Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@11:27:00 GMT

ثبت قیمت‌های عجیب برای هندوانه؛ هرگیلوگرم ۱۰هزار تومان

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۹۱۶۱

ثبت قیمت‌های عجیب برای هندوانه؛ هرگیلوگرم ۱۰هزار تومان

هندوانه در روز های اخیر قیمت های عجیبی را از خود به جای گذشته است به طوری که هر کیلوگرم از این محصول در تهران بر اساس مشاهدات میدانی۶ تا ۱۰ هزار تومان به فروش می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ادامه افزایش قیمت برخی از کالاهای مصرفی مردم در ماه رمضان و ناکامی دولت در تنظیم بازار این محصولات این بار نوبت هنداونه شد که قیمت آن افزایش یابد به طوری که بر اساس مشاهدات میدانی هر کیلوگرم از این محصول در تهران ۶ تا ۱۰ هزار تومان در مغازه ها به فروش می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هندوانه اما در میادین میوه و تره بار قیمت های منطقی تری دارد به طوری که نرخ  هرکیلوگرم از این محصول ۴۴۵۰ تومان به فروش می رسد و این محصول حتی توسط وانت های دوره گرد سطح شهر حدود ۴ تا ۵ هزار تومان عرضه می شود که البته کیفیت پایین تری دارد.   نرخ عمده فروشی هر کیلوگرم هندوانه در میدان مرکزی میوه و تره بار نیز بالا قیمت گذاری شده است به طوری که نرخ هر کیلوگرم از این محصول ۴ تا ۶ هزار تومان است.   قیمت گذاری ۱۰ هزار تومانی برای هر کیلوگرم هندوانه، نشان از عدم نظارت مناسب بر اصناف و خرده فروشی های سطح شهر دارد که به حال خود رها شده اند و کنترلی بر روی آنها صورت نمی گیرد و از نیاز مردم روزه دار در این ایام سوء استفاده می شود.   انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: کیلوگرم از این محصول هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۹۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد محمدی در بجنورد، اظهار داشت: تعیین نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ مناسب و معقول نیست. طبق آخرین نرخ تعیین شده شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی قیمت تعیین شده برای سال زراعی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ مبلغ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد که متاسفانه این امر مطابق انتظار پیش نرفت و در نهایت به نرخ فعلی رسید.

بیشتر بخوانید: دستورالعمل خرید توافقی گندم اعلام شد + جزئیات

وی افزود: عدم تعادل قیمت گندم و خرید تضمینی با میزان تورم همخوانی نداشته و موجبات نارضایتی گندم‌کاران را در پی داشته است، چرا که در فصل کشت و نرخ‌گذاری دولت و مجامع قیمت‌گذاری ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده بود که با وضعیت عملا دسترنج این قشر زحمت‌کش مغفول مانده و دیده نشده است.

محمدی گفت: به همین دلیل وزارت جهاد کشاورزی بایدت روی این امر نظارت ویژه‌ای اعمال و از عدم اختلاف فاحش در نرخ‌گذاری بر اساس میزان تورم اقدام می‌کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی بجنورد با بیان اینکه گندم محصول استراتژیک کشور بوده و نرخ آن در میزان تولید موثر است، افزود: باید در خرید تضمینی گندم به عنوان محصول استراتژیک و راهبردی در مسیر رسیدن به خودکفایی در تولید مشوق‌های ویژه به گندم‌کاران اعطا و نرخ واقعی در تولید محصول و خرید آن در زمان فصل کشت اعلام و برآورد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227448 برچسب‌ها گندم

دیگر خبرها

  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳؛ محصول جدید سایپا در بازار چقدر ارزش دارد؟
  • پژو پارس ۹۰۰ میلیون تومانی در راه است؟
  • شارژر بی‌سیم Anker با چه قیمتی به فروش می‌رسد؟
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید/ چطور هندوانه غیرسالم را تشخیص بدهیم؟
  • اعلام قیمت خرید تضمینی ۱۲ قلم محصول اساسی زراعی
  • قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی اعلام شد
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • آقاتهرانی: طوری نشود که فقط فراجا برای حجاب وسط میدان باشد!
  • قاچاق، آفت اصلی زعفران
  • شکست عجیب دادمرز در فینال/ محمدی برنز گرفت