Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@14:24:17 GMT

شاخص کل بورس ریزش ۲۳۱۱ واحدی داشت

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۹۱۹۶

شاخص کل بورس ریزش ۲۳۱۱ واحدی داشت

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز با ریزش ۲۳۱۱ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۱۷ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه اول اردیبهشت) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز با ریزش 2311 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 217 هزار واحد قرار گرفت. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شپنا با 647، شتران با 413، شستا با 355، فارس با 287، فولاد با 261، خساپا با 244 و فملی با 200 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

صبح امروز نمادهای خساپا – سايپا، شپنا - پالايش نفت اصفهان، وبملت - بانك ملت، بركت - گروه دارويي بركت، خودرو - ايران‌ خودرو، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي و وبصادر - بانك صادرات ايران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (چهارشنبه اول اردیبهشت) شاخص کل فرابورس با ریزش 9 واحدی در ارتفاع 17 هزار و 774 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، بپيوند - برق و انرژي پيوندگستر پارس، زشريف - كشت وصنعت شريف آباد ، شگويا - پتروشيمي تندگويان، بگيلان - توسعه مسير برق گيلان، آريا - پليمر آريا ساسول و بجهرم - توسعه مولد نيروگاهي جهرم در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که روز گذشته (سه شنبه 31 فروردین) معاملات چهارمین روز معاملاتی بورس در هفته جاری با سبزپوشی تالار حافظ و رشد 1598 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 218 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲ هزار و ۸۲۰ واحدی معادل ۰.۲۳ درصد به یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۶۹۴ واحد رسید.

 

بنابراین گزارش، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش  ۷۳۴ واحدی معادل ۰.۲۳ درصد به رقم ۳۱۷ هزار و ۳۳۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۹۹ واحدی معادل ۰.۰۲ درصد، عدد ۴۳۱ هزار و ۶۷۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۴ واحدی به رقم ۲۸۱ هزار و ۱۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۰۴۷ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۲۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۰۴۲ واحد افزایش به رقم ۸۸۸ هزار و ۷۷۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۳۴۱ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۷۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول معاملاتی نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای شستا، فملی، وبملت و فولاد به ترتیب با 985، 693، 615، 362 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای بركت - گروه دارويي بركت، خودرو - ايران‌ خودرو، خساپا – سايپا، شپنا - پالايش نفت اصفهان، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ و شتران - پالايش نفت تهران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

همچنین در پایان معاملات روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سیدکو(سرمایه گذاری توسعه صنایع سیمان) با ۵.۴۳ درصد رشد و پس از آن، نمادهای وبملت، وپارس، شپدیس، وتجارت و شستا بود. همچنین نماد معاملاتی کروی(توسعه‌ معادن‌ روی‌ ایران) با ۱.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فاسمین، افق، شبریز، پارسان، خگستر و فجر قرار گرفتند. نمادهای معاملاتی شستا، وبملت، فملی، شپدیس، وتجارت، وپارس و فولاد با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، پارسان و شپنا، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۶۱۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۲۰ هزار و ۵۶۶ نوبت معامله و به ارزش ۴۵ هزار و ۳۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس بر شاخص کل بورس یک میلیون روز گذشته واحد رسید هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۹۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) با افت ۳۳۹۰ واحدی به ۲,۳۱۳,۴۱۳.۰۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۱۸۴.۱۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین طی ۵۷,۹۱۰ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۶۹۵.۵۳ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۹۱۳,۰۳۲.۷۹۶ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6086078 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود