Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@10:26:58 GMT

رمز موفقیت برجام

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۹۴۱۷

رمز موفقیت برجام

سفیر و نماینده دائم چین در سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی گفت: لغو تمام تحریم ها از جمله تحریم های مربوط به اشخاص ثالث، رمز موفقیت مذاکرات فعلی برای احیای توافق هسته ای ایران است.

به گزارش برنا، شینهوا روز چهارشنبه گزارش کرد که «وانگ چون» این اظهارات را پس از شرکت در آخرین جلسه کمیسیون مشترک برجام بیان کرده است،  این جلسه روز گذشته /سه شنبه/  به ریاست انریکه مورا، معاون دبیرکل و مدیر سیاسی سرویس اقدام خارجی اروپا (EEAS) و با حضور نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلستان و ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر و نماینده دائم چین در سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی گفت که مذاکرات در روزهای اخیر "سودمند" بوده است و مذاکرات فعلی وارد مرحله جدیدی شده است.

وی تصریح کرد: چین از مذاکرات فشرده کمیسیون مشترک برجام از طریق دو کارگروه رفع تحریم‌ها و امور هسته‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام و اجرای موثر و کامل آن استقبال می کند.

وانگ گفت که اکنون همه طرف ها درک دقیق تری از چارچوب و عناصر اصلی تنظیم فوق الذکر دارند .این تلاش ها پایه محکمی برای مرحله بعدی مذاکرات کمیسیون مشترک ایجاد کرده است.

او اظهار کرد چین قاطعانه از سرگیری اجرای برجام توسط آمریکا و ایران در اسرع وقت حمایت می کند و آماده است با هدف دستیابی به نتایج مثبت در کنار سایر اعضا در جهت پیشبرد مذاکرات کار کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون ایران چین سازمان ملل برجام تحریم آمریکا علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۹۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید کرد.

کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.

وی گفت: بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، به دور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

کد خبر 6088125 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • کنعانی: مفاد بیانیه مشترک کویت و اردن در مورد میدان آرش مردود است
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم