Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@20:16:35 GMT

بخش عمده ای از نیازهای آبی میناب امسال برطرف می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۸۶۴۶

بخش عمده ای از نیازهای آبی میناب امسال برطرف می‌شود

امین قصمی سه شنبه شب در نشست با فرماندار و بخشداران شهرستان میناب اظهار داشت: یکی از مهمترین پروژه های در دست اجرا در این شهرستان تامین آب شهر میناب از منابع سطحی و تصفیه خانه سد سرنی است.

«سد سرنی متشکل از سه بخش سد، خط انتقال و تصفیه‌خانه است که تصفیه‌خانه این پروژه توانایی تصفیه ۲ مترمکعب آب درهر ثانیه را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی تصریح کرد: خط انتقال آب سد سرنی ظرفیت انتقال ۵۷۰ لیتر آب بر ثانیه را دارد و اجرای این طرح در راستای حفظ سفره های زیر زمینی و عمل به وعده هایی است که آبفا و استاندار هرمزگان قول اجرایی شدن آن را داده بودند که باعث کاهش برداشت آب از دشت میناب برای شرب می‌شود.

قصمی با بیان اینکه نیاز آبی میناب بیش از ۱۵ میلیون مترمکعب در سال است، ادامه داد: با تکمیل خط انتقال آب از تصفیه خانه سد سرنی تا مخازن این شهر، نیاز آبی مشترکان شهر میناب تا پایان امسال از منابع سطحی تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیاست شرکت آبفا هرمزگان تامین آب شهرستان میناب از طریق منابع سطحی و طرح های نمک زدایی است ، گفت: یکی از مناطق درگیر کم آبی در این شهرستان بخش سندرک است که پروژه انتقال آب از گرو به سندرک، تامین آب پایدار مناطق یاد شده را به دنبال خواهد داشت.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری می رسد.

 وی با اشاره به احداث آب شیرین کن کرگان افزود: با احداث این آب شیرین کن، شهرستان میناب به منابع متعدد تامین آب دسترسی خواهد داشت که کمک شایانی به بهبود وضعیت آب مناطق مختلف این شهرستان خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب هرمزگان گفت: باتوجه به وضعیت خشکسالی و بحران کم آبی، شیرین سازی آب دریا و افزایش ظرفیت منابع آبی ازطریق احداث آب شیرین کن‌ها می‌تواند بهترین اقدام برتاثیرگذاری منابع آبی پایدار استان داشته باشد.

در حال حاضر بیش از یکصد هزار مشترک تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب میناب قرار دارند.

شهرستان میناب در ۹۵ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده و دومین شهر بزرگ استان پس از مرکز می باشد.

برچسب‌ها میناب تصفیه خانه هرمزگان آبرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میناب تصفیه خانه هرمزگان میناب تصفیه خانه هرمزگان آبرسانی اخبار کنکور شهرستان میناب تصفیه خانه تامین آب سد سرنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۸۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، داود شایقی اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده و از محل منابع ملی و استانی، اعتبارات خوبی به استان جذب شد تا در سال جدید شاهد فعال شدن طرح‌های مهم استان در حوزه‌های زیربنای و عمرانی باشیم.
وی افزود: از مجموع اعتبارات جذب شده، پنج هزار و ۳۰ میلیارد ریال برای طرح‌های ملی استان از ردیف منابع ملی اختصاص یافت تا روند اجرایی این طرح‌های مهم و اساسی در حوزه راه‌آهن، تکمیل چهارخطه‌ها، مراکز بیمارستانی، مجتمع‌های آبرسانی و شبکه آبیاری و پروژه تالار شهر اردبیل سرعت اجرایی بیشتری بگیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: از این میزان ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل راه‌آهن اردبیل- میانه اختصاص یافت تا شاهد به سرانجام رسیدن این طرح ریلی عظیم در سال جدید باشیم.
شایقی افزود: برای تونل حیران ۴۹۰ میلیارد ریال، باند دوم مشگین‌شهر - سربند ۲۵۰ میلیارد ریال، باند دوم اردبیل - مشگین‌شهر ۲۱۰ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال، باند دوم کلور- درام ۲۳۰ میلیارد ریال و برای پروژه رضی - امیرکندی و گرمی - بیله‌سوار ۳۸۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.
وی گفت: تلاش بر این است تا با تخصیص این اعتبارات بخشی از بزرگراه‌های استان در سال جدید به بهره‌برداری برسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: با رصد دقیق جذب اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای در سال ۱۴۰۲ تلاش شد در هر ۲ حوزه تخصیص‌های مطلوب و مناسبی برای پروژه‌ها و طرح‌های استان اخذ و تامین شود.
وی با اشاره به محدودیت منابع مالی در کشور افزود: در روز‌های پایانی سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبارات هزینه‌ای و جاری دستگاه‌های اجرای جذب و معوقات کارکنان اعم از اضافه کار و سایر مزایا پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • مشکل آب روستای شعیب نبی شوشتر از زبان اهالی
  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی در دستورکار استانداری اصفهان
  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
  • تامین هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی
  • «چغازنبیل» بزرگترین اثر معماری شناخته شده از تمدن ایلام میانه
  • توضیحی درباره استشمام بو و طعم نامطبوع آب در بهبهان
  • رفع مشکل آب آشامیدنی شهر اردکان
  • تامین آب مورد نیاز کشاورزی و آبیاری فضایی سبز با پکیج‌های تصفیه فاضلاب
  • تلاش ها برای تامین آب پایدار جزیره قشم ادامه یابد
  • توقیف خودرو میلیاردی قاچاق در هرمزگان