Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@05:03:24 GMT

حقوق سربازان در سال ۱۴۰۰ چقدر می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۹۴۰۹

حقوق سربازان در سال ۱۴۰۰ چقدر می‌شود؟

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش‌ها و پیگیری مجلس شاهد رشد افزایش حقوق سربازان هستیم، گفت: براساس میانگین حقوق سربازان از ۴۴۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۹ به یک میلیون و پانصد هزار تومان در سال جاری افزایش یافته است.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص افزایش حقوق سربازان اظهار کرد: سال گذشته با استناد به ماده ۴۹ و ۵۰ ⁧ قانون ⁩خدمت وظیفه عمومی در خصوص حقوق سربازان وظیفه مشخص شد تنها ۱۳ درصد از حقوق مصوب تمامی سربازان پرداخت می‌شد، از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که مسئول تأمین این بودجه است، با طرح سوالی موضوع پیگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر و با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم فزاینده در کشور، که مشکلات معیشتی فراوانی را برای عموم جامعه خصوصاً اقشار ضعیف فراهم کرده است و سربازان در حال خدمت نیز عموماً از قشر ضعیف جامعه محسوب می‌شوند. حمایت از سربازان از رسالت‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور است و ماده ۴۹ و ۵۰ قانون خدمت وظیفه عمومی، دولت را بر پرداخت ۶۰ تا ۹۰ درصد حقوق پایوران به سربازان مجرد و متأهل ملزم نموده است که تأمین بودجه مورد نیاز به عهده وزارتخانه دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است و باید در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گرفت.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز با تلاش‌ها و پیگیری مجلس شاهد رشد افزایش حقوق سربازان هستیم، بر اساس میانگین حقوق سربازان از ۴۴۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۹ به یک میلیون و پانصد هزار تومان در سال جاری افزایش یافته و در حال حاضر حداقل حقوق پرداختی به کارکنان موصوف در مناطق عادی ۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان و حداکثر آن چهار میلیون تومان در مناطق عملیاتی است.

خضریان ادامه داد: سربازی باید از سرباز یک عاشق به وطن بسازد، یعنی یک مدافع امنیت و اقتدار ملی، ایثارگر و فداکار، وظیفه شناس و وطن‌پرست تا بتواند با دل و جان پایبند نظام و اهداف انقلاب باشد این امر مستلزم حمایت‌های مادی و معنوی از سربازان است، امیدوارم علاوه بر افزایش حقوق شاهد تحولات جدی تری در حوزه سربازی باشیم.

سخنگوی کمیسیون اصل نود خاطرنشان کرد: قدردان همراهی و اقدامات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای محقق شدن حق قانونی سربازان هستیم.

کد خبر 488330

منبع: ایمنا

کلیدواژه: افزایش حقوق سربازان حقوق سربازان افزایش حقوق سربازان وظیفه افزایش حقوق سربازان وظیفه ۱۴۰۰ حقوق سربازان در سال 1400 خدمت سربازی سربازان متاهل خدمت نظام وظیفه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هزار تومان در سال حقوق سربازان نیروهای مسلح افزایش حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۹۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در مراسم استقبال از کارکنان وظیفه جدید الورود به این منطقه پدافندی، با بیان اینکه توانمندی، همدلی و یکرنگی موجود بین نیرو‌های مسلح، تأمین کننده اقتدار و امنیت کشور است، گفت: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بروز‌ترین و مجهز‌ترین سامانه‌ها را در اختیار دارد و این واقعیتی انکارناپذیر است که نیرو‌های مسلح ما از قدرت برتر پدافند هوایی در منطقه برخوردار هستند و دشمنان نیز این را به خوبی می‌دانند.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی افزود: به واسطه همت بلند و اعتماد به توانمندی جوانان و دانشمندان داخلی از محدوده شعار خارج و وارد عرصه عمل و به یک قدرت در منطقه تبدیل شده ایم.   وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس از شرف، عزت و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، تصریح کرد: اگر امروز دانشمندان ما در علوم مختلف و سلاح‌های نظامی سرآمد جهانیان هستند به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی با بیان اینکه سربازان نماد ایستادگی و استقامت کشور هستند، تاکید کرد: سربازان چشمان بیدار جامعه بوده و جزو نیرو‌های بی‌ادعا در نیرو‌های مسلح هستند.   فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در پایان دوران مقدس سربازی را شاداب‌ترین زمان زندگی سربازان دانست و خاطر نشان کرد: سربازان در ایثار، فداکاری، اسوه و نمونه بودن دارای کارکرد مثبت اجتماعی هستند.

دیگر خبرها

  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • خبر خوش برای سربازان
  • پیام‌عملیات وعده صادق، قدرت و استقلال ایران بود
  • با تشکیل سپند شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح خواهیم بود
  • مزدوران فرانسوی در خط مقدم جنگ علیه روسیه
  • ۷ مصوبه مهم مجلس برای فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی