Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اصفهان با بیان اینکه به زودی تفاهم‌نامه‌ای بین اصفهان و سمرقند امضا و تبدیل به قرارداد خواهرخواندگی می‌شود، برای میزبانی از برگزاری جلسه کمیته مشترک ازبکستان و تهران اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا قدرت الله نوروزی در دیداری آنلاین با شهردار سمرقند اظهار کرد: توصیف شهر سمرقند از زبان شهردار این شهر برای من بسیار جالب بود و قطعاً دیدن این شهر بسیار ارزشمند است که امیدوارم در فرصتی مناسب اتفاق افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اصفهان به عنوان شهری دارای قدمت طولانی که در سه دوره تاریخی پایتخت کشور ایران بوده امروز به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران و جهان شهرت دارد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: به لحاظ علمی و دانشگاهی در استان اصفهان بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو و پنج دانشگاه مادر و همچنین تعداد زیادی دانشگاه کوچک وجود دارد که اکثر آنها در شهر اصفهان واقع شده است.

وی با اشاره به پتانسیل‌های میراثی اصفهان ادامه داد: بهترین و مهم‌ترین آثار تاریخی از جمله پل خواجو، سی و سه پل، میدان نقش جهان، کاخ چهلستون و آثار متعدد دیگر که گردشگران زیادی علاقه‌مند به دیدن آنها هستند، در اصفهان قرار دارد و به لحاظ صنعتی نیز اکثر صنایع و کارخانجات بزرگ در حاشیه این شهر واقع شده است.

نوروزی تصریح کرد: در حوزه گردشگری میدان نقش جهان در اصفهان شباهت زیادی با میدان ریگستان در شهر سمرقند دارد از این رو علاقه مند هستیم شما نیز به اصفهان آمده و از این میدان با شهرت جهانی دیدن کنید.

وی با بیان اینکه اصفهان با ۱۳ شهر دیگر جهان قرارداد خواهرخواندگی دارد، گفت: با نهایی کردن خواهرخواندگی اصفهان با شهرهای سمرقند، حیدرآباد و یکی از شهرهای کشور پرتغال، تعداد خواهر خوانده‌های اصفهان به ۱۶ شهر می‌رسد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان و سمرقند نقاط مشترک بسیاری دارند، ادامه داد: هر دو شهر در امتداد تاریخ بشری حرکت کرده‌اند؛ سمرقند در دوره تیموریان و اصفهان در دوره صفویان خاطرات زیادی را به جا گذاشته‌اند که باید در فرصت مناسب تحلیل و بررسی شود.

وی با بیان اینکه اصفهان در ۱۰ سازمان جهانی عضویت دارد که یکی از مهم‌ترین آنها ICCN (میراث فرهنگی ناملموس) است، ادامه داد: اصفهان با ۲۰۰ رشته صنایع دستی به عضویت شهرهای خلاق صنایع دستی درآمده است.

نوروزی با تأکید بر اینکه اصفهان عضو شبکه شهرهای یادگیرنده شده و امسال کاندیداتوری شهرهای دوستدار کودک را نیز دریافت کرده است، گفت: این اتفاقات خوشایند اصفهان را در بین شهرهای ایران و حتی جهان برجسته کرده است.

وی با اشاره به محورهای همکاری مشترک بین شهرهای شیان، سمرقند و اصفهان گفت: این سه شهر از جهت ارتباط با جاده ابریشم می‌توانند با یکدیگر همکاری‌های خوبی داشته باشند، چرا که شیان چین خواهرخوانده مشترک اصفهان و سمرقند است و می‌توانیم در حوزه هنر وبینارهای مشترکی برگزار کرده و فعالیت‌های خود را اینگونه آغاز کنیم.

شهردار اصفهان دیگر نقطه مشترک اصفهان و سمرقند را عضویت در شبکه بین‌المللی ICCN دانست و گفت: این وجه اشتراک می‌تواند به ما کمک کند در زمینه تولید محتوای میراث فرهنگی ناملموس اقداماتی را انجام دهیم.

وی افزود: قرار است تفاهم‌نامه‌ای بین اصفهان و سمرقند امضا و تبدیل به قرارداد خواهرخواندگی شود، بنابراین آمادگی داریم تا ظرف یک هفته آینده تفاهم‌نامه را ارسال و هرچه زودتر خواهرخواندگی را برقرار کنیم که امیدواریم پیگیری‌های لازم هرچه زودتر انجام شود.

نوروزی تأکید کرد: بی‌شک این گفت و گو برای شهروندان اصفهانی و سمرقندی مفید است، از این رو تداوم آن را آرزو می‌کنیم.

وی برای میزبانی شهرداری اصفهان جهت برگزاری جلسه کمیته مشترک ازبکستان و تهران در این شهر جهانی اعلام آمادگی کرد و گفت: شهرداری اصفهان برای میزبانی از این رویداد آمادگی لازم را دارد.

اصفهان و سمرقند از مناسبات مشترک زیادی برخوردارند

«حمید نیرآبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند نیز در دیدار آنلاین شهردار اصفهان با شهردار سمرقند اظهار کرد: اصفهان و سمرقند از مناسبات مشترک زیادی برخوردار هستند که می‌توان آنها را تقویت کرد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه روابط دو کشور ایران و ازبکستان رو به گسترش بوده و اصفهان و سمرقند دارای مشترکات زیاد در زمینه امور بازرگانی نیز هستند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند اظهار امیدواری کرد: هفته آینده زمینه امضای یادداشت تفاهم نامه بین دو شهر اصفهان و سمرقند که نتیجه آن خواهرخواندگی این دو شهر است، فراهم شود.

کد خبر 488261

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهردار اصفهان قدرت الله نوروزی شهر خواهرخوانده های اصفهان کلانشهر تعامل جهانی شهرداری اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اصفهان و سمرقند شهردار اصفهان تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۸۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی بین سازمان فاوای شهرداری مشهد و بیمه سلامت

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از امضای تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی میان این سازمان و بیمه سلامت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، محمدرضا سمیعی در نشست مشترک با مدیرکل مرکز تحقیقات سازمان بیمه سلامت خراسان رضوی اظهار کرد: در این تفاهم‌نامه مشترک با مرکز تحقیقات سازمان بیمه سلامت علاوه بر متعهد شدن طرفین به همکاری در طراحی و اجرای برنامه‌های پژوهشی و آموزشی مشترک، بر طرح‌ریزی استفاده کاربردی از فناوری اطلاعات در تجمیع و تحلیل داده‌های مرتبط با سلامت تاکید شد.

وی اضافه کرد: در چهارچوب این تفاهم‌نامه سازمان فاوا شهرداری مشهد نیز در راستای ایفای نقش فناوری اطلاعات در حکمرانی مطلوب و اثر بخش، آمادگی خود را اعلام می‌کند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد اظهار کرد: در صورت تحقق اهداف پیش‌بینی شده حاصل از اجرای این تفاهم‌نامه، موضوعات در قالب پروژه‌های کلان تعریف شده است و در سطح ملی پیاده‌سازی و اجرا خواهد شد.

همچنین در این نشست محمد وجدانی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌رضوی، با اشاره به ضرورت تحلیل داده‌های سلامت جامعه برای اولویت دادن پیشگیری نسبت به درمان گفت: تحقق این امر را منحصر به بهره‌گیری از زیرساخت‌ها و کاربردهای فناوری اطلاعات می‌دانیم.

کد خبر 744068

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه راه‌اندازی سامانه ویژه ناشنوایان گلستان امضا شد
  • امضای تفاهم نامه راه اندازی و استقرار سامانه ارتباطی ناشنوایان با کمک خیر گنبدی
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با کتابخانه‌های عمومی مازندران
  • جشنواره «روستای دوستدار کتاب» در مازندران برگزار می شود
  • کمک علمی دانشگاه شیراز برای احیا تالاب‌ها
  • خیران فارسی پای کار توسعه سلامت
  • خیران فارس ۱۳۶ تفاهم نامه به ارزش ۵۴۳ میلیارد تومان منعقد کردند
  • خیران تأمین سلامت فارس در یک سال اخیر ۱۳۶ تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت پرستاری و مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی بین سازمان فاوای شهرداری مشهد و بیمه سلامت