ ایثارگر قزوینی در طرح پایش سلامت شرکت کردند

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین گفت: در دولت تدبیر و امید ۱۲ هزار و ۴۲۸ ایثارگر قزوینی در طرح پایش سلامت شرکت کردند.
بخارایی اجرای طرح پایش سلامت را از رویکردهای اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان دانست و افزود: اجرای این طرح با هدف افزایش سطح درمان و بهداشت، کاهش هزینه‌های درمانی جامعه هدف، تشخیص زود هنگام بیماری‌ها، پیشگیری از هزینه‌های درمان، کمک به بهبود سلامت و کاهش مشکلات و دغدغه‌های درمانی جامعه ایثارگران انجام می شود.   
وی اظهار داشت: والدین شهدا، همسران شهدا و جانبازان نخاعی، شیمیایی، اعصاب و روان با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت زیر پوشش این طرح هستند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین به تشکیل کمیسیون پزشکی جانبازان در دولت یازدهم و دوازدهم اشاره کرد و افزود: ۲۲۶ کمیسیون برای ۱۰ هزار و ۲۶۴ نفر از ایثارگران قزوینی با هدف افزایش درصد جانبازی آنها تشکیل شده و درخواست های جانبازان استان را مورد بررسی قرار داده است.
وی با بیان اینکه تعیین وضعیت افزایش درصد جانبازان استان قزوین از مهمترین اهداف برگزاری کمیسیون پزشکی است، افزود: جانبازانی که تقاضای افزایش درصد دارند با مراجعه به بنیاد و ارایه‌ مدارک مربوط در این کمیسیون شرکت می‌کنند.
بخارایی با اشاره به اینکه در این کمیسیون میزان عارضه جانبازی، جانبازی بر اثر تیر، ترکش و مین مورد بررسی قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد: در این کمیسیون از پزشکان و متخصصان شیمیایی، اعصاب و روان، گوش و حلق و بینی، پوست، داخلی، پزشک عمومی، جراحی عمومی و جراحی مغز و اعصاب حضور دارند و برای رسیدگی به درخواست های جامعه هدف اقدام می کنند.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران گزارش تدبیر و امید شهید شهدا استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران گزارش تدبیر و امید شهید بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران گزارش تدبیر و امید شهید شهدا استان قزوین اخبار کنکور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران دولت یازدهم و دوازدهم شهدا و ایثارگران استان دولت تدبیر و امید ایثارگران قزوین جامعه ایثارگران شهدا و جانبازان بهداشت و درمان شاهد و ایثارگر فرزندان شهدا جامعه ایثارگر بهره مند شدند ایثار و شهادت خانواده شهدا میلیارد ریال سطح استان طی این مدت جامعه هدف حقایق پور یک هزار اداره کل زیر پوشش هشت سال ۱۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۸۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران طی حکمی امیرحسین دانش کهن را به سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز منصوب کرد. متن این حکم به شرح ذیل است:

جناب آقای امیرحسین دانش کهن

سلام علیکم

نظر به مراتب شایستگی، توانمندی، تخصص و تجارب جنابعالی، به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز منصوب می‌نمایم.

در این راستا انتظار می‌رود با بهره مندی از ظرفیت‌های تخصصی موجود در بنیاد و نیز همراهی و همدلی همکاران خدوم آن اداره کل، در چارچوب سیاست‌های کلی نظام در امور ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و قوانین مرتبط، ضمن تکریم ایثارگران و پاسداری از شأن و منزلت آنان، زمینه تحقق اعتلای معرفت دینی، ترویج و تعمیق ارزش‌ها را در استان فراهم نمائید.

از درگاه احدیت توفیقات شما را در انجام وظایف محوله مسالت می‌نماید.

کد خبر 6084189

دیگر خبرها

  • قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • نشست هم‌اندیشی‌ تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد
  • افزایش حقوق ایثارگران و خانواده شهدا
  • انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید استان البرز
  • جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیرو‌های مسلح
  • سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز منصوب شد